Gå til innhold

Ukas trening, uke 17.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Mandag : Trening på Sats. Kondisjon tredemølle og styrke for hele kroppen. 

Tirsdag : Det samme som mandag.

Onsdag : Kombinasjon en kort løpetur og intervalltrening i en bakke og i ei trapp. 

Så ble det ikke mer før på lørdag. 

Lørdag : Skitur 7 km. 

Søndag : Skitur 8,5 km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøtteknotten

Litt mer denne uka. 
 

Mandag: joggetur, 16 km

Tirsdag: stryke, 30 min

Onsdag: joggetur 8 km

Lørdag: joggetur 5 km (ble Baneheia på Kristiansandturen min, fin tur men er ikke enig i de som sier at man «ikke kan gå seg vill» der 😏 jeg kan det..men hadde heldigvis god tid og rakk både dusj og frokost på hotellet før det var tid for å være ivrig supporter på håndballcup). Pluss masse gåing utenom.

Søndag: Gikk en 5 km tur på morgenen, ute på Odderøya. Aldri vært der, var helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en bra uke.

Tirsdag - karatetrening
Torsdag - karatetrening
Søndag - 5 km topptur

Er faktisk fortsatt støl etter torsdagstreningen, ikke ofte det sitter i så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen turer denne uka også:

Onsdag - flere små gåturer ca. 5,6 km tilsammen (til og fra buss og mellom busser)

Torsdag - 1 km oppvarming på mølla + 30 min styrke

Fredag - flere små gåturer ca. 5,9 km + 5,2 km sykkel

Lørdag - flere små gåturer ca. 5,5 km

Søndag - 6 km gåtur

Må ha forstrukket noe eller fått en skive i ryggen i klem eller noe på torsdag for fredag kveld hadde jeg sykt vondt i "øvre klorsrygg" (om det er noe som heter det), i ryggraden, akkurat som om noe kom i klem. Sov heldigvis godt natt til lørdag og merket ikke noe mens jeg var på jobb, men det kom igjen litt i går kveld, men ikke så ille som på fredag. Så langt i dag har jeg ikke kjent noe så jeg krysser fingrene for at det har gått seg til...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (51 minutter siden):

Litt mer denne uka. 
 

Mandag: joggetur, 16 km

Tirsdag: stryke, 30 min

Onsdag: joggetur 8 km

Lørdag: joggetur 5 km (ble Baneheia på Kristiansandturen min, fin tur men er ikke enig i de som sier at man «ikke kan gå seg vill» der 😏 jeg kan det..men hadde heldigvis god tid og rakk både dusj og frokost på hotellet før det var tid for å være ivrig supporter på håndballcup). Pluss masse gåing utenom.

Søndag: Gikk en 5 km tur på morgenen, ute på Odderøya. Aldri vært der, var helt nydelig!

Gøy at du fikk prøvd deg i et par av turområdene våre! I Baneheia er det enormt mange stier på kryss og tvers,  så det er absolutt lett å gå seg vill 😁

På Odderøya er det nydelig! Vi var på tur i Jegersberg i dag med et vennepar. Veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God uke:

Tirsdag: Satt på med mannen til hovedveien, og jogget resten av veien til jobb;  3,5 km, på asfalt. Gikk veldig fint,  god følelse!

Onsdag: Joggetur i skogen bak huset her, ca 30 minutter. Litt tung i beina etter dagen før.

Torsdag: 2 timer vedarbeid

Fredag: 1 time yoga, 45 min styrketrening (markløft, knebøy med stang, manualer for armer og skuldre) og til slutt 2,5 time med vedarbeid 😮🤪

Søndag: 2 timers rolig tur i skogen med noen venner, litt løfting og bæring av ved (20-30 min), og til slutt intervalløping opp en bakke i skogen bak huset her, 5 ganger. Var nok nærme maxpuls på toppen der hver gang, vil jeg tro, selv om jeg ikke måler noe 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (49 minutter siden):

Ble noen turer denne uka også:

Onsdag - flere små gåturer ca. 5,6 km tilsammen (til og fra buss og mellom busser)

Torsdag - 1 km oppvarming på mølla + 30 min styrke

Fredag - flere små gåturer ca. 5,9 km + 5,2 km sykkel

Lørdag - flere små gåturer ca. 5,5 km

Søndag - 6 km gåtur

Må ha forstrukket noe eller fått en skive i ryggen i klem eller noe på torsdag for fredag kveld hadde jeg sykt vondt i "øvre klorsrygg" (om det er noe som heter det), i ryggraden, akkurat som om noe kom i klem. Sov heldigvis godt natt til lørdag og merket ikke noe mens jeg var på jobb, men det kom igjen litt i går kveld, men ikke så ille som på fredag. Så langt i dag har jeg ikke kjent noe så jeg krysser fingrene for at det har gått seg til...

