Gå til innhold

Ukas trening, uke 26.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Mandag : Topptur i nærområdet. 2 mil tur/ retur.

Onsdag : Topptur til Bitihorn. 

Resten av uka har bestått av kortere turer i fjellet. Vi er på ferie og har brukt uka til å handle , montere utemøbler osv, så ble ikke flere toppturer enn disse to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har vært en tussig uke for min del. Uken før fikk jeg satt inn hormonspiral mot overgangsaldersplager og jeg skal si at jeg merket det! Fra søndag ettermiddag til onsdag ettermiddag blødde jeg noe hinsides - har alltid hatt ganske kraftig emenstruasjoner, men dette var noe helt annet. Jeg var på jobb, men etter jobb kunne jeg ikke dra noe sted, måtte holde meg hjemme for jeg måtte på toalettet hver time... Ble også ganske sliten og tufs av dette så det ble lite aktivitet på ettermiddag og kveld.

Onsdag - ruslet en liten tur på 2,5 km, men kjente godt at jeg var sliten

Søndag - syklet en fin tur på 15,6 km, godt å kjenne at kroppen virker igjen!

Har satset hardt på å få i meg jern denne uka, heldigvis er mine jernlagre topp fra før, men jeg har spist ekstra med hjemmelaget leverpostei og en svær biff i går. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (31 minutter siden):

Dette har vært en tussig uke for min del. Uken før fikk jeg satt inn hormonspiral mot overgangsaldersplager og jeg skal si at jeg merket det! Fra søndag ettermiddag til onsdag ettermiddag blødde jeg noe hinsides - har alltid hatt ganske kraftig emenstruasjoner, men dette var noe helt annet. Jeg var på jobb, men etter jobb kunne jeg ikke dra noe sted, måtte holde meg hjemme for jeg måtte på toalettet hver time... Ble også ganske sliten og tufs av dette så det ble lite aktivitet på ettermiddag og kveld.

Onsdag - ruslet en liten tur på 2,5 km, men kjente godt at jeg var sliten

Søndag - syklet en fin tur på 15,6 km, godt å kjenne at kroppen virker igjen!

Har satset hardt på å få i meg jern denne uka, heldigvis er mine jernlagre topp fra før, men jeg har spist ekstra med hjemmelaget leverpostei og en svær biff i går. ;) 

Kom gjerne med oppdatering etter hvert. Spennende å høre hvordan det fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag styrketrening

Onsdag styrketrening

Torsdag dagstur i marka 

Fredag styrketrening

Lørdag styrketrening

Jeg har brukt en del tid på treningssenteret denne uken da jeg har det litt tøft nå pga sommerferie (er mye alene). Det å fokusere på styrketrening er en mestringsstrategi jeg bruker for å forebygge at jeg blir dårligere psykisk. Derfor har jeg fått satt opp et sommerprogram  av en som har hjulpet meg mye ifm trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Martine skrev (3 minutter siden):

Tirsdag styrketrening

Onsdag styrketrening

Torsdag dagstur i marka 

Fredag styrketrening

Lørdag styrketrening

Jeg har brukt en del tid på treningssenteret denne uken da jeg har det litt tøft nå pga sommerferie (er mye alene). Det å fokusere på styrketrening er en mestringsstrategi jeg bruker for å forebygge at jeg blir dårligere psykisk. Derfor har jeg fått satt opp et sommerprogram  av en som har hjulpet meg mye ifm trening. 

Det høres veldig fornuftig ut .  Selv jeg som ikke har psykiske vansker, merker godt at trening virker postivt inn på humøret. God sommer ! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (45 minutter siden):

Det høres veldig fornuftig ut .  Selv jeg som ikke har psykiske vansker, merker godt at trening virker postivt inn på humøret. God sommer ! :)

 

Helt klart, jeg tror de fleste har godt av det. 

Hadde jeg vært flinkere til å skrive så tror jeg faktisk kunne ha skrevet en hel bok om hvor viktig treningen har blitt for min mentale helse med tanke på  progresjon i behandling, selvtillitt, sosial nettverk, osv. 

God sommer, -  og kos deg i ferien! 🙂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg hjalp ei venninne med å vaske ned for flytting 2 ettermiddager/kvelder; 5 timer den ene dagen og 3 timer den andre dagen.

Jeg syklet til jobb 2 dager, på elsykkel 

I dag syklet vi en lengre tur, vet ikke hvor langt det ble, men kanskje 3 mil?

Ellers ingen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på to joggeturer: 10km og 6km.

I tillegg prøvde jeg med på styrketrening igjen.

Alt i alt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...