Gå til innhold

Ukas trening, uke 20.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg er ganske fornøyd med uka. 

Mandag : Utendørs kombinasjon rask gåing, jogging, løping i trapper. Etterpå styrketrening på Sats. 

Torsdag : Samboer og jeg hadde en treningstur i marka. 9 km med så rask gåing vi klarte, litt jogging innimellom. Gikk på så hardt opp alle bakker at jeg ble både skikkelig svett og andpusten. 

Fredag : Rask gåtur på 6 km. 

Lørdag : Kombinasjon av rask gåtur, løping opp bakker og i trapper pluss step- up på noen store murklosser utenfor her. 

Søndag : Samboer og jeg hadde en rask gåtur på 6 km. Senere på dagen trente jeg på Sats. Tredemølle i en halvtime og styrketrening for hele kroppen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble ikke så mye oppsatt trening pga ferie og røde dager, men ble greit med mosjon.

17.mai: Folketog som besto av èn times gange med motbakke i heftig tempo og nærmest intervalltrening pga stopp i noen sekunder og så nærmest jogge for å ta igjen toget igjen gjennom hele runden. 

Fredag: 3 km tur
 

Søndag: 6 km tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det var veldig til treningsuke, Nicklus!

Her ble det litt labert, hadde bestemt meg for å trene i dag, men så var det jo skikkelig sommervarme og jeg har heller solt meg og holdt på i bedene....

Men det ble en skikkelig god løpeøkt på mandag! Da løp sønnen sammen med meg rundt et stort vann her vi bor. Flere år siden jeg har klart å løpe løypa i ett, men det gjorde jeg nå. Kupert og kronglete sti i ca 7,6 km - det tok 1 time og 5 minutter. Veldig fornøyd med første dag i uka! 

Så hadde jeg en god intervalltrening på fredag der jeg løp opp en lang bakke i skogen bak huset 5 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite å melde denne uka, har gått to turer, men ser i dagboka at jeg har hatt en del vondt i hoftene (venter på mr) og vi har drevet på mye i hagen og gjort andre ting som har vært trim/kroppsarbeide uten å regnes som trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (34 minutter siden):

Lite å melde denne uka, har gått to turer, men ser i dagboka at jeg har hatt en del vondt i hoftene (venter på mr) og vi har drevet på mye i hagen og gjort andre ting som har vært trim/kroppsarbeide uten å regnes som trening.

Jeg trykte liker for at du har jobbet i hagen og ikke for at du har vondt i hoftene. God bedring ! :) Vet hvordan det er, da hoftene er et svakt punkt hos meg også. Jeg er ganske bra nå da. Jeg blir ofte bedre om sommeren. 

Jeg har ikke hage lenger. Bare en stor terasse med masse blomster som kun skal ha vann. Da blir det mye tid til å gjøre andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig fornøyd med uka 😊 Jeg fikk til mye mye mer enn det jeg hadde trodd denne uka! Jeg har startet opp for ikke så lenge siden så legger lista lavt... 

Jeg fikk trent lett styrke 4 dager av uken samt at jeg jogget annenhver dag i tillegg, 3 av dagene. Ja, eller jogget og jogget, jeg følger ett program der man gradvis skal trene seg opp til å jogge 5 km sammenhengende, så det ble ca. 2 min gåing og 2 min jogging i 3 km (tror jeg). Veldig kjekt og motiverende 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (50 minutter siden):

Det var veldig til treningsuke, Nicklus!

Her ble det litt labert, hadde bestemt meg for å trene i dag, men så var det jo skikkelig sommervarme og jeg har heller solt meg og holdt på i bedene....

Men det ble en skikkelig god løpeøkt på mandag! Da løp sønnen sammen med meg rundt et stort vann her vi bor. Flere år siden jeg har klart å løpe løypa i ett, men det gjorde jeg nå. Kupert og kronglete sti i ca 7,6 km - det tok 1 time og 5 minutter. Veldig fornøyd med første dag i uka! 

