Gå til innhold

Orker snart ikke mer....


emilie321

Anbefalte innlegg

Har fått så nok av smerter, det å sitte låst hjemme, ikke greie å vaske opp eller å lage ordentlig mat. Slite med å dusje pga smerter. Slite med å sove pga smerter. Sliter psykisk mer og mer. Må oftere og oftere ta meg skikkelig i nakken for og ikke gi helt opp. Er så sliten og holder på å miste helt motet.  Nå orker jeg snart ikke mer. Hvordan skal jeg holde ut?  Må holde meg i bevegelse, men greier jo ikke å gå mange meterne.  Skal til fastlegen på slutten av uka, men  hva er vitsen? Det skjer jo ikke noe allikevel.  Dagens sutre innlegg fra meg, men hvis noen har noe positivt å bidra med, så gjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Har fått så nok av smerter, det å sitte låst hjemme, ikke greie å vaske opp eller å lage ordentlig mat. Slite med å dusje pga smerter. Slite med å sove pga smerter. Sliter psykisk mer og mer. Må oftere og oftere ta meg skikkelig i nakken for og ikke gi helt opp. Er så sliten og holder på å miste helt motet.  Nå orker jeg snart ikke mer. Hvordan skal jeg holde ut?  Må holde meg i bevegelse, men greier jo ikke å gå mange meterne.  Skal til fastlegen på slutten av uka, men  hva er vitsen? Det skjer jo ikke noe allikevel.  Dagens sutre innlegg fra meg, men hvis noen har noe positivt å bidra med, så gjerne det.

Har ingen råd, men sender en virtuell trøsteklem. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må være tungt. Jeg håper du vil kunne finne en løsning. Har du noen å snakke med i forhold til det psykiske? Tenker det kanskje kan hjelpe litt på?

Anonymkode: 4c061...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Har ingen råd, men sender en virtuell trøsteklem. ❤️ 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (9 minutter siden):

Har fått så nok av smerter, det å sitte låst hjemme, ikke greie å vaske opp eller å lage ordentlig mat. Slite med å dusje pga smerter. Slite med å sove pga smerter. Sliter psykisk mer og mer. Må oftere og oftere ta meg skikkelig i nakken for og ikke gi helt opp. Er så sliten og holder på å miste helt motet.  Nå orker jeg snart ikke mer. Hvordan skal jeg holde ut?  Må holde meg i bevegelse, men greier jo ikke å gå mange meterne.  Skal til fastlegen på slutten av uka, men  hva er vitsen? Det skjer jo ikke noe allikevel.  Dagens sutre innlegg fra meg, men hvis noen har noe positivt å bidra med, så gjerne det.

Be om et rehabiliteringsopphold! Det beste er om sykehuslege søker, for da går det fortere og er mindre byråkrati - men også fastlegen kan søke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må være tungt. Jeg håper du vil kunne finne en løsning. Har du noen å snakke med i forhold til det psykiske? Tenker det kanskje kan hjelpe litt på?

Anonymkode: 4c061...aa7

Ja, det er blytungt. Har en psykiatrisk sykepleier i kommunen og hun skal ringe i morgen, takk og lov (hun er veldig ålreit og virker dykti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (Akkurat nå):

Sender deg en klem herfra også ❤️

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Be om et rehabiliteringsopphold! Det beste er om sykehuslege søker, for da går det fortere og er mindre byråkrati - men også fastlegen kan søke. 

Hva skal jeg med det nå? Greier jo knapt å gå til badet og tilbake (og det er ikke langt)  Legen jeg var hos på onsdag mente jeg måtte opereres. Sorry, men ser ganske svart på mye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Hva skal jeg med det nå? Greier jo knapt å gå til badet og tilbake (og det er ikke langt)  Legen jeg var hos på onsdag mente jeg måtte opereres. Sorry, men ser ganske svart på mye nå.

Noen må hjelpe deg med å finne ut av om det er realistisk at du opereres før sommeren. Hvis ikke, hadde det vært en stor fordel med et rehabiliteringsopphold i forkant av operasjon. Da får du styrket den aktuelle muskulaturen, og du kommer ut av den isolasjonen som har vart lenge nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (4 minutter siden):

Noen må hjelpe deg med å finne ut av om det er realistisk at du opereres før sommeren. Hvis ikke, hadde det vært en stor fordel med et rehabiliteringsopphold i forkant av operasjon. Da får du styrket den aktuelle muskulaturen, og du kommer ut av den isolasjonen som har vart lenge nå. 

