Gå til innhold

Burde jeg velge å trene styrke og jogge samme dag eller bytte på annenhver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har planer om å begynne å trene, og lurer på om jeg kan jogge og trene styrke (med egen kroppsvekt) annenhver dag? Eller om det er best å jogge og trene styrke samme dag? Jeg tenker å trene ca. 3 ganger i uka. 

Anonymkode: 8e5c8...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har planer om å begynne å trene, og lurer på om jeg kan jogge og trene styrke (med egen kroppsvekt) annenhver dag? Eller om det er best å jogge og trene styrke samme dag? Jeg tenker å trene ca. 3 ganger i uka. 

Anonymkode: 8e5c8...f60

Den beste treningen er den du faktisk får til.  Hva med en liten runde med jogging for å så trene styrke?  Da er kroppen god og varm når du begynner å trene styrke. Husk og ikke overbelast, sener og ledd trenger å venne seg til styrketrening så det ikke blir skader.  Så kan du øke etterhvert?   

Lykke til med treningen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (13 minutter siden):

Den beste treningen er den du faktisk får til.  Hva med en liten runde med jogging for å så trene styrke?  Da er kroppen god og varm når du begynner å trene styrke. Husk og ikke overbelast, sener og ledd trenger å venne seg til styrketrening så det ikke blir skader.  Så kan du øke etterhvert?   

Lykke til med treningen 

Ja, det er sant. Går man for hardt ut er det nok veldig lett å miste både interessen og motivasjonen, også ender det opp med å bli ingenting. Gode tips du kommer med!

Takk for det, jeg håper på jeg får det til og at det blir varig denne gangen. 

Anonymkode: 8e5c8...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så viktig, men hvis du skal trene totalt 3x i uka tenker jeg det er litt å gjøre det 3 ulike dager.

Jeg tror ikke du får maks ut av å trene styrke i beina hvis du har jogget tidligere samme dag og vice versa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (56 minutter siden):

Jeg tror ikke det er så viktig, men hvis du skal trene totalt 3x i uka tenker jeg det er litt å gjøre det 3 ulike dager.

Jeg tror ikke du får maks ut av å trene styrke i beina hvis du har jogget tidligere samme dag og vice versa.

Jeg hadde eeegentlig tenkt å trene 3 dager i uka, men så fant jeg ett treningsprogram for styrke jeg ønsker å følge, tror treningen er mest HIIT med trening med egen kroppsvekt der man stort sett skal trene 3 dager på rad 1 dag pause for så å trene 2 dager med 1 dag pause igjen. (Her er link om du ønsker å se: https://chloeting.com/program/2023/summer-shred-challenge).

I forhold til løping hadde jeg tenkt å følge C25k appen, der det er lagt opp til at man skal jogge 3 dager i uken annenhver dag. Appen er for nybegynnere som aldri har løpt før der man på 9 uker skal gå fra å ikke kunne løpe noe særlig til å kunne løpe 5km/30 min sammenhengende. (Her er link til opplegget: https://www.c25k.com/c25k_norwegian.html). 

Om jeg er motivert og klarer følge dette programmet, tror du det vil være bra for meg eller vil jeg bli overbelastet el.l? Det er jo ikke skikkelig hard trening, så personlig vil jeg tro det skulle gå greit?

Anonymkode: 8e5c8...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...