Gå til innhold

Thon Hotels med forbud om regnbueflagging


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (Akkurat nå):

De aller, aller fleste er mot en slik behandling av minoriteter. Og de aller aller fleste mener det er helt greit om to av samme kjønn har et forhold sammen.

Det er ikke det som reageres på. Det er at woke-bevegelsen nå har blitt et moralpoliti som presser andre til å gjøre det de mener er riktig. De snakker om fordømmelse og intoleranse, og viser selv samme fordømmelse og intoleranse ovenfor de som har andre meninger enn dem selv.

Det er synd fordi de fleste er jo enig i saken som ligger i bunn her. Men måten det blir gjennomført på gjør at flere og flere får avsmak for hele greia.

Jeg får aldri svar på dette : hvilke uttalelser er det folk blir kansellert for? Hvilke uttalelser er det som ikke blir tolerert? 

Jeg føler jeg ikke helt når fram når jeg sier at vi er mange som opplever å bli forskjellsbehandlet og utsatt for både diskriminering og hets. Du svarer bare at de aller aller fleste aksepterer det. Det hjelper ikke så mye når såpass mange ikke gjør det vel? Da må vi jo få si fra og protestere på det selv om de "aller aller fleste" behandler oss som ikke er blant majoriteten ok. Eller skal vi bare finne oss i å bli behandlet dårlig av et visst antall pr uke eller måned, eller hva mener du egentlig? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg får aldri svar på dette : hvilke uttalelser er det folk blir kansellert for? Hvilke uttalelser er det som ikke blir tolerert? 

Jeg føler jeg ikke helt når fram når jeg sier at vi er mange som opplever å bli forskjellsbehandlet og utsatt for både diskriminering og hets. Du svarer bare at de aller aller fleste aksepterer det. Det hjelper ikke så mye når såpass mange ikke gjør det vel? Da må vi jo få si fra og protestere på det selv om de "aller aller fleste" behandler oss som ikke er blant majoriteten ok. Eller skal vi bare finne oss i å bli behandlet dårlig av et visst antall pr uke eller måned, eller hva mener du egentlig? 

 

Vel, det nyeste nå var jo det denne tråden handler om.

Det er selvsagt lov å si fra og protestere mot dårlig behandling. Men det har bikket over til å bli militant moralpoliti hvor man er på vei til å bli like fordømmende og intolerant som de man i utgangspunktet kritiserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Vel, det nyeste nå var jo det denne tråden handler om.

Det er selvsagt lov å si fra og protestere mot dårlig behandling. Men det har bikket over til å bli militant moralpoliti hvor man er på vei til å bli like fordømmende og intolerant som de man i utgangspunktet kritiserte.

Det siste nå var at Thon hotell tok en beslutning som veldig mange protesterte på. Det er helt lovlig! Vi kan protestere på akkurat det vi vil. Så forandret de beslutning. Hva var galt med det? De kunne jo helt fint holdt på sin første? 

Vi har lov til å protestere og ta avstand fra. Det er også ytringsfrihet. Men jeg får ALDRI konkrete eksempler på hvilke uttalelser folk kommer med som de blir kansellert for. Hva handler de uttalelsene om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Det siste nå var at Thon hotell tok en beslutning som veldig mange protesterte på. Det er helt lovlig! Vi kan protestere på akkurat det vi vil. Så forandret de beslutning. Hva var galt med det? De kunne jo helt fint holdt på sin første? 

Vi har lov til å protestere og ta avstand fra. Det er også ytringsfrihet. Men jeg får ALDRI konkrete eksempler på hvilke uttalelser folk kommer med som de blir kansellert for. Hva handler de uttalelsene om? 

Det har du fått flere eksempler på tidligere. Et av de store eksemplene er jo J.K.Rowling. Nyeste er som sagt Thon. 

Nei, de kunne ikke "helt fint" holdt på sin første avgjørelse, fordi det legger et moralsk press på dem. Man blir oppfattet som "homofob" eller "mot kjærligheten" om man ikke støtter alt som har med pride å gjøre.  Det er fordømmende - noe man jo selv reagerer på at andre er mot dem. Så hvorfor fordømme tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Det har du fått flere eksempler på tidligere. Et av de store eksemplene er jo J.K.Rowling. Nyeste er som sagt Thon. 

Nei, de kunne ikke "helt fint" holdt på sin første avgjørelse, fordi det legger et moralsk press på dem. Man blir oppfattet som "homofob" eller "mot kjærligheten" om man ikke støtter alt som har med pride å gjøre.  Det er fordømmende - noe man jo selv reagerer på at andre er mot dem. Så hvorfor fordømme tilbake?

Ja, det er det ene eksempelet jeg har fått. Faktisk. 

