Gå til innhold

Jeg har gått OPP(!) 700g på en uke til tross for trening og kaloriunderskudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det at jeg har gått opp i vekt har virkelig ødelagt motivasjonen min... Skjønner att vekten kan variere men når jeg har spist sunt i kaloriunderskudd og trent i tillegg og går fra overspising mye kalorier og ingen til trening til det så skulle man jo tro at vekten gikk raskt nedover? HVA HAR SKEJDD?

Anonymkode: 2b38f...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det at jeg har gått opp i vekt har virkelig ødelagt motivasjonen min... Skjønner att vekten kan variere men når jeg har spist sunt i kaloriunderskudd og trent i tillegg og går fra overspising mye kalorier og ingen til trening til det så skulle man jo tro at vekten gikk raskt nedover? HVA HAR SKEJDD?

Anonymkode: 2b38f...bac

Hvis jeg trener hardt så kan jeg også gå opp på en uke, selv med kaloriunderskudd. Dette er selvfølgelig ikke fett, men det virker som at kroppen samler vann. Og så plutselig kan jeg gå ned mye på neste uke. Det er hva en gjør over tid, som virkelig vises på vekta.  Fortsett slik du gjør og så vil det vises på vekta, men skjønner jo at det er demotiverende når en går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (9 timer siden):

Hvis jeg trener hardt så kan jeg også gå opp på en uke, selv med kaloriunderskudd. Dette er selvfølgelig ikke fett, men det virker som at kroppen samler vann. Og så plutselig kan jeg gå ned mye på neste uke. Det er hva en gjør over tid, som virkelig vises på vekta.  Fortsett slik du gjør og så vil det vises på vekta, men skjønner jo at det er demotiverende når en går opp.

Jeg skal forsøke å ikke la vektoppgangen og den manglende motivasjonen stoppe meg og få meg til å gi opp allerede nå. Jeg vil jo så gjerne bli sterkere, slankere og mer fit. Jeg skal fortsette slik som nå! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare.

Anonymkode: 2b38f...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal forsøke å ikke la vektoppgangen og den manglende motivasjonen stoppe meg og få meg til å gi opp allerede nå. Jeg vil jo så gjerne bli sterkere, slankere og mer fit. Jeg skal fortsette slik som nå! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å svare.

Anonymkode: 2b38f...bac

Vil du dele dine tips med meg? 

Anonymkode: b96a7...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil du dele dine tips med meg? 

Anonymkode: b96a7...51f

Jeg skulle selvfølgelig veldig gjerne delt tips med deg, men jeg har jo egentlig ingen erfaring. Har bare klart å opprettholde sunt kosthold i en måned foreløpig (som er det lengste jeg har klart til nå). Tidligere har jeg bare lett gitt opp. Nå handler det for det meste om selvdisiplin for meg, gjøre det å spise sunt og trene til en vane. 

Anonymkode: 2b38f...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skulle selvfølgelig veldig gjerne delt tips med deg, men jeg har jo egentlig ingen erfaring. Har bare klart å opprettholde sunt kosthold i en måned foreløpig (som er det lengste jeg har klart til nå). Tidligere har jeg bare lett gitt opp. Nå handler det for det meste om selvdisiplin for meg, gjøre det å spise sunt og trene til en vane. 

Anonymkode: 2b38f...bac

Kan dele hva du spiser da? 

Anonymkode: b96a7...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kan dele hva du spiser da? 

Anonymkode: b96a7...51f

Knekkebrød med smørost og grønnsaker, salater i ulike variasjoner gjerne med kylling, laks eller kylling med ovnsbakte grønnsaker, yoghurt med musli. Ja, det går for det meste i det samme. Jeg er ikke så god på variasjon. 

Anonymkode: 2b38f...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Knekkebrød med smørost og grønnsaker, salater i ulike variasjoner gjerne med kylling, laks eller kylling med ovnsbakte grønnsaker, yoghurt med musli. Ja, det går for det meste i det samme. Jeg er ikke så god på variasjon. 

Anonymkode: 2b38f...bac

Ok. 

Anonymkode: b96a7...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 12.11):

Det at jeg har gått opp i vekt har virkelig ødelagt motivasjonen min... Skjønner att vekten kan variere men når jeg har spist sunt i kaloriunderskudd og trent i tillegg og går fra overspising mye kalorier og ingen til trening til det så skulle man jo tro at vekten gikk raskt nedover? HVA HAR SKEJDD?

Anonymkode: 2b38f...bac

Jeg har samme erfaring som emilie321 og fant dette. https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/fysisk-aktivitet-og-helse/hvorfor-oker-vekten-etter-en-treningsokt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...