Gå til innhold

60 års gave tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Bil, leilighet og/eller et raust beløp på et anbefalt fond som kan demme opp for barn som er dyre i drift. 

Ikke tull! 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

En dildo. Gæmliser trenger å ha sæ litt

Anonymkode: 67b77...bab

Æsj! 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Jeg tuller ikke. 

Det er ikke snakk om sånne gaver. 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke snakk om sånne gaver. 

Anonymkode: e984b...54c

Ok. Jeg har oppfattet det som at du forventer at dere gir sånne gaver til hverandre jeg skjønner du.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 minutter siden):

Ok. Jeg har oppfattet det som at du forventer at dere gir sånne gaver til hverandre jeg skjønner du.  

Nei nei! Det er andre som gir slike gaver til ts forstår du vel! Ts gir ikke gaver som koster noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (21 minutter siden):

Nei nei! Det er andre som gir slike gaver til ts forstår du vel! Ts gir ikke gaver som koster noe særlig.

Hvorfor går du inn for å være spydig og ødelegge tråden? 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (31 minutter siden):

Ok. Jeg har oppfattet det som at du forventer at dere gir sånne gaver til hverandre jeg skjønner du.  

Ja. Men det er ikke rettferdig at jeg skal gi så dyre gaver! 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Men det er ikke rettferdig at jeg skal gi så dyre gaver! 

Anonymkode: e984b...54c

Ikke når man er barn, det er jeg enig i, men når man har blitt voksen er det ikke uvanlig at man etterhvert gir og får gaver i samme prisklasse. Vi har fått noe større innimellom, forskudd på arv eller rause inngflyttingsgaver feks, men da fordi mine foreldre har tenkt ut og ønsket dette selv, ikke fordi jeg har bedt om det. 

Å gi seg selv som gave framstår veldig smålig fra en voksen til en voksen syns jeg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (7 timer siden):

Ikke når man er barn, det er jeg enig i, men når man har blitt voksen er det ikke uvanlig at man etterhvert gir og får gaver i samme prisklasse. Vi har fått noe større innimellom, forskudd på arv eller rause inngflyttingsgaver feks, men da fordi mine foreldre har tenkt ut og ønsket dette selv, ikke fordi jeg har bedt om det. 

Å gi seg selv som gave framstår veldig smålig fra en voksen til en voksen syns jeg. 

Hvis gaven må være lik i samme prisklasse så er det faktisk iikke et poeng å gi hverandre gaver for da bytter man bare lommebok hvis du forstår. Men jeg vil at hun skal få en fin gave. Jeg kan ikke gi forskudd på arv. Hun har alt hun trenger absolutt alt du kan tenke deg x10. 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (8 timer siden):

Ikke når man er barn, det er jeg enig i, men når man har blitt voksen er det ikke uvanlig at man etterhvert gir og får gaver i samme prisklasse. Vi har fått noe større innimellom, forskudd på arv eller rause inngflyttingsgaver feks, men da fordi mine foreldre har tenkt ut og ønsket dette selv, ikke fordi jeg har bedt om det. 

Å gi seg selv som gave framstår veldig smålig fra en voksen til en voksen syns jeg. 

Egentlig syns jeg den gaven med å gi tid med seg selv både var morsom og en god idé i enkelte tilfeller. Det kan jo være noen mennesker en syns er altfor fraværende i familie og vennekrets, så som en liten pekepinn...🙃 eller som søsteren min og meg som egentlig burde pratet litt mer alene sammen av ymse grunner. Litt humor og litt hint går jo an 🙂 jeg tror nevøen min kunne gitt meg en sånn gave, og det blir jo både morsomt og sjarmerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis gaven må være lik i samme prisklasse så er det faktisk iikke et poeng å gi hverandre gaver for da bytter man bare lommebok hvis du forstår. Men jeg vil at hun skal få en fin gave. Jeg kan ikke gi forskudd på arv. Hun har alt hun trenger absolutt alt du kan tenke deg x10. 

Anonymkode: e984b...54c

Sånn er det å være voksen.

Anonymkode: e2101...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (10 timer siden):

Ikke når man er barn, det er jeg enig i, men når man har blitt voksen er det ikke uvanlig at man etterhvert gir og får gaver i samme prisklasse. Vi har fått noe større innimellom, forskudd på arv eller rause inngflyttingsgaver feks, men da fordi mine foreldre har tenkt ut og ønsket dette selv, ikke fordi jeg har bedt om det. 

Hos oss har gaver og påspandering  fra forelder til barn gjennomgående vært rausere enn andre veien, også etter at vi har blitt voksne, men "gapet" har blitt tettere og tettere. Til runde dager for eksempel har mor gitt dyrere gaver til hvert av "barna" enn de vi gir hverandre. Men nå som småbarnsperioden er vel tilbakelagt vil jeg vel tro at iallfall jul og ikke-rund bursdag er temmelig break even mellom mor og oss. 

Ingen av oss "barna" har noen gang krevd eller forventet noe som helst, og ikke har vi fått forskudd på arv heller 😉 Eller veldig rause innflyttingsgaver o.l. Men det har skjedd også etter fylte 40 år at mor har spandert middag ute på alle innimellom. Nå er vi så voksne og mor så gammel at det er åpenbart at omsorg og tjenestenivå går kun fra oss til henne, men det har vært en glidende overgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg vil at hun skal få en fin gave. ..... Hun har alt hun trenger absolutt alt du kan tenke deg x10. 

Anonymkode: e984b...54c

Det er bra at du ønsker at hun skal få en fin gave. 🙂 Hva med at du kjøper billetter til noe dere kan gjøre sammen, som for eksempel operaforestilling med middag, eller hundekjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja. Men det er ikke rettferdig at jeg skal gi så dyre gaver! 

Anonymkode: e984b...54c

DER kom den ja 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Sånn er det å være voksen.

Anonymkode: e2101...40a

Nei sånn er det ikke å være voksen. 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (4 minutter siden):

DER kom den ja 🤣

Der kom hva? Skal jeg donere arv nå tenker du? Da hadde det vært null kroner. 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (10 minutter siden):

Det er bra at du ønsker at hun skal få en fin gave. 🙂 Hva med at du kjøper billetter til noe dere kan gjøre sammen, som for eksempel operaforestilling med middag, eller hundekjøring?

Ja det kan jeg kanskje. Hva slags opera forstillinger finnes det og hva liker gamle folk? 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (13 minutter siden):

Hos oss har gaver og påspandering  fra forelder til barn gjennomgående vært rausere enn andre veien, også etter at vi har blitt voksne, men "gapet" har blitt tettere og tettere. Til runde dager for eksempel har mor gitt dyrere gaver til hvert av "barna" enn de vi gir hverandre. Men nå som småbarnsperioden er vel tilbakelagt vil jeg vel tro at iallfall jul og ikke-rund bursdag er temmelig break even mellom mor og oss. 

Ingen av oss "barna" har noen gang krevd eller forventet noe som helst, og ikke har vi fått forskudd på arv heller 😉 Eller veldig rause innflyttingsgaver o.l. Men det har skjedd også etter fylte 40 år at mor har spandert middag ute på alle innimellom. Nå er vi så voksne og mor så gammel at det er åpenbart at omsorg og tjenestenivå går kun fra oss til henne, men det har vært en glidende overgang.

Hvorfor skal man være over 40 år for det? Det er jo når man er unser 40 år man trenger hjelp. 

Anonymkode: e984b...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...