Gå til innhold

Ukas trening, uke 22.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Mandag : Skitur i 8, 1 km. Dette er inkl det stykket vi måtte gå på beina for å komme opp til snøen. Det var t.o.m nyoppkjørte løyper. Herlig ! :)

Tirsdag : Trening på Sats. Kondisjon på tredemølle og styrketrening for hele kroppen. 

Onsdag : Trening på Sats. Kondisjon og styrke for hele kroppen. 

Søndag : Kondisjon og styrke for hele kroppen. 

Sier meg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Jeg har på fredag satt meg et mål om fysisk aktivitet hver dag. Enten sykling eller gåtur evt begge deler. Har ikke orket å starte styrketrening ennå. 

Fredag: 8 km sykkel 

Lørdag: 9 km sykkel og det var så mye vind. Makspuls var 189. 😛 Jeg har dårlig kondis akkurat nå da etter mange ukers inaktivitet. 

Søndag: 9 km sykkel 

Det er en del bakker der jeg sykler så jeg får godt med puls. I dag med litt mindre vind var likevel makspuls 184. 

Jeg lever ellers veldig usunt om dagen, men nå gjør jeg i hvert fall noe bra for kroppen. Så får det andre komme etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Skal vi se, har vært en ganske aktiv uke:

Mandag - 10,4 km gåtur + 11,7 km på sykkel

Onsdag - drøyt 3,6 km geocachingtur

Torsdag - 5,3 km sykkel, geocaching

Fredag - kjapp gåtur på 4,3 km om kvelden

Lørdag - gåtur på 4,3 km på kvelden, hadde gått lengre hadde det ikke vært for at øretelefonene gikk tomme for strøm

Søndag - 11,2 km sykkel + at jeg slo gresset i kjøkkenhagen for første gang denne sesongen og brukte sikkert en time der jeg gikk rundt med motorklipperen, hadde vannblemmer i hendene etterpå! Trodde jaggu ikke jeg hadde så sarte kontorhender... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Tirsdag: 6 km jogging

Torsdag: 8 km jogging

😏 Ikke helt fornøyd, men sånn ble det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Er fornøyd med første del av uka. Vi er fremdeles på tur, og jeg hadde tenkt å skvise inn en styrketreningsøkt i løpet av helga, sånn ute i skogen 😁, men det har jeg ikke fått til (evig optimist 😁)

Men altså:

Mandag: løpetur i skogen, 1 time og 8 min (kronglete sti, veldig kupert) + syklet frem og tilbake til byen med mannen, 22 km.

Tirsdag: 45 min styrketrening for bein og rygg, på treningssenter 

Onsdag: løp til jobb, 7,5 km, 53 min

Fredag: syklet frem og tilbake til jobb, 15 km til sammen.

Lørdag og søndag: ruslet mye rundt i lavt tempo, litt trim, men frisk luft 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel

Fortsatt lavkonjunktur, men ikke helt dødt.

Jeg jogget 5km tirsdag

5 km + 10 km turorientering i helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Skrevet (endret)

@Grendel og @Bøtteknotten, evt andre: Hjelp! I dag er det 10 dager til jeg skal delta på løp (5 km), og så har jeg fått vondt i knærne pga et tungt løft mandag ettermiddag 😳 Jeg og sønnen løftet et blytungt skap gjennom hagen og opp på en platting og inn i huset, og da jeg skulle stege de 40 cm opp på plattingen, klarte jeg det ikke - det stoppet liksom i knærne, og vi måtte avlaste via en krakk, og vi fikk det inn.

Men i går kjente jeg at jeg nok fikk en altfor stor belastning.... tror egentlig ikke det er inni kneet, det er mer i muskelfestet nederst på lårmuskelen, altså på en måte øverst utapå kneet.  Går fint å gå, men jeg kjenner det når jeg går i trapper. Tror ingenting er slitt av eller ødelagt, bare overbelastet. Kjenner ingenting i ryggen, så jeg løftet i alle fall riktig med ryggen 😊

SÅ - hva gjør jeg jeg nå de nærmeste ti dagene for at jeg skal bli fortest mulig helt god igjen, men samtidig evt trene litt??!! Hadde tenkt å trene styrke i dag, løpetur i skogen i morgen og på lørdag, men må vel revurdere dette.... 😳

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
påskelilje skrev (12 minutter siden):

@Grendel og @Bøtteknotten, evt andre: Hjelp! I dag er det 10 dager til jeg skal delta på løp (5 km), og så har jeg fått vondt i knærne pga et tungt løft mandag ettermiddag 😳 Jeg og sønnen løftet et blytungt skap gjennom hagen og opp på en platting og inn i huset, og da jeg skulle stege de 40 cm opp på plattingen, klarte jeg det ikke - det stoppet liksom i knærne, og vi måtte avlaste via en krakk, og vi fikk det inn.

