Gå til innhold

Grassklipping..


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi
Vendi skrev (På 22.5.2023 den 14.27):

Hvis værmeldingen framover er til å stole på, håper jeg sola svir røttene noe så heftig at de ikke vokser mer.. Lite sannsynlig da, men er jo lov å håpe 😆

Vil bare trekke denne fram igjen og sitere meg selv. Om ikke røttene er svidd, så er det i alle fall vekstpause nå og plenen er gul og tørr. Må si jeg i grunnen liker det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vendi skrev (4 minutter siden):

Vil bare trekke denne fram igjen og sitere meg selv. Om ikke røttene er svidd, så er det i alle fall vekstpause nå og plenen er gul og tørr. Må si jeg i grunnen liker det! 

Avsporing, men bare lurte veldig: Hvilken dialekt har du som sier grass og ikke gress? 

Anonymkode: 9b0a8...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Avsporing, men bare lurte veldig: Hvilken dialekt har du som sier grass og ikke gress? 

Anonymkode: 9b0a8...3e8

Hehe, jeg har i grunnen en litt blandingsdialekt, men hovedvekten var før "brei østlandsk". (Hvis det går an å si det..) Men har begynt å snakke mye "penere" med åra. Tror jeg egentlig skriver og snakker mest "pent" nå. Mer lik bokmål. Ett av unntakene er vel kanskje "grass". Jeg får meg ikke til å si "gress". 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (1 minutt siden):

Hehe, jeg har i grunnen en litt blandingsdialekt, men hovedvekten er "østlandsk".

Åja, skjønner. Jeg har en venninne som er fra en liten bygd på Sunnmøre og der sier de for øverig også gras, men mer "gras" da og ikke "grass" (vanskelig å forklare uttalelse skriftlig hehe) 🙂 Synes det med dialekter er ganske fascinerende egentlig. Tar man Ålesund som eksempel så sier jo de som bor i selve byen "e" når de skal si "jeg", mens mange av småstedene rundt sier de "ej". Selv om de bare ligger noen km unna. Finnes sikkert flere eksempler på lignende rundt om i Norge men ja. Nå skal jeg ikke avspore tråden din helt 😅

Anonymkode: 9b0a8...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åja, skjønner. Jeg har en venninne som er fra en liten bygd på Sunnmøre og der sier de for øverig også gras, men mer "gras" da og ikke "grass" (vanskelig å forklare uttalelse skriftlig hehe) 🙂 Synes det med dialekter er ganske fascinerende egentlig. Tar man Ålesund som eksempel så sier jo de som bor i selve byen "e" når de skal si "jeg", mens mange av småstedene rundt sier de "ej". Selv om de bare ligger noen km unna. Finnes sikkert flere eksempler på lignende rundt om i Norge men ja. Nå skal jeg ikke avspore tråden din helt 😅

Anonymkode: 9b0a8...3e8

Gjør ingenting med litt avsporing 😊 Ja, det kan være interessant med dialekter. Men jeg har egentlig ikke helt sansen for å skrive på dialekt, for synes det er vanskelig å forstå ting da. Så jeg burde vel egentlig ha skrevet "gressklipping". Men tenkte at "grassklipping" var lett å forstå. Men skal ta meg sammen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (1 minutt siden):

Gjør ingenting med litt avsporing 😊 Ja, det kan være interessant med dialekter. Men jeg har egentlig ikke helt sansen for å skrive på dialekt, for synes det er vanskelig å forstå ting da. Så jeg burde vel egentlig ha skrevet "gressklipping". Men tenkte at "grassklipping" var lett å forstå. Men skal ta meg sammen 😄

Ikke alle dialektord som er så lett å forstå nei. Men grassklipping tenker jeg de fleste forsto 😊 Er jo bare koselig med litt dialekt her og der 😄

Anonymkode: 9b0a8...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vendi skrev (21 timer siden):

Vil bare trekke denne fram igjen og sitere meg selv. Om ikke røttene er svidd, så er det i alle fall vekstpause nå og plenen er gul og tørr. Må si jeg i grunnen liker det! 

Synes det er veldig egoistisk av deg.  Vet du ikke at bøndene sliter nå og at det er stor skogbrannfare og diverse som følge av tørken? Og så liker du det? 

Anonymkode: dad6d...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (På 22.5.2023 den 14.27):

Grasset i hagen har vært klart for klipping en stund nå, men det var først i dag jeg fikk gjort det. Er det noe jeg misliker sterkt ved ivaretakelsen av hus og hjem er det denne grassklippinga..

Hvis værmeldingen framover er til å stole på, håper jeg sola svir røttene noe så heftig at de ikke vokser mer.. Lite sannsynlig da, men er jo lov å håpe 😆

Ikke det at jeg ikke liker årstida eller at det er grønt og flott rundt meg, men det er alt vedlikeholdet i hagen som følger med..  

Jeg er nok en enkel sjel, for jeg liker godt å klippe gress, med motorgressklipper, vel å merke. Det er noe meditativt over det, og alltid greit med en klart definert jobb der man raskt ser resultater. I motsetning til det jeg driver med på jobb - hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (På 22.5.2023 den 14.27):

Grasset i hagen har vært klart for klipping en stund nå, men det var først i dag jeg fikk gjort det. Er det noe jeg misliker sterkt ved ivaretakelsen av hus og hjem er det denne grassklippinga..

Hvis værmeldingen framover er til å stole på, håper jeg sola svir røttene noe så heftig at de ikke vokser mer.. Lite sannsynlig da, men er jo lov å håpe 😆

Ikke det at jeg ikke liker årstida eller at det er grønt og flott rundt meg, men det er alt vedlikeholdet i hagen som følger med..  

Sett det ut på anbud🤓

Ellers er det trendy med et vilt hjørne i hagen der du slipper gresset opp. Da holder det også bedre på fuktighet. 

Geiter? 

Endret av cathlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (9 minutter siden):

Jeg er nok en enkel sjel, for jeg liker godt å klippe gress, med motorgressklipper, vel å merke. Det er noe meditativt over det, og alltid greit med en klart definert jobb der man raskt ser resultater. I motsetning til det jeg driver med på jobb - hehe.

Ljå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
cathlin skrev (44 minutter siden):

Sett det ut på anbud🤓

Ellers er det trendy med et vilt hjørne i hagen der du slipper gresset opp. Da holder det også bedre på fuktighet. 

Geiter? 

Geiter faktisk  😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...