Så hadde jeg en god intervalltrening på fredag der jeg løp opp en lang bakke i skogen bak huset 5 ganger.

Vi fikk tid til å sole oss litt vi også. Vil ha såpass farge at huden ikke ser blålig ut, men det tærer på tålmodigheten min. Synes det er så forferdelig kjedelig å sole seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Brage. skrev (3 minutter siden):

Jeg er skikkelig fornøyd med uka 😊 Jeg fikk til mye mye mer enn det jeg hadde trodd denne uka! Jeg har startet opp for ikke så lenge siden så legger lista lavt... 

Jeg fikk trent lett styrke 4 dager av uken samt at jeg jogget annenhver dag i tillegg, 3 av dagene. Ja, eller jogget og jogget, jeg følger ett program der man gradvis skal trene seg opp til å jogge 5 km sammenhengende, så det ble ca. 2 min gåing og 2 min jogging i 3 km (tror jeg). Veldig kjekt og motiverende 😃

 

Det må jeg si er en veldig bra start :) Ja, det er veldig motiverende når en både kjenner og ser resultater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Jeg trykte liker for at du har jobbet i hagen og ikke for at du har vondt i hoftene. God bedring ! :) Vet hvordan det er, da hoftene er et svakt punkt hos meg også. Jeg er ganske bra nå da. Jeg blir ofte bedre om sommeren. 

Jeg har ikke hage lenger. Bare en stor terasse med masse blomster som kun skal ha vann. Da blir det mye tid til å gjøre andre ting. 

Jeg elsker hagen og koser meg, men nå kjenner jeg at dette er ikke skrotten vant til! 😂 Har fått for meg at jeg skal fjerne et gammelt bringebærkratt som stikker ut i innkjørsla og skraper opp bilene og plante blomster i stedet. Heldigvis har mannen tatt det meste med traktoren i dag, men resten må jeg ta for hånd. Det ser ut som jeg har sloss med en katt så oppripet er jeg på armer og bein! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (14 minutter siden):

Jeg elsker hagen og koser meg, men nå kjenner jeg at dette er ikke skrotten vant til! 😂 Har fått for meg at jeg skal fjerne et gammelt bringebærkratt som stikker ut i innkjørsla og skraper opp bilene og plante blomster i stedet. Heldigvis har mannen tatt det meste med traktoren i dag, men resten må jeg ta for hånd. Det ser ut som jeg har sloss med en katt så oppripet er jeg på armer og bein! 

Kom på at jeg har jo en slags hage på hytta. I fjor var den ganske stygg iom at hytta er  nybygd. Det tar vel noen år før det gror ordentlig til igjen. Jeg strødde på noe som heter Spire natur rundt hele hytta i fjor og veldig spent på hvordan det vil se ut i år. Jeg har i år også kjøpt noen løker og frø ( fjellplanter) som jeg håper å få plantet i pinsa. Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg til å holde på mye i hagen der, selv om det egentlig skal være en naturhage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (10 timer siden):

Vi fikk tid til å sole oss litt vi også. Vil ha såpass farge at huden ikke ser blålig ut, men det tærer på tålmodigheten min. Synes det er så forferdelig kjedelig å sole seg :)

Jeg elsker å sole meg! Men det blir altfor lite av det.... ble kanskje to timer i sola i bikini i går, ikke mer. Var opptatt frem til 14 med andre ting, så litt kjøring hit og dit, så endelig litt soling, men så måtte vi hjem fordi yngstedattera skulle lese mer til eksamen, og så holdt jeg på i hagen hjemme, men da var sola lav og jeg kunne ikke ha bikini 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå har det vært lite. Null 17. Mai uka. Bittelitt uka før (en joggetur). Jeg fikk vondt i en arm (musesyke eller noe) som gjør at jeg har droppet styrke. Kunne trent beina, men motivasjonen blir litt borte.

Denne uken er bedre, men den er ikke over enda 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...