Men i går kjente jeg at jeg nok fikk en altfor stor belastning.... tror egentlig ikke det er inni kneet, det er mer i muskelfestet nederst på lårmuskelen, altså på en måte øverst utapå kneet.  Går fint å gå, men jeg kjenner det når jeg går i trapper. Tror ingenting er slitt av eller ødelagt, bare overbelastet. Kjenner ingenting i ryggen, så jeg løftet i alle fall riktig med ryggen 😊

SÅ - hva gjør jeg jeg nå de nærmeste ti dagene for at jeg skal bli fortest mulig helt god igjen, men samtidig evt trene litt??!! Hadde tenkt å trene styrke i dag, løpetur i skogen i morgen og på lørdag, men må vel revurdere dette.... 😳

Det var da kjipt.

Jeg tror du bare må ta det med ro i noen dager først og se om det blir bedre. Det høres ikke veldig ille ut og det meste går over av seg selv. Det er nesten umulig å si.

Jeg tror kanskje jeg ville ventet til helgen med å jogge. En liten pause skader ikke så mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (14 minutter siden):

Det var da kjipt.

Jeg tror du bare må ta det med ro i noen dager først og se om det blir bedre. Det høres ikke veldig ille ut og det meste går over av seg selv. Det er nesten umulig å si.

Jeg tror kanskje jeg ville ventet til helgen med å jogge. En liten pause skader ikke så mye.

 

Ja, sikkert lurt å vente med løping. Jeg kan jo prøve forsiktig på lørdag. Håper det gir seg fort. Ikke bare bare å ha god selvtillit på løfting 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Ja, sikkert lurt å vente med løping. Jeg kan jo prøve forsiktig på lørdag. Håper det gir seg fort. Ikke bare bare å ha god selvtillit på løfting 😁

Glemte å nevne det men jeg ville SPESIELT droppet styrketrening av beina. Du fikk jo smerten når du løftet tungt.

Får virkelig håpe du kan delta på løpet. Du har lagt mye inn i det, og det blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (1 minutt siden):

Glemte å nevne det men jeg ville SPESIELT droppet styrketrening av beina. Du fikk jo smerten når du løftet tungt.

Får virkelig håpe du kan delta på løpet. Du har lagt mye inn i det, og det blir spennende å se.

Ja, jeg skal droppe det. Det kjennes jo som om jeg har trent knallhardt med knebøy helt ned med stang og vekt i trinnene , og markløft der det var flatt. Det skapet veide kanskje 50-80 kilo, og fordelingen av vekt var nok ikke 100% optimal hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Å nei, så kjipt! 😕 Enig med ro, ift løpet har det lite og ingenting å si med de siste treningsøktene. Så ikke stress med det! Du har grunnlaget, det holder. Håper det gir seg til løpet! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Bøtteknotten skrev (4 minutter siden):

Å nei, så kjipt! 😕 Enig med ro, ift løpet har det lite og ingenting å si med de siste treningsøktene. Så ikke stress med det! Du har grunnlaget, det holder. Håper det gir seg til løpet! 🤞

Ja, kjempekjipt! Ja, grunnlaget er jo godt (så godt som praktisk mulig ift ledig tid, jeg er stolt over at jeg har klart å holde frekvensen), men jeg hadde jo tenkt å løpe 2-3 ganger til før løpet.... men nå blir det sånn det blir....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Bøtteknotten skrev (9 minutter siden):

Å nei, så kjipt! 😕 Enig med ro, ift løpet har det lite og ingenting å si med de siste treningsøktene. Så ikke stress med det! Du har grunnlaget, det holder. Håper det gir seg til løpet! 🤞

Akkurat nå kom det sms om testløping av løypa førstkommende lørdag... Skal IKKE gjøre det altså 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...