Gå til innhold

Hva skal du ha på deg på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg hadde vært hjemme i Norge, ville det blitt bunad. Men jeg skal på en liten byferie til utlandet og skal nok ha på klær tilpasset det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

morsan skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg hadde vært hjemme i Norge, ville det blitt bunad. Men jeg skal på en liten byferie til utlandet og skal nok ha på klær tilpasset det. 

Du bør jo ha med deg bunaden 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 timer siden):

Et spørsmål til dere som skal være hjemme og sier at dere ikke skal pynte dere - gjør dere det likedan feks julaften? 

Jeg knakk en ankel like før 17 mai et år og var bare hjemme, men pyntet meg likevel. Ikke bunad selvfølgelig, men både kjole og spisebord var pyntet i rødt, hvitt og blått. Jeg ville gjort det likedan om jeg var alene julaften også, sånn at jeg følte at jeg feiret selv om jeg var alene. Tror jeg lett ville kunne bli skikkelig lei meg om jeg bare satt i sofaen i hverdagsklær og spiste brødskiva med hvitost… 

Jeg har aldri vært hjemme alene på noen av de dagene, men selv om julaften typisk bate feires med familie eller bare partner, så har jeg alltid pyntet meg.
 

Nasjonaldagen har jeg alltid (før covid) vært ute i det offentlige rom og har pyntet meg. Jeg brukte å synes det var rart med folk som heller ville bare være på hytta enn å se på barnetoget og høre korps og nasjonalsang 🇳🇴 😅 Men kan ikke huske at jeg pyntet meg så veldig på de «nedstengte» nasjonaldagene. Jeg hadde iallfall ikke på bunad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (5 minutter siden):

Du bør jo ha med deg bunaden 🤪

Hehe!! Da må jeg doble bagasjemengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Hvit dressbukse og hvit blazer. Men sistnente må kjøpes. Det må også en hvit Guess veske eller noe sånt til. 
Gidder ikke gå med min hverdagsveske den dagen. Men nå kommer det an på om jeg finner folk å ut med her da… alle er jo bare syke hele tiden, hva har skjedd med immunforsvaret til folk egentlig?
Og noen har fått barn nå og noen skal ikke være her i byen. Kanskje jeg bare drikker litt alene og går ut i byene etterpå og finner noen hvemsomhelst 😅

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...