Gå til innhold

Thon Hotels med forbud om regnbueflagging


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Thon har ikke sagt noe negativt om skeive folk. Det er det andre grupper som gjør til de grader, men det skal man ikke snakke om, for man er ikke rasist må vite.

Thon konsernet ga utrykk for at de ikke ønsket og bruke pride flagget på sine hoteller. De ønsket å være nøytrale, mangfold og inkludering skal gjelde alle. Det bør man respektere. Men det er ikke det riktige mangfoldet, derfor skal man tvinges inn på rett spor av godhetstyrannene.

Anonymkode: 773b7...06a

Ja, du tenker at det handler om muslimer? Det er ett av problemene at mange av de er mot homofili. Det er også veldig mange av konspifolka som er mot Pride, pluss endel kristne. Så det er mange som har det felles. Det er ikke farlig å si det. Og det er også alle klar over. Utenom dem så er det også andre uten tilknytning til nevnte miljøer. 

Ingen tvang Thons til noe. Jeg syns at dere som mener det var feil av dem å ombestemme seg må rette kritikken til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er åpenbart at de ekskluderer alle som ikke hører inn under pride paraplyen. Og det er tross alt de fleste. 

Anonymkode: 773b7...06a

Nei, det er ingen som er ekskludert.  Alle er like velkomne til å både gå i parade og delta i feiringen/ markeringen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Kan Kashmir komme opp med ett eksempel på hvorfor Thon hotell ikke selv skal velge å henge opp et politisk flagg?

Det er mye floskler om toleranse og kvinnekamp, men lite som mener om respekt fra woke sin side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Vil du ikke så skal du presses. Uthuling av demokratiet. Selv om selvforherligelsen til woke, får de nesten til å hevde att demokratiet og menneskerettene kom fra dem…

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (37 minutter siden):

Kan Kashmir komme opp med ett eksempel på hvorfor Thon hotell ikke selv skal velge å henge opp et politisk flagg?

Det er mye floskler om toleranse og kvinnekamp, men lite som mener om respekt fra woke sin side.

 

Jeg har ikke sagt en eneste gang at de ikke kan velge! Jeg har bare sagt at det er fint at de ombestemte seg og viser solidaritet og støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt en eneste gang at de ikke kan velge! Jeg har bare sagt at det er fint at de ombestemte seg og viser solidaritet og støtte. 

Det kan de fint være uten å henge opp et fuckings flagg. Man legger merke til du bruker ordet "vise". For det er det dette dreier seg om, VISE hvor god man er og at man har de riktige holdninger. Slik skaffer man seg SoMe-kapital.

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (48 minutter siden):

Nei, det er ingen som er ekskludert.  Alle er like velkomne til å både gå i parade og delta i feiringen/ markeringen 🙂

Helt uavhengig om Thon flagget.

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan de fint være uten å henge opp et fuckings flagg. Man legger merke til du bruker ordet "vise". For det er det dette dreier seg om, VISE hvor god man er og at man har de riktige holdninger. Slik skaffer man seg SoMe-kapital.

Anonymkode: 773b7...06a

Det er ingenting feil med å vise hvilke holdninger man har. Tvert i mot vil jeg si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (51 minutter siden):

Ja, du tenker at det handler om muslimer? Det er ett av problemene at mange av de er mot homofili.
 

det er litt verre enn det. De fleste muslimer er imot homofili, og svært mange mener det bør straffes med døden. Den største faren for homofile er altså ekstreme og hatefulle islamister. Men det skal man helst ikke snakke om.

Kashmir skrev (51 minutter siden):

Det er også veldig mange av konspifolka som er mot Pride, pluss endel kristne.

Konspifolk som tror månelandingen er fake? Heldigvis er den type tullinger svært få. Fundamentalistiske kristne er det heller ikke mange igjen av.

Kashmir skrev (51 minutter siden):

Ingen tvang Thons til noe. Jeg syns at dere som mener det var feil av dem å ombestemme seg må rette kritikken til dem.

Hvis Thon blir truet med boikott og store økonomiske tap blir de tvunget til å gjøre det "riktige". 

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Det er ingenting feil med å vise hvilke holdninger man har. 

Du tok altså ikke poenget. 

Anonymkode: 773b7...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er litt verre enn det. De fleste muslimer er imot homofili, og svært mange mener det bør straffes med døden. Den største faren for homofile er altså ekstreme og hatefulle islamister. Men det skal man helst ikke snakke om.

Konspifolk som tror månelandingen er fake? Heldigvis er den type tullinger svært få. Fundamentalistiske kristne er det heller ikke mange igjen av.

Hvis Thon blir truet med boikott og store økonomiske tap blir de tvunget til å gjøre det "riktige". 

Anonymkode: 773b7...06a

Det er ingenting i veien for å snakke om at mange muslimer er mot homofili. Det BLIR også snakket om, blant annet av de som er homofile selv og vokst opp med Islam som religion. Det er ingenting som blir fortiet. Og det er ganske mange kristne også som er mot Pride. Jeg vet ikke hvorfor du ikke tror det? Og ja, konspifolka er det vel ikke så mange av. Men de er veldig mot uansett 🙃

Hvis Thon følte seg tvunget, så ta det med dem. De gir etter, så det er dit du må rette kritikken i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (1 time siden):

Arrestert??? 

Arrestert, bøtelagt og alt tullet. Om man gjorde dette mot homofile/transer ville det blitt sterke reaksjoner med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (7 timer siden):

Arrestert, bøtelagt og alt tullet. Om man gjorde dette mot homofile/transer ville det blitt sterke reaksjoner med en gang.