 

Vondt i ryggen er forferdelig vondt! Håper det går over nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Vondt i ryggen er forferdelig vondt! Håper det går over nå!

Må ha vært lumbago eller noe, var sykt vondt ved noen bevegelser og da jeg prøvde å sykle en tur på fredag var det vare å gi opp og sykle hjem igjen. Lett fremoverbøyd på sykkelen og smertene jog gjennom ryggraden! Har ikke merket noe i kveld heldigvis. Kjente ikke noe når jeg gikk tur i går kveld, men når jeg bøyde meg over vasken for å pusse tenner f.eks. Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Må ha vært lumbago eller noe, var sykt vondt ved noen bevegelser og da jeg prøvde å sykle en tur på fredag var det vare å gi opp og sykle hjem igjen. Lett fremoverbøyd på sykkelen og smertene jog gjennom ryggraden! Har ikke merket noe i kveld heldigvis. Kjente ikke noe når jeg gikk tur i går kveld, men når jeg bøyde meg over vasken for å pusse tenner f.eks. Usj.

Forrige gang jeg hadde ryggsmerter, kom de da jeg syklet på den forrige sykkelen min. Den var konstruert slik at jeg var veldig foroverbøyd. Det er vel 2 år siden,  tror jeg. 3 kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (3 minutter siden):

Forrige gang jeg hadde ryggsmerter, kom de da jeg syklet på den forrige sykkelen min. Den var konstruert slik at jeg var veldig foroverbøyd. Det er vel 2 år siden,  tror jeg. 3 kanskje?

Jeg sitter nesten oppreist på min, men litt fremoverbøyd og akkurat denne turen var det litt for mye. Skulle gjerne sittet helt oppreist, men jeg er så kort i armene at det rett og slett ikke lar seg gjøre - da blir stangen/buen så nære styret at jeg ikke kommer meg opp på sykkelen! 😂 Ikke så lett når man er kort i alle retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 minutter siden):

Jeg sitter nesten oppreist på min, men litt fremoverbøyd og akkurat denne turen var det litt for mye. Skulle gjerne sittet helt oppreist, men jeg er så kort i armene at det rett og slett ikke lar seg gjøre - da blir stangen/buen så nære styret at jeg ikke kommer meg opp på sykkelen! 😂 Ikke så lett når man er kort i alle retninger.

Hahaha 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Bøtteknotten skrev (3 timer siden):

Litt mer denne uka. 
 

Mandag: joggetur, 16 km

Tirsdag: stryke, 30 min

Onsdag: joggetur 8 km

Lørdag: joggetur 5 km (ble Baneheia på Kristiansandturen min, fin tur men er ikke enig i de som sier at man «ikke kan gå seg vill» der 😏 jeg kan det..men hadde heldigvis god tid og rakk både dusj og frokost på hotellet før det var tid for å være ivrig supporter på håndballcup). Pluss masse gåing utenom.

Søndag: Gikk en 5 km tur på morgenen, ute på Odderøya. Aldri vært der, var helt nydelig!

Joggetur i 16 km ? Da ser jeg for meg at du må være ung, fordi det er slik som sønnen min driver med :) Jeg hadde aldri klart det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøtteknotten
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Joggetur i 16 km ? Da ser jeg for meg at du må være ung, fordi det er slik som sønnen min driver med :) Jeg hadde aldri klart det. 

Yngre enn en del her 😅 nærmer meg 40. Kan veldig godt kalles ung 😁 Jeg jogget mine første (frivillige) få meter for to år siden. Aldri trent noe særlig i det hele tatt tidligere, av noen ting.. 🙈 I august løp jeg halvmaraton. Det er så vanvittig godt å kjenne at jeg klarer, at jeg har god kondis og det er lett å bevege seg (det siste skyldes vel mest at jeg omtrent halverte vekta). Så utrolig glad for at jeg klarte den endringen mens jeg fortsatt er relativt ung 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Bøtteknotten skrev (3 minutter siden):

Yngre enn en del her 😅 nærmer meg 40. Kan veldig godt kalles ung 😁 Jeg jogget mine første (frivillige) få meter for to år siden. Aldri trent noe særlig i det hele tatt tidligere, av noen ting.. 🙈 I august løp jeg halvmaraton. Det er så vanvittig godt å kjenne at jeg klarer, at jeg har god kondis og det er lett å bevege seg (det siste skyldes vel mest at jeg omtrent halverte vekta). Så utrolig glad for at jeg klarte den endringen mens jeg fortsatt er relativt ung 🌸

Det må være en utrolig deilig følelse ja. Imponerende det du har gjort for å bedre helsa di. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Nicklusheletida skrev (9 minutter siden):

Det må være en utrolig deilig følelse ja. Imponerende det du har gjort for å bedre helsa di. 👍

Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...