Gå til innhold

Ett spørsmål om vektoppgang etter sulteperiode


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bare for å si det så har jeg ikke anoreksi om det er noen som får den tanken.

Jeg har i det siste slitt med å få i meg nok kalorier. Jeg teller ikke kcal men det er ganske åpenbart at det er ganske mye for lite mat. Jeg forsøker alle tips for å legge til mer kcal, som å bruke olje, ekstra smør osv. Men jeg blir veldig lett kvalm og klarer ikke spise. 

Det jeg nå lurer på er om jeg kommer til å gå mye opp i vekt når jeg begynner å spise normalt igjen? Mener på jeg har lest at man ødelegger forbrenningen dersom man spiser lite over tid? Vet ikke om det stemmer?

Anonymkode: 82c50...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er  det ingen som vet?

Anonymkode: 82c50...e8a

Man er generelt forsiktig med å svare på slike spørsmål nettopp for å unngå å nøre oppunder en spiseforstyrrelse, selv om du sier du ikke har anoreksi - det har vært mange her inne som hevder det, men som det ganske snart helt klart kommer frem at de enten ikke innrømmer det eller at de ikke er klare over det selv rett og slett.

Forbrenningen kan helt klart gå i stå om du får i deg for lite næring over tid. Om du vil legge på deg litt eller mye om du begynner å spise normalt er det vanskelig å si noe om, det er vel individuelt vil jeg tro. Men ja, mange som sulter seg ned i vekt går til slutt på en real smell og går opp alt de har gått ned og mer til. Om du lett blir kvalm er kanskje ikke tung og fet mat det rette, men smoothies (med fet yoghurt, egg, avokado f.eks.) og salater med avokado og nøtter i kan være lettere å få i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 14.20):

Det jeg nå lurer på er om jeg kommer til å gå mye opp i vekt når jeg begynner å spise normalt igjen? Mener på jeg har lest at man ødelegger forbrenningen dersom man spiser lite over tid?

Jeg mener å ha lest at den beste måten å unngå det på, er å øke både matinntak og aktivitetsnivå og ta det gradvis. (Men selvsagt ikke hvis man allerede kjører et strengt treningsregime i kombinasjon med lite mat.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

HVis du er kommet under velta kroppen din minst kan godta går du fort opp igjen ja. Så stopper det igjen når den har nådd vekta den er vant med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...