Gå til innhold

Thon Hotels med forbud om regnbueflagging


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4oGE5R/thon-hotell-nekter-aa-heise-pride-flagg

Hva synes dere om det? En begrunnelse er at de ønsker å inkludere alle. (Se begrunnelsen i bildet under)

Jeg må helt ærlig si at jeg synes de er tøffe som går imot denne "pålagte tvangsflaggingen" i disse tider. Det er jo blitt sånn at om man ikke flagger, spesielt fra offentlige bygninger, så er man liksom automatisk homofob, hatefull, ekskluderende, og mye annet stygt. Men er det riktig? Jeg synes ikke det. Det er etter min mening så opplagt at man ikke trenger å være noen av delene bare fordi man ikke ønsker å flagge. Regnbueideologien favner nå bredere, og inkluderer mye mer enn at man skal få "elske dem man vil". Tror faktisk det bare er en liten marginal gruppe (som hovedsakelig består av enkeltindivider) som ikke er enig i at man skal få elske dem man vil. Det mener nok alle normale oppegående folk at man selvfølgelig skal få lov til. Men det er vel mye av det andre denne ideologien står for, som ikke alle lenger kan si seg enige i og støtte. 

 

 

Screenshot_2023-06-07-10-06-33-60_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Bra av Thon! Fordi for det første er alle disse flaggene unødvendige og bortkastet for miljøet. For det andre må man kunne la være å flagge uten å bli tatt for å være homofob. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (31 minutter siden):

Bra av Thon! Fordi for det første er alle disse flaggene unødvendige og bortkastet for miljøet. For det andre må man kunne la være å flagge uten å bli tatt for å være homofob. 

Jeg er igrunn enig. Det må ikke bli sånn at en MÅ flagge. Det går an å inkludere alle uten å måtte fronte det så tydelig. Det må være frivillig hva en velger, uten at noen skal se ned på hverken den ene eller den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Jeg er igrunn enig. Det må ikke bli sånn at en MÅ flagge. Det går an å inkludere alle uten å måtte fronte det så tydelig. Det må være frivillig hva en velger, uten at noen skal se ned på hverken den ene eller den andre.

Nettopp! Men slik Pride har blitt nå, har folk blitt veldig aggressive. Det vil jeg ikke at skal utvikle seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de har ombestemt seg 😎 og det var bra. De sa først at de ville inkludere alle, men så fikk de et problem da de ble spurt om hvem som i tilfelle ble ekskludert. 

Så mye drama for et flagg 🙃

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat

Hvis Thon hadde gått mot mobben med et forbud mot å heise det norske flagg på 17. mai hadde de fått min respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (55 minutter siden):

Forundrer meg egentlig ikke. Det skal godt gjøres å stå imot det voldsomme presset fra alle hold..

Det som er rart er at de ikke så at det ville komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (26 minutter siden):

Er han ikke snart 100 år? 

Han er vel det ja.

Tror neppe han står bak selv om fordommene er minst like gamle 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Han er vel det ja.

Tror neppe han står bak selv om fordommene er minst like gamle 🙃

Ok. 

Ja ser mange reagerte på dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (10 minutter siden):

Han er vel det ja.

Tror neppe han står bak selv om fordommene er minst like gamle 🙃

Akkurat, "fordommer". 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (Akkurat nå):

Motstand mot å masjere i takt.

Noen ganger kan det være bra å masjere i takt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Noen ganger kan det være bra å masjere i takt. 

Ingen grunn til å la seg herse med av woke-folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (9 minutter siden):

Ingen grunn til å la seg herse med av woke-folket.

Woke er jammen mer utbredt enn jeg trodde da 🙂 for her har det kommet veldig mange protester fra alle samfunnslag og uavhengig av legning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...