Jo, de kunne helt fint stått i mot presset. Det vet du. Ingen kom med trusler mot noen, ingen ble utsatt for noe kriminelt. Så de valgte helt selv å endre beslutningen og det må du faktisk i så fall kritisere dem for, og ikke de som protesterte, hvis du syns de gjorde feil ved å ombestemme seg. Hvorfor kritiserer du ikke dem? 

Å ta avstand fra og protestere er ikke å fordømme. Det var det som skjedde nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er flere og flere som går lei, så jeg kan ikke annet enn å håpe at folk snart blir mettet av at at noen skal leke moralpoliti og fordømme dem hvis de ikke lever etter deres standard (ironisk nok...). Så vil denne woke-perioden bare gå ned i skammes historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vendi
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ingen kom med trusler mot noen

Vel, det var i alle fall trusler om å boikotte Thon. I tillegg til det dårlige ryktet og tap av anseelse. Dessverre har de allerede oppnådd alt dette pga at de i utgangspunktet nektet å flagge. Nå vil mange boikotte dem, og de vil "for alltid" nå ha dårlig rykte og tapt anseelse. Det er prisen de nå betaler for å ha forsøkt å stå imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (8 minutter siden):

Jeg ser at det er flere og flere som går lei, så jeg kan ikke annet enn å håpe at folk snart blir mettet av at at noen skal leke moralpoliti og fordømme dem hvis de ikke lever etter deres standard (ironisk nok...). Så vil denne woke-perioden bare gå ned i skammes historie.

Jaja. 

Hadde det ikke vært for protester, press og masser som kjempet, så hadde det ikke vært noen kvinnefrigjøring. Det ville fremdeles vært apartheid og det ville fremdeles vært sånn at psykisk syke ble sett på som gale og måtte bli innesperret. Alt det har endret seg nettopp på grunn av massive protester og opprør. Ikke minst åpenhet og opplysning. Og alt det jobbes det også enda med. Så det er bare å jobbe videre 🙃

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (2 minutter siden):

Vel, det var i alle fall trusler om å boikotte Thon. I tillegg til det dårlige ryktet og tap av anseelse. Dessverre har de allerede oppnådd alt dette pga at de i utgangspunktet nektet å flagge. Nå vil mange boikotte dem, og de vil "for alltid" nå ha dårlig rykte og tapt anseelse. Det er prisen de nå betaler for å ha forsøkt å stå imot. 

Jeg har tvert i mot sett at mange har tilgitt dem 🙂 alke kan gjøre feil. De rettet det opp. Hvis noen fremdeles vil boikotte dem så har ikke jeg sett det, men vil de bære nag så er det jo greit. De får de bare gjøre om det føles bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jaja. 

Hadde det ikke vært for protester, press og masser som kjempet, så hadde det ikke vært noen kvinnefrigjøring. Det ville fremdeles vært apartheid og det ville fremdeles vært sånn at psykisk syke ble sett på som gale og måtte bli innesperret. Alt det har endret seg nettopp på grunn av massive protester og opprør. Og alt det jobbes det også enda med. Så det er bare å jobbe videre 🙃

Det er som sagt i utgangspunktet en bra ting.  Men noen skal ødelegge med å dra det for langt. De ender opp med å bli mer og mer lik dem de kritiserer, ironisk nok.

Så den som nå står i fronten og viser fordømming og intoleranse, det er nå woke-bevegelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er som sagt i utgangspunktet en bra ting.  Men noen skal ødelegge med å dra det for langt. De ender opp med å bli mer og mer lik dem de kritiserer, ironisk nok.

Så den som nå står i fronten og viser fordømming og intoleranse, det er nå woke-bevegelsen.

Vi kan jo ikke tolerere diskriminering. Alle skjønner jo det. Så da må vi jo protestere og presse og bruke stemmene våre da. Dette har som sagt skjedd før, men med andre grupper i samfunnet. Det er ikke noe nytt. Og det har vært motstand før også. Det er sånn det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Vi kan jo ikke tolerere diskriminering. Alle skjønner jo det. Så da må vi jo protestere og presse og bruke stemmene våre da. Dette har som sagt skjedd før, men med andre grupper i samfunnet. Det er ikke noe nytt. Og det har vært motstand før også. Det er sånn det er. 

Det har bikket over fra å ikke tolerere diskriminering til å ikke tolerere at folk har andre meninger enn dem selv.

Noe som er synd fordi saken i seg selv er viktig. Men ved å presse så hardt, og endre opp med å bli moralpoliti, så ender man opp med å skyve fra seg folk som i utgangspunktet er enig med den grunnleggende saken dette egentlig dreiet seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Jaja. 

