Gå til innhold

Har gått opp 5 kg men det er nesten ikke merkbart på målebåndet eller bilder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lenge forsøkt å gå ned i vekt og har dermed både målinger og bilder av kroppen min. Har tatt målinger av nesten alle punkter på kroppen i tillegg til bilder fra mange vinkler. Og nå har jeg da altså klart å gå opp 5 kg 😒 Men det som er, er at når jeg nå har målt kroppen min på nytt er det bare så vidt forskjell på målebåndet. Kan det være jeg som bare måler for stramt i forhold til sist gang eller har ikke 5 kg så mye å si på målebåndet? Noen med erfaring?

Anonymkode: b6219...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På meg utgjør 5 kg 3-4 cm jeg husker ikke nøyaktig, men noe i den duren. 

Vil tro du har målt feil sist eller i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

På meg utgjør 5 kg 3-4 cm jeg husker ikke nøyaktig, men noe i den duren. 

Vil tro du har målt feil sist eller i dag. 

Hm. Ja, det høres mer logisk ut. Er ikke så lett å måle samme hver gang synes jeg for jeg husker liksom ikke helt hvor stramt jeg holdt målebåndet fra sist gang jeg målte. Har du noen gode tips?

Anonymkode: b6219...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hm. Ja, det høres mer logisk ut. Er ikke så lett å måle samme hver gang synes jeg for jeg husker liksom ikke helt hvor stramt jeg holdt målebåndet fra sist gang jeg målte. Har du noen gode tips?

Anonymkode: b6219...4a5

Hvis du måler deg hver fredag feks så vil du etter hvert bli vant med å holde lik stramhet fra gang til gang. Det viktige er jo å se progresjon evt det motsatte (hva er motsatt ord av progresjon?) at du går ut i cm, ikke om cm er målt helt riktig i seg selv. Jeg feks måler nok litt strammere enn en ernæringsfysiolog ville gjort. Har sett på tv at de måler skikkelig slakt. Jeg måler slik at båndet ligger skikkelig inntil huden, men uten at det går inn i midjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
UtakknemligDiva

Kanskje fettet ikke legger seg der du måler da. Eller trener du? Muskler gir mer vekt, og de skal vokse ganske mye før du ser noe på noen mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...