Gå til innhold

Ett spørsmål om det å kjenne på mestringsfølelse når man klarer å gå ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tenkt litt og lurer egentlig på om det å kjenne på stor mestringsfølelse når man ser på vekta at man har gått ned er normalt og greit? Føler meg flink som får det til. Får samme følelsen når jeg kjenner på sultfølelse. Av og til går jeg for lenge uten mat bare for å kunne kjenne på den følelsen.

Anonymkode: ed2e9...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å få mestringsfølelse når man får til noe man har ønsket og jobbet for - det er fullstendig naturlig. Uansett om det gjelder vektnedgang, trening, strikke en genser eller lære seg å sykle. Klart det er «greit».
 

For noen kan det bikke over til å bli usunt..men det vet du kanskje best selv?

Kjenner igjen den følelsen ift sult. Den slipper ikke taket hos meg 😝 Så her bikket det over etter en stund. Ikke sånn alvorlig, men nok til at det er slitsomt.. 

Tenker du selv at det er for mye?

Anonymkode: 66847...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres litt i overkant å gå sulten bare for å nyte mestringsfølelsen. 

Spesielt hvis du har bmi under 25.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å få mestringsfølelse når man får til noe man har ønsket og jobbet for - det er fullstendig naturlig. Uansett om det gjelder vektnedgang, trening, strikke en genser eller lære seg å sykle. Klart det er «greit».
 

For noen kan det bikke over til å bli usunt..men det vet du kanskje best selv?

Kjenner igjen den følelsen ift sult. Den slipper ikke taket hos meg 😝 Så her bikket det over etter en stund. Ikke sånn alvorlig, men nok til at det er slitsomt.. 

Tenker du selv at det er for mye?

Anonymkode: 66847...97b

Ja, når jeg tenker meg om så har det nok begynt å bli litt usunt. Slik som du så kjenner jeg også på at det blir slitsomt. MÅ veie meg hver morgen og måle kroppen med målebånd og skulle jeg glemme det så kjenner jeg på at jeg føler at jeg "mister kontrollen".

Grendel skrev (5 timer siden):

Jeg synes det høres litt i overkant å gå sulten bare for å nyte mestringsfølelsen. 

Spesielt hvis du har bmi under 25.

Ja, du har nok rett i det. Jeg er fortsatt overvektig da.

Anonymkode: ed2e9...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...