Gå til innhold

Dere med god råd, jobber dere mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok. For meg er dette med økonomi en labyrint eller hva jeg skal kalle det. Så du har egentlig mer enn 15.000? Er det avdrag fordi du har noe annet eller har du ordnet sånn at du betaler mindre enn hva som stod i en annonse? Hvis jeg ser på Finn så står det lån i mnd og hvor lang tid du skal bruke på å betale ned. 

Anonymkode: 3b03b...5d4

Han har nok minst 30 eller mer

Anonymkode: 81867...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Folkens. Jeg har en bedre forklaring på god råd. Jeg tenker på de tilfeller der du bor i feks funkishus. Eller bor i noe nytt moderne i dyrere strøk. Og du likevel ikke trenger å snu på krona. Så da lurer jeg på om dere jobber mye:) 

Anonymkode: 3b03b...5d4

Jeg bor ikke i et moderne funkishus, men jeg bor i et dyrt strøk i en liten blokkleilighet.  Jeg trenger ikke å snu på krona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva? 

Anonymkode: 81867...ae7

Hvis du synes at mine voksne døtre skulle overnatte sammen med meg på et hotellrom, mens en evt. kjæreste skulle ligge på gangen så er du enten dum eller prøver å være morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (39 minutter siden):

Man må jo ha råd til øvrige regninger samt mat etc i tillegg. Nå gjør du deg selv dum. 

Det vet jeg kjempe godt! Men jeg sliter med å forstå teorien i dette.

Anonymkode: 3b03b...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (3 minutter siden):

Hvis du synes at mine voksne døtre skulle overnatte sammen med meg på et hotellrom, mens en evt. kjæreste skulle ligge på gangen så er du enten dum eller prøver å være morsom.

Hvis du måtte velget så ja, selvfølgelig da måtte han ligget på eget rom eller på balkongen. 

Anonymkode: 81867...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ok. For meg er dette med økonomi en labyrint eller hva jeg skal kalle det. Så du har egentlig mer enn 15.000? Er det avdrag fordi du har noe annet eller har du ordnet sånn at du betaler mindre enn hva som stod i en annonse? Hvis jeg ser på Finn så står det lån i mnd og hvor lang tid du skal bruke på å betale ned. 

Anonymkode: 3b03b...5d4

Nei, jeg skal prøve å forklare:

Hvis jeg har 1,5 mill i lån og betaler 4% rente, så betyr det at jeg betaler 1.500.000 x 0,04 = 60.000 kroner i året i renter. Det tilsvarer 5.000 kroner i måneden.

De resterende 10.000 kronene (15.000 - 5.000) er avdrag på lånet. Det vil da si at hvis lånet mitt nå er 1.500.000 kroner, vil det neste måned bli 1.490.000 kroner, neste 1.480.000 kroner, osv - helt til det er nede i null.

Men etterhvert som månedene går, vil jo rentebeløpet bli mindre (man betaler mindre rente av 1.480.000 kroner enn av 1.500.000 kroner.) Men de månedlige innbetalingene på 15.000 kroner er faste. Det vil si at etterhvert som tiden går, betaler man mer avdrag og mindre rente (dette kalles et annuitetslån).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...