Jeg har litt problemer med å forstå hva du mener her. Blir uskyldige arrestert og bøtelagt, og for hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (8 timer siden):

Det er ingenting feil med å vise hvilke holdninger man har. Tvert i mot vil jeg si. 

Det er heller ingenting feil med å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (18 minutter siden):

Det er heller ingenting feil med å la være.

Der er vi sterkt uenige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Der er vi sterkt uenige. 

Da er vi tilbake til "You are either with us or against us"-mentaliteten. Moralpoliti fører til polarisering som fører til at man dytter fra seg mange som ellers ville vært enige med selve saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (5 minutter siden):

Da er vi tilbake til "You are either with us or against us"-mentaliteten. Moralpoliti fører til polarisering som fører til at man dytter fra seg mange som ellers ville vært enige med selve saken.

Jeg tar avstand fra diskriminering, det er alt. Og det gjelder uansett hvem den rammer. Jeg syns absolutt at det er viktig å vise den holdningen, men jeg har faktisk bekjente som har tanker og meninger jeg absolutt ikke liker eller forstår. Jeg er da venner med dem likevel. Selv om diskusjonene har temperatur noen ganger. Det er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (12 timer siden):

Vel, det var i alle fall trusler om å boikotte Thon. I tillegg til det dårlige ryktet og tap av anseelse. Dessverre har de allerede oppnådd alt dette pga at de i utgangspunktet nektet å flagge. Nå vil mange boikotte dem, og de vil "for alltid" nå ha dårlig rykte og tapt anseelse. Det er prisen de nå betaler for å ha forsøkt å stå imot. 

Er trusler om boikotting noe uvanlig? Det skjer jo hele tiden, bare se på bedrifter som sponser bloggere som Caroline Berg Eriksen, de er det stadig støtt snakk om boikotting og trusler om å slutte å bruke de bedriftene om de sponser hun. Samme skjer i mange andre tilfeller med bloggere. 

Anonymkode: b261e...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (På 7.6.2023 den 10.24):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4oGE5R/thon-hotell-nekter-aa-heise-pride-flagg

Hva synes dere om det? En begrunnelse er at de ønsker å inkludere alle. (Se begrunnelsen i bildet under)

Jeg må helt ærlig si at jeg synes de er tøffe som går imot denne "pålagte tvangsflaggingen" i disse tider. Det er jo blitt sånn at om man ikke flagger, spesielt fra offentlige bygninger, så er man liksom automatisk homofob, hatefull, ekskluderende, og mye annet stygt. Men er det riktig? Jeg synes ikke det. Det er etter min mening så opplagt at man ikke trenger å være noen av delene bare fordi man ikke ønsker å flagge. Regnbueideologien favner nå bredere, og inkluderer mye mer enn at man skal få "elske dem man vil". Tror faktisk det bare er en liten marginal gruppe (som hovedsakelig består av enkeltindivider) som ikke er enig i at man skal få elske dem man vil. Det mener nok alle normale oppegående folk at man selvfølgelig skal få lov til. Men det er vel mye av det andre denne ideologien står for, som ikke alle lenger kan si seg enige i og støtte. 

Jeg synes det er mye "pride-washing" for tiden. At selskaper og enkeltpersoner skal forbedre sitt omdømme ved å vise at de støtter Pride. Støtter de egentlig Pride, eller er dette mer for å vise seg fram?

Personlig er jeg relativt lunken til Pride. Ja, jeg er en utrolig sterk tilhenger av homofiles rettigheter, men jeg er skeptisk til om man trenger denne "annerledesheten" som jeg opplever at Pride kan representere. Jeg opplever faktisk en homofil person som identisk og likeverdig med meg selv. Jeg trenger ikke et regnbueflagg for å mene det.

For meg er legning eller hudfarge for den del, uinteressant. Alle elsker den de vil. Ingen er verken verre eller bedre mennesker enn noen andre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (44 minutter siden):

Jeg synes det er mye "pride-washing" for tiden. At selskaper og enkeltpersoner skal forbedre sitt omdømme ved å vise at de støtter Pride. Støtter de egentlig Pride, eller er dette mer for å vise seg fram?

Personlig er jeg relativt lunken til Pride. Ja, jeg er en utrolig sterk tilhenger av homofiles rettigheter, men jeg er skeptisk til om man trenger denne "annerledesheten" som jeg opplever at Pride kan representere. Jeg opplever faktisk en homofil person som identisk og likeverdig med meg selv. Jeg trenger ikke et regnbueflagg for å mene det.

For meg er legning eller hudfarge for den del, uinteressant. Alle elsker den de vil. Ingen er verken verre eller bedre mennesker enn noen andre. 

 

Først : kan du fortelle meg hva som er de homofiles rettigheter som du er sterk tilhenger av? Det hadde vært interessant å se.

Og så. Du bryr deg ikke om andres legning eller hudfarge. Det tror jeg selvfølgelig på, og jeg syns det er bra også. Så klart. Men det du kanskje ikke ser er at noen trenger at du viser det med å fks ha Prideflagg da? At det ikke handler om din toleranse men andres intoleranse, og at nettopp den skaper problemer for mennesker som er homofile, har annen hudfarge osv? At du ikke nødvendigvis må heie på "annerledeshet" men heller vise hvor du står ift diskriminering og vise motstand mot det? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...