Det er jo sant. Skal tenke på det. Neste legetime går nok med til å skrive en utfyllende henvisning (i tillegg til hva han legen skulle skrive) og medisiner, men kan jo nevne det for legen.  Har heldigvis noen flotte naboer som hjelper meg litt. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten de og dattera + +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (9 minutter siden):

Klem til deg fra meg også ❤️ 

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (57 minutter siden):

Har fått så nok av smerter, det å sitte låst hjemme, ikke greie å vaske opp eller å lage ordentlig mat. Slite med å dusje pga smerter. Slite med å sove pga smerter. Sliter psykisk mer og mer. Må oftere og oftere ta meg skikkelig i nakken for og ikke gi helt opp. Er så sliten og holder på å miste helt motet.  Nå orker jeg snart ikke mer. Hvordan skal jeg holde ut?  Må holde meg i bevegelse, men greier jo ikke å gå mange meterne.  Skal til fastlegen på slutten av uka, men  hva er vitsen? Det skjer jo ikke noe allikevel.  Dagens sutre innlegg fra meg, men hvis noen har noe positivt å bidra med, så gjerne det.

Uff, så trist å høre. Ikke så mange andre råd enn å oppsøke lege imgn med «krav» om hjelp. Har du AirPods eller noe kan kanskje (engasjerende/spennende) lydbøker eller podkaster være noe som kan få tiden til å gå litt, mens du kanskje prøver noe bevegelse? Jeg skjønner om smertene er for sterke. Medfølende klem herfra💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (1 minutt siden):

Uff, så trist å høre. Ikke så mange andre råd enn å oppsøke lege imgn med «krav» om hjelp. Har du AirPods eller noe kan kanskje (engasjerende/spennende) lydbøker eller podkaster være noe som kan få tiden til å gå litt, mens du kanskje prøver noe bevegelse? Jeg skjønner om smertene er for sterke. Medfølende klem herfra💖

Tusen takk❤️

Prøver nå å finne noe positivt som kan gjøre humøret mitt bedre. Det er ikke akkurat på topp nå. Ser noe på tv og hører mye på radioen, men en podkast hadde kanskje vært noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir deppa og tiltaksløs i perioder med smertestillende. Du har jo gått på dem en stund så dt kan jo hende at du reagerer på dem.

Froskene forslag er veldig bra.

Ellers så sender jeg også en klem 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (1 minutt siden):

Jeg blir deppa og tiltaksløs i perioder med smertestillende. Du har jo gått på dem en stund så dt kan jo hende at du reagerer på dem.

Froskene forslag er veldig bra.

Ellers så sender jeg også en klem 😃

Tusen takk🥰

Ja, og er redd for å bli avhengig.  Hadde det noe bedre for noen uker siden og da tok jeg bare paracet.  Merket heldigvis ikke noe til at jeg ikke tok sterkere medisiner. Nå må jeg bare ha for å greie og komme igjennom dagen, men prøver å ta minst mulig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Tusen takk🥰

Ja, og er redd for å bli avhengig.  Hadde det noe bedre for noen uker siden og da tok jeg bare paracet.  Merket heldigvis ikke noe til at jeg ikke tok sterkere medisiner. Nå må jeg bare ha for å greie og komme igjennom dagen, men prøver å ta minst mulig.  

Hva med Paracet og Ibux sammen?  Det er min løsning, men ikke alltid så populært blant leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (4 minutter siden):

Hva med Paracet og Ibux sammen?  Det er min løsning, men ikke alltid så populært blant leger.

Ibux kan jeg ikke bruke pga astma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos fastlegen. Hun skal søke meg inn til operasjon og hun skal prøve å presse på så jeg kommer raskere inn til rygg kirurg.  Jeg sa rett ut at dette går ikke mer, orker ikke mer. Fortalte hvor dårlig jeg fungerte, bla så greier jeg ikke å vaske opp eller å gå ut med søpla. Så det må jeg ha hjelp til. Tar time for time, må det for og ikke tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...