Hadde det ikke vært for protester, press og masser som kjempet, så hadde det ikke vært noen kvinnefrigjøring. Det ville fremdeles vært apartheid og det ville fremdeles vært sånn at psykisk syke ble sett på som gale og måtte bli innesperret. Alt det har endret seg nettopp på grunn av massive protester og opprør. Ikke minst åpenhet og opplysning. Og alt det jobbes det også enda med. Så det er bare å jobbe videre 🙃

Jobbe videre mot hva da?? 
Det med kvinnefrigjøringen var ikke så ekstremt som dette og det finnes kvinnehatere i dag selv om. Har ikke sett noen bli arrest for å gjøre narr av damer og det skjer stadig vekk. Men det blir ikke reaksjoner på dette (bare noen sinte kvinner i kommentarfeltene). 
 

Det er ikke flagg over alt hver sommer pga oss, og takk Gud for det, for da hadde jeg vært flau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (13 minutter siden):

Vi kan jo ikke tolerere diskriminering. Alle skjønner jo det. Så da må vi jo protestere og presse og bruke stemmene våre da. Dette har som sagt skjedd før, men med andre grupper i samfunnet. Det er ikke noe nytt. Og det har vært motstand før også. Det er sånn det er. 

Det er forskjell på diskriminering og kategorisering, men enkelte ser ikke forskjellen. Kategorisering forenkler livet. Det har med tilhørighet å gjøre. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (17 minutter siden):

Vi kan jo ikke tolerere diskriminering. Alle skjønner jo det. Så da må vi jo protestere og presse og bruke stemmene våre da. Dette har som sagt skjedd før, men med andre grupper i samfunnet. Det er ikke noe nytt. Og det har vært motstand før også. Det er sånn det er. 

Om Thon flagger eller ikke har ingen ting å gjøre med diskriminering.

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (8 minutter siden):

Det har bikket over fra å ikke tolerere diskriminering til å ikke tolerere at folk har andre meninger enn dem selv.

Noe som er synd fordi saken i seg selv er viktig. Men ved å presse så hardt, og endre opp med å bli moralpoliti, så ender man opp med å skyve fra seg folk som i utgangspunktet er enig med den grunnleggende saken dette egentlig dreiet seg om.

Ja det er jo sånn du ser det. 

Jeg så flere dokumentarer fra begynnelsen og midten av 70- tallet fra Sverige da de kjempet for kvinnefrigjøring. De gikk i tog, osv. Du er sikkert kjent med det fra den tiden? Altså. DA kan du snakke hets og motstand. Det ble jo mange truet alvorlig, og de stakkars mennene som gikk i tog med kvinnene og støttet dem ble jo både latterligjort og mobbet ( selv om det ordet ikke ble brukt da ) til og med i program på TV. Så jeg tenker at dere som protesterer mot woke nå er ganske milde i forhold. Historien gjentar seg jo alltid. Det går ikke an å ville endre noe uten motstand og motbør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Jobbe videre mot hva da?? 
Det med kvinnefrigjøringen var ikke så ekstremt som dette og det finnes kvinnehatere i dag selv om. Har ikke sett noen bli arrest for å gjøre narr av damer og det skjer stadig vekk. Men det blir ikke reaksjoner på dette (bare noen sinte kvinner i kommentarfeltene). 
 

Det er ikke flagg over alt hver sommer pga oss, og takk Gud for det, for da hadde jeg vært flau.

Arrestert??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om Thon flagger eller ikke har ingen ting å gjøre med diskriminering.

Anonymkode: 773b7...06a

De begrunnet det først med at de ville inkludere alle. Så stilte VG spørsmål om hvem som ble ekskludert om de flagget, og det kunne de ikke svare på 🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ja det er jo sånn du ser det. 

Jeg så flere dokumentarer fra begynnelsen og midten av 70- tallet fra Sverige da de kjempet for kvinnefrigjøring. De gikk i tog, osv. Du er sikkert kjent med det fra den tiden? Altså. DA kan du snakke hets og motstand. Det ble jo mange truet alvorlig, og de stakkars mennene som gikk i tog med kvinnene og støttet dem ble jo både latterligjort og mobbet ( selv om det ordet ikke ble brukt da ) til og med i program på TV. Så jeg tenker at dere som protesterer mot woke nå er ganske milde i forhold. Historien gjentar seg jo alltid. Det går ikke an å ville endre noe uten motstand og motbør. 

Thon har ikke sagt noe negativt om skeive folk. Det er det andre grupper som gjør til de grader, men det skal man ikke snakke om, for man er ikke rasist må vite.

Thon konsernet ga utrykk for at de ikke ønsket og bruke pride flagget på sine hoteller. De ønsket å være nøytrale, mangfold og inkludering skal gjelde alle. Det bør man respektere. Men det er ikke det riktige mangfoldet, derfor skal man tvinges inn på rett spor av godhetstyrannene.

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

De begrunnet det først med at de ville inkludere alle. Så stilte VG spørsmål om hvem som ble ekskludert om de flagget, og det kunne de ikke svare på 🙃 

Det er åpenbart at de ekskluderer alle som ikke hører inn under pride paraplyen. Og det er tross alt de fleste. 

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...