Gå til innhold

alkoholpause og trening.


ung30

Anbefalte innlegg

Bestemte meg i februar for å ha en hvit måned, den har nå vart i fem måneder. Ikke at jeg var noen stordrikker før, men ble noen øl og kanskje en dram i helgene. Det jeg drakk var lite øl med mindre kalorier enn vanlig øl. Effekten jeg er mest overasket over er at jeg har tatt av 10 kg. viste det var kalorier i øl, men at jeg skulle ta av så mye trodde jeg ikke.

Den andre effekten er at jeg sovner lettere. 

Den tredje effekten jeg er litt usikker på er at det virker som blodsukkeret har stabilisert seg på et lavere nivå enn før jeg tok en drikkepause.

usikker på om dette skyldes bedre kosthold eller om alkoslutt har gjort noe forbedring der.

Utover det vet jeg ikke om jeg merker noe.

Trener to-tre dager i uka som jeg har gjort i mange år, men merker ikke noe ekstra fremgang der.

Var egentlig når jeg trener jeg hadde forventet endring når jeg sluttet å drikke.

 

Endret av ung30
rette skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ung30 endret tittelen til alkoholpause og trening.

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Alkohol inneholder i seg selv 7 kcal/g. 

Øl (også LITE-variantene) har ganske raske karbohydrater og man vil derfor få raskt stigende blodsukker, som igjen blir kompensert med en spike i insulinnivå. Blodsukkeret synker også raskt, så det kan medføre økt sult og dertil matinntak. Sammen med omlegging av kostholdet og trening, vil den samlede effekten på blodsukkerreguleringen bli svært gunstig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...