Gå til innhold

Ukas trening, uke 25.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Denne uka ble elendig fordi jeg hadde så mye annet jeg måtte få unna før jeg tok ferie. 

I går kom vi opp på fjellet, så ble en liten fjelltur i dag pluss at jeg har holdt på på tomta med kantklipper . Den nye kantklipperen vår er egentlig litt for stor og tung for meg merket jeg, så regner det for å være styrke trening :)

Satser på at det blir mer å melde neste søndag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble lite denne uka her også, men det ble i alle fall en kveldstur på 7,5 km i går og en sykkeltur på 38 km i dag. :) Vi skal sykle en lang tur i ferien og må trene litt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Jeg nærmer meg juni-målet 🙌

Tirsdag: 11 km

Torsdag: 10 km

Søndag: 15 km

Da er det bare litt under 5 km igjen, og det skal gå fint selv om vi reiser på ferie i morgen og blir borte en måned i strekk 😅 Joggeskoene blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har ikke kroppen vært helt med, - alt ble så mye  tyngre og jeg har følt meg litt slapp. Kan ha vært varmen, men jeg vet ikke. Håper det er noe forbigående.

Jeg valgte å lytte til kroppen og heller trene med lettere vekter enn jeg pleier. Er fornøyd med at jeg fikk inn noen økter med styrketrening tross alt :) 

Mandag: styrketrening

Onsdag: styrketrening

torsdag: Kort tur i marka

fredag: styrketrening

søndag: styrketrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 timer siden):

Ble lite denne uka her også, men det ble i alle fall en kveldstur på 7,5 km i går og en sykkeltur på 38 km i dag. :) Vi skal sykle en lang tur i ferien og må trene litt til det.

Oi, 38 km! Det er jo veldig bra! Er det vanlig sykkel eller el-sykkel? Man får vel trening av el-sykkel også, men jeg blir ekstra imponert hvis det er vanlig sykkel. 😁 Jeg har aldri prøvd EL-sykkel før, men det virker ganske digg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med uken. 

Mandag: 4 km tur med mest flatt. 154 i makspuls

Tirsdag: 8,5 km sykling med variert med bakker osv. Makspuls var 179. 

Onsdag: 9 km sykling makspuls 181

Fredag: 8,5 km makspuls 176

Lørdag 6 km makspuls 177 (var mye vind så orket ikke sykle mer) 

Søndag: Topptur på 3,5 km som er ganske bratt så 174 i makspuls 

Og 9,2 km sykkeltur med 176 i makspuls 

Pluss går til butikken nesten hver dag så det blir 1,5 km om dagen ekstra. 

Jeg synes jeg har dårlig progresjon og tror det er fordi jeg drikker mye. Men jeg ser at makspulsen har bedret seg. Den kom lett over 180 og vel så det i bakkene for tre ukers tid siden da jeg tok opp treningen igjen. Men jeg synes musklene er treige med å bli sterkere. Jeg er vant til raskere progresjon, men jeg får tenke at selv om det går sakte så gjør jeg noe bra for kroppen. Må bare holde oppe motivasjonen. Den er ikke alltid der. Men etter å ha drevet med trening siden 2007 så har jeg lært å trene også når motivasjonen ikke er der. Jeg coacher meg selv for å komme i gang. 

Akkurat nå sykler jeg ikke så langt da. I fjor kom jeg opp i tilsammen 2 mil om dagen. Kanskje får det være målet innen august. :)

 

En annen ting: Er det noen her som har prøvd cros fit? Jeg har lyst til å melde meg inn i en klubb for å få trening og venner, men jeg har en handicapet fot. Så da er det kanskje ikke vits? På trening på DPS måtte jeg stå over så masse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Oi, 38 km! Det er jo veldig bra! Er det vanlig sykkel eller el-sykkel? Man får vel trening av el-sykkel også, men jeg blir ekstra imponert hvis det er vanlig sykkel. 😁 Jeg har aldri prøvd EL-sykkel før, men det virker ganske digg. 

El-sykkel ja. :) Men jeg kjører jo ikke full støtte av motoren konstant, da varer strømmen så kort at man ikke kommer så langt. Man får ikke den samme trimmen som med en helt vanlig sykkel, men jeg skal love deg at jeg var sliten da vi kom hjem! Og man får jo bevegelsestreningen i hoftene, man må jo trå rundt uansett, forskjellen er at det er lettere i motbakkene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (44 minutter siden):

El-sykkel ja. :) Men jeg kjører jo ikke full støtte av motoren konstant, da varer strømmen så kort at man ikke kommer så langt. Man får ikke den samme trimmen som med en helt vanlig sykkel, men jeg skal love deg at jeg var sliten da vi kom hjem! Og man får jo bevegelsestreningen i hoftene, man må jo trå rundt uansett, forskjellen er at det er lettere i motbakkene. :) 

Ja, regner med man får godt med trening på det også. I motsetning til disse sparkesyklene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja, regner med man får godt med trening på det også. I motsetning til disse sparkesyklene. 

Du vil aldri få se meg på en slik sparkesykkel! 😂 Det ville vært med livet som innsats for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (12 minutter siden):

Du vil aldri få se meg på en slik sparkesykkel! 😂 Det ville vært med livet som innsats for min del...

Hehe de er litt skumle, men man blir vant med dem. Synes dog det er rart det bare er 11 års aldersgrense hvis jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg endelig å bli frisk, men det er altfor varmt ute til å gjøre noe som helst. 

Gleder meg til det blir litt kjøligere så kan jeg begynne å gå litt gode turer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er greit fornøyd. Det ble to joggeturer på 6km hver pluss en liten fjelltur.

Jeg har fortsatt senebetennesle e.l i den ene armen, så har droppet styrketreing i lang tid. Egentlig dårlig unnskyldning, men det blir jo kjedelig med så mye begrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Tja...

Jeg syklet frem og tilbake til jobb 3 ganger (7,5 km hver vei) på elsykkel, så det ble jo litt.

Så hadde jeg 1 +1 time med kantklipper meterhøyt gress og påfølgende raking. Har en times jobb igjen å gjøre der før jeg er ferdig, men i dag regner det, så det blir ikke i dag.

Ellers en heller slapp uke, mht trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt halsvondt og vært forkjølet, så har ikke blitt ordinær trening på et par uker :(. Har gått noen turer og syklet litt, men i rolige former. Tok seg litt opp nå i helgen, med halvannen times sykkeltreningstur og halvannen times kajakkpadling. Kjente det var en stund siden, ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (3 timer siden):

Har hatt halsvondt og vært forkjølet, så har ikke blitt ordinær trening på et par uker :(. Har gått noen turer og syklet litt, men i rolige former. Tok seg litt opp nå i helgen, med halvannen times sykkeltreningstur og halvannen times kajakkpadling. Kjente det var en stund siden, ja :) 

Og jeg kjenner det er en stund siden jeg var vært på topptur. 2 mil i fjellet er tilbakelagt i dag. Jeg ble overrasket over at jeg skulle bli så sliten i øverste del av ryggen mellom skulderbladene. Jeg har jo trent mye styrke i det siste, men det hjalp ikke så mye for ryggen akkurat ;)

Det var kanskje ikke den beste oppladninga jeg hadde i går da jeg sto bøyd og klippet med en alt for tung kantklipper. 

Det var i hvert fall helt nyyyyydelig å lande i sofaen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...