Gå til innhold

Thon Hotels med forbud om regnbueflagging


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (7 minutter siden):

De skal lære om det slik de lærer det meste annet - organisk og naturlig gjennom det å erfare samfunnet og ha foreldre som veileder og forklarer.

Det blir for komplisert og lite nyttig syns jeg. At noen barn får kunnskap og andre ikke, og at de som ikke får den må spørre fordi de ikke forstår. Og så kommer den dagen hvor en trans blir førskolelærer, eller en som har byttet kjønn. Da blir det enda mer kronglete. Og så tenker jeg selvsagt på de barna som faktisk sier at de er det motsatte kjønn av det de er. 

Nei. Jeg holder knappen hardt og lenge inne på at de må få den kunnskapen. Jeg syns de har rett på den.

Ikke at de får beskjed om å tenke etter hvilket kjønn de føler seg som, men lærer at noen faktisk føler det sånn,  og at det er helt okay. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

adhoc skrev (2 minutter siden):

Gitt det gamle kjedenavnet til Thon Hotels, gjorde denne saken meg faktisk litt fnisete.

IMG_6964.jpeg

Haha. Det var komisk 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 timer siden):

Ikke at de får beskjed om å tenke etter hvilket kjønn de føler seg som, men lærer at noen faktisk føler det sånn,  og at det er helt okay. 

Det er unødvendig å "lære" 4-åringer dette i barnehagen.

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er unødvendig å "lære" 4-åringer dette i barnehagen.

Anonymkode: 773b7...06a

Det får du jo mene. Jeg har sagt hva jeg selv mener om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (33 minutter siden):

Haha. Det var komisk 😆

Men dette er ikke komisk.

https://www.drm24.no/ingen-pride-flagg-pa-fjell-revet-ned-av-muslimske-elever-som-ropte-haram/256328

Ingen pride-flagg på Fjell: - Revet ned av muslimske elever som ropte «haram!»

Flagget ble forsøkt heist gjentatte ganger på Fjell skole under Pride-markeringen onsdag. Nå kan det ikke lenger brukes grunnet ødelagt flaggstang. På forhånd hadde FAU advart mot gjennomføring.

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig ikke riktig å rive ned flagg som heises på offentlig bygg, selv om man er uenig med det.

Men jeg begynner å se samme retorikk fra enkelte pridefolk som fra enkelte islamkritikere.

"Jo mer de kritiserer Muhammed-tegninger, jo mer må vi fortsette å publisere tegninger". 
"Jo mer folk viser hat (som for mange også inkluder kritikk og/eller nøytralitet) jo mer flagg og tog må vi ha"

Det er en tankegang som ofte fører til mer polarisering og konflikt, ikke mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men dette er ikke komisk.

https://www.drm24.no/ingen-pride-flagg-pa-fjell-revet-ned-av-muslimske-elever-som-ropte-haram/256328

Ingen pride-flagg på Fjell: - Revet ned av muslimske elever som ropte «haram!»

Flagget ble forsøkt heist gjentatte ganger på Fjell skole under Pride-markeringen onsdag. Nå kan det ikke lenger brukes grunnet ødelagt flaggstang. På forhånd hadde FAU advart mot gjennomføring.

Anonymkode: 773b7...06a

Det som blir problemet her er at det handler om to grupper i samfunnet som politikerene ikke tørr å røre. De homofile og muslimene.

Anonymkode: fec76...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det som blir problemet her er at det handler om to grupper i samfunnet som politikerene ikke tørr å røre. De homofile og muslimene.

Anonymkode: fec76...28f

Nettopp. For noen er det jo helt klart ikke mulig å få det inn i hodet at en offergruppe kan mislike en annen offergruppe sterkt. Når man har laget seg slike rigide hierarkier, så er det jo alltid de på toppen som er skyldige.

Anonymkode: cf252...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på hele denne debatten i det siste, og det har fått meg til å undre om de som er mest aktiv i pride i dag er unge?

Jeg er 45 år og jeg ser tydelig en enorm i endring i samfunnets holdning til homofili i dag i forhold til slik det var før. 

