Gå til innhold

Ukas trening, uke 24.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det ble 3 dager på Sats denne uka  .

Mandag, torsdag og søndag.

Halvtime kondisjon på tredemølle og ca 3 kvarter med styrke for hele kroppen. 

Bare ei uke til ferie nå og ser frem til fjellturer. Mye mer lystbetont :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ikke så mye denne uka gitt:

tirsdag - 4,2 km gåtur

onsdag - 25 km sykkeltur, ballet litt på seg den der, var så nydelig vær at jeg ikke klarte å snu! :D

søndag - 5,5 km gåtur

Lørdag var jeg i Pirbadet med ungene for første gang på mange år, sikkert 15 år siden mente poden og det tror jeg dessverre han har rett i. Det var kjempegøy! Og siden det var så fint vær ute var det lite folk i Pirbadet, passet meg utmerket! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Denne uka bestemte jeg meg for at jeg SKAL klare denne her utfordringen. Så da ble det noen løpeturer:

Mandag: 10 km

Onsdag: 15 km

Lørdag: 18 km 😅

 

Mangler 40 km i juni nå, og det skal gå så lenge ikke jeg blir syk eller skader meg på noe vis 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Mandag: 3,5 time flytting av ved med trillebår; gjennom hagen og opp ei trapp 🤪🙃😳

Onsdag: prøvejoggetur i skogen, 30 minutter. Hadde hatt vondt i knærne en stund, så jeg var litt spent. Det gikk fint

Lørdag: Løp 5 km i Sommerløpet,  noe jeg har trent til i hele vinter og vår. Gledet meg veldig, men var fryktelig spent pga heten. Det var 26-27 grader i skyggen,  og løypa var ikke lagt særlig i skyggen 😳 Det var grusomt varmt. Jeg hadde håpet på å komme inn på rundt 30 minutter, men det klarte jeg ikke. Det var veldig trangt de første par hundre meterne, så bedre plass, men jeg tenkte at det ikke gikk pga varmen,  ble litt småkvalm faktisk. Men jeg klarte å løpe hele løypa uten å stoppe, og klarte å spurte forbi en mann jeg hadde løpt omtrent sammen med lenge, rett før mål, så det var en liten seier! Alle sier at det var ekstremt tungt pga varmen,  så jeg får trøste meg med det! 

Gøy å ha vært med på i alle fall, og det frister med flere løp 🥰🤩😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten skrev (9 timer siden):

Denne uka bestemte jeg meg for at jeg SKAL klare denne her utfordringen. Så da ble det noen løpeturer:

Mandag: 10 km

Onsdag: 15 km

Lørdag: 18 km 😅

 

Mangler 40 km i juni nå, og det skal gå så lenge ikke jeg blir syk eller skader meg på noe vis 🤞 

Det er virkelig imponerende hvor mye du løper, og at kroppen din tåler det.

påskelilje skrev (9 timer siden):

Mandag: 3,5 time flytting av ved med trillebår; gjennom hagen og opp ei trapp 🤪🙃😳

Onsdag: prøvejoggetur i skogen, 30 minutter. Hadde hatt vondt i knærne en stund, så jeg var litt spent. Det gikk fint

Lørdag: Løp 5 km i Sommerløpet,  noe jeg har trent til i hele vinter og vår. Gledet meg veldig, men var fryktelig spent pga heten. Det var 26-27 grader i skyggen,  og løypa var ikke lagt særlig i skyggen 😳 Det var grusomt varmt. Jeg hadde håpet på å komme inn på rundt 30 minutter, men det klarte jeg ikke. Det var veldig trangt de første par hundre meterne, så bedre plass, men jeg tenkte at det ikke gikk pga varmen,  ble litt småkvalm faktisk. Men jeg klarte å løpe hele løypa uten å stoppe, og klarte å spurte forbi en mann jeg hadde løpt omtrent sammen med lenge, rett før mål, så det var en liten seier! Alle sier at det var ekstremt tungt pga varmen,  så jeg får trøste meg med det! 

Gøy å ha vært med på i alle fall, og det frister med flere løp 🥰🤩😁

Klart det blir tungt i varmen. Jeg har jogget på feirer i Spania blant annet, og får rett og slett mye høyere puls ved en gitt hastighet. Jeg skjønner ikke at folk kan løpe i Afrika,  men det har nok med akklimatisering å gjøre.

Bra gjennomført uansett! Bra at knærne var i orden igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fryktelig utrent for tiden, men har hatt progresjon denne uken da. 

Tirsdag: 6 km sykkel. Det blåste noe voldsomt så jeg fikk jo puls på over 180. 😛

torsdag: 8 km sykkel 

Fredag: 9,5 km sykkel 

Så oppdaget jeg på lørdag at sykkelen min var punktert. Veldig kjedelig nå når været er så fint. 

Søndag: 4 km, liten topptur. Mesteparten av turen er det ikke stigning, men stigningen opp til toppen er ganske bratt. Rett opp nesten. Tok meg 13 min å gå opp stigningen i raskt tempo og 174 i puls. 

Jeg får være fornøyd med 4 økter selv om jeg skulle ha syklet både lørdag og søndag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt syk så har ikke fått gjort noenting. I tillegg er det ekstremt varmt for tiden, så hadde ikke orket gå noe særlig turer om jeg var frisk uansett. 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Vhanja skrev (31 minutter siden):

Fortsatt syk så har ikke fått gjort noenting. I tillegg er det ekstremt varmt for tiden, så hadde ikke orket gå noe særlig turer om jeg var frisk uansett. 😅

 

God bedring, Vhanja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 🙂  

Det er veldig lenge siden jeg har skrevet her inne, men fikk veldig lyst til å hive meg på denne tråden. 

Mandag:1 1/2 time styrketrening hele kroppen

Tirsdag:  4 km tur i marka (inkl bading) 

Onsdag: 1 1/2 time Styrketrening hele kroppen

Torsdag: Ca 13 km gåtur i marka.  

Lørdag: 3 timer styrketrening  hele kroppen + litt jogging på tredemølle. 

Har akkurat byttet fra et rolig og slitt treningssenter med mest eldre folk til et stort med fancy lokaler og bra utstyr.  På lørdag var det lite folk på senteret pga det varme været ute, og siden jeg har sosial angst så benyttet jeg sjansen til å ta en lengre økt bare for å  øve meg på å å være der. Synes det er godt at jeg kan begynne å glede meg til å dra på trening igjen, i stedet for å grue meg hver gang. 

Jeg bruker også sykkelen min som transportmiddel så får inn litt trening der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten
Vhanja skrev (8 timer siden):

Fortsatt syk så har ikke fått gjort noenting. I tillegg er det ekstremt varmt for tiden, så hadde ikke orket gå noe særlig turer om jeg var frisk uansett. 😅

 

God bedring! 😊

@påskelilje Enormt bra gjennomført! Og så i den varmen 🥵 imponerende!

Grendel skrev (9 timer siden):

Det er virkelig imponerende hvor mye du løper, og at kroppen din tåler det.

 

Jo takk, men det går jo litt i bølger. Denne uka er ikke representativ på noe vis 😛 litt mye nå fordi det har vært mindre første halvdelen av juni. Er egentlig ganske redd for belastningsskader, så etter ferien tror jeg at jeg må prøve å komme i gang med litt styrke igjen.. Bare for å forebygge. Men merker ingenting 😬🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Vhanja skrev (13 timer siden):

Fortsatt syk så har ikke fått gjort noenting. I tillegg er det ekstremt varmt for tiden, så hadde ikke orket gå noe særlig turer om jeg var frisk uansett. 😅

 

God bedring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...