La meg ta et eksempel: Jeg var tenåring da Elton John og George Michael ga ut "Don't Let the Sun Go Down on Me" i 1991. Husker enda da min venninne kom til meg og sa at da hun så dem sammen på scenen så "var det litt ekkelt" også fniste hun. Jeg fniste også. Vi var fjorten år gamle og det var tydelig at hun tok etter sine foreldre. Hvis man fniste litt etterpå for å vise at man forsto at det var "feil" så var det helt greit å si slikt.

Det kunne aldri ramle meg inn i dag å verken tenke noe slikt, si noe slikt eller fnise av noe slikt i dag. 

Jeg tror det er det som gjør at vi som er litt eldre har et litt mer avslappet forhold til det hele. Fordi vi har sett hvor det har vært og hvor utrolig mye lenger man har kommet i dag.

Jeg husker selv at jeg ble overrasket da jeg så Skam og så hvordan (nå husker jeg ingen navn i farten) vennen til han som var ung og homofil faktisk hadde ingen som helst reaksjon når han fikk høre at kameraten var homofil. Ingen overraskelse, ingenting. Det var så ok at det krevde ingen reaksjon en gang. Jeg, som da tydeligvis er av den eldre garde, ble overrasket fordi selv om jeg ikke hadde forventet en negativ reaksjon så hadde jeg forventet noen som helst form for reaksjon. Noe som viste at aksepten av homofili hadde gått lenger enn jeg selv faktisk var klar over.

Aksepten for homofili går bare fremover og blir bedre og bedre. Noen vil aldri akseptere det og i noen tilfeller må bare den eldste generasjonen og deres holdninger dø ut. Det er derfor jeg håper så inderlig at Pride ikke ødelegger for seg selv med å bli så militante som noen av dem er. Samfunnet er på svært god vei til å inkludere og anerkjenne homofili som noe normalt, ikke ødelegg dette med å skape motpoler og skyve folk vekk fra saken!
 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Vhanja skrev (10 minutter siden):

Jeg har tenkt litt på hele denne debatten i det siste, og det har fått meg til å undre om de som er mest aktiv i pride i dag er unge?

Jeg er 45 år og jeg ser tydelig en enorm i endring i samfunnets holdning til homofili i dag i forhold til slik det var før. 

La meg ta et eksempel: Jeg var tenåring da Elton John og George Michael ga ut "Don't Let the Sun Go Down on Me" i 1991. Husker enda da min venninne kom til meg og sa at da hun så dem sammen på scenen så "var det litt ekkelt" også fniste hun. Jeg fniste også. Vi var fjorten år gamle og det var tydelig at hun tok etter sine foreldre. Hvis man fniste litt etterpå for å vise at man forsto at det var "feil" så var det helt greit å si slikt.

Det kunne aldri ramle meg inn i dag å verken tenke noe slikt, si noe slikt eller fnise av noe slikt i dag. 

Jeg tror det er det som gjør at vi som er litt eldre har et litt mer avslappet forhold til det hele. Fordi vi har sett hvor det har vært og hvor utrolig mye lenger man har kommet i dag.

Jeg husker selv at jeg ble overrasket da jeg så Skam og så hvordan (nå husker jeg ingen navn i farten) vennen til han som var ung og homofil faktisk hadde ingen som helst reaksjon når han fikk høre at kameraten var homofil. Ingen overraskelse, ingenting. Det var så ok at det krevde ingen reaksjon en gang. Jeg, som da tydeligvis er av den eldre garde, ble overrasket fordi selv om jeg ikke hadde forventet en negativ reaksjon så hadde jeg forventet noen som helst form for reaksjon. Noe som viste at aksepten av homofili hadde gått lenger enn jeg selv faktisk var klar over.

Aksepten for homofili går bare fremover og blir bedre og bedre. Noen vil aldri akseptere det og i noen tilfeller må bare den eldste generasjonen og deres holdninger dø ut. Det er derfor jeg håper så inderlig at Pride ikke ødelegger for seg selv med å bli så militante som noen av dem er. Samfunnet er på svært god vei til å inkludere og anerkjenne homofili som noe normalt, ikke ødelegg dette med å skape motpoler og skyve folk vekk fra saken!
 

Veldig godt skrevet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...