Gå til innhold

Ukas trening, uke 28


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Er litt tidlig ute med rapportering denne uka, men siden det ikke blir noe mer fysisk aktivitet på meg i dag, blir det slik. I dag er vi på søndagstur i bil 🌼🌻🌺

Har ikke hatt noen vanlige treningsøkter, men vi er på ferie på Vestlandet der vi har fritidseiendom og mye vedlikehold, så denne første uka ble skikkelig arbeidsuke med mye fysisk arbeid:

*slå plenen i hagen til svigermor. Stor og bratt 😳

*ha inn ca 70 sekker med tørr ved til svigermor 

*ha inn 2 x 1500 liter tørr ved der vi leier ut

* kappe og kløyve 4 x 1500 liter med ny ved. Vi har vedmaskin, men stokkene skal opp på stokkebordet, kubber skal løftes opp på vedmaskinen, paller skal flyttes hit og dit +++

* slo med slåmaskin og kantklipper masse gras langs vei og bygninger. Du verden som det gror til når en ikke bor der og tar litt og litt etterhvert! Klippet også med greinsaks et par timer masse kratt som har vokst opp. Raket alt graset og har kjørt det bort.

* Vi var oppe på fjellet et døgn og gikk tur både formiddag og om kvelden. Tungt å gå i myr, men fin tur!

Jeg har med treningstøy og joggesko og hadde nå tenkt å få til et par joggeturer, men det har jeg jammen meg ikke fått tid til 😁🙃🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk til en joggetur med styrketrening denne uka, hadde håpet på mer, men litt er jo bedre enn ingenting. Håper neste uke blir en bedre uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen langtur denne uka, men har vært mer jevn og konsekvent med daglige turer. Fikk ikke gått noe særlig mandag og tirsdag for da var jeg travel med planer begge kveldene. Men tok seg opp utover uka. 

Onsdag: 1,4 km
Torsdag: 1 km
Fredag: 3.20 km
Lørdag. 3 km
Søndag: 3,2 km

Det blir nesten 12 km. Har et mål om å gå minst en mil i uka, så det er innafor. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått to turer på to km. Ikke så imponerende mye. 😛 Blir nok en på tre senere i dag. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se - uka har i alle fall gått fort!
 

Mandag - gikk en bitteliten tur til butikken på kvelden for å hente en pakke

Tirsdag - 5,4 km gå-joggetur, beina og kroppen var overraskende lette!

Fredag - 5,5 km gå-joggetur

Lørdag - liten sykkeltur før frokost

Søndag - 3,8 km gåtur i kveldinga

Var så moro og litt godt å jogge, men fikk dessverre straffen dagen etter, etter begge turene. Det var ikke smart å jogge med slimposebetennelse i begge hofter... Så det må jeg vente med til jeg har kommet meg i behandling til høsten og forhåpentligvis blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min siste uke på rehabilitering denne uken så nå er jeg klar for en ny start. Har glemt av denne tråden den siste tiden, men skal nå prøve å oppsummere ukene litt bedre for meg selv og da er denne tråden til god hjelp 

Mandag: Fjelltur. Husker ikke hvor lang eller hvor lenge, men den var bratt😂

Tirsdag: Stavgang intervall

Onsdag: Stasjonstrening og tur 45 min

Torsdag; Tur 45 min

Fredag: Tur 45 min

Lørdag: Yoga

Søndag: Tur 45 min

 

Jeg har laget meg et litt høyt treningsmål for tiden fremover. Jeg kjenner jeg trenger å øke aktivitetsnivået mitt, ikke spesielt trening, men generelt slik at jeg kan øke kapasiteten min. Jeg skal på treningsfeltet fokusere på turer og mediyoga. Jeg håper også at jeg klarer å få inn en styrkeøkt i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag: styrketrening  2 t + tredemølle 30 min.

Onsdag: Styrketrening 1 1/2 t 

Torsdag: Styrketrening  2 t + tredemølle 30 min. 

Lørdag Styrketrening 2 1/2 t. 

Er fornøyd med ukens trening. Det ble ingen turer i marka pga ustabilt vær, men planlegger å dra på en overnattingstur denne uken 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Fru2020 skrev (12 timer siden):

Jeg har hatt min siste uke på rehabilitering denne uken så nå er jeg klar for en ny start. Har glemt av denne tråden den siste tiden, men skal nå prøve å oppsummere ukene litt bedre for meg selv og da er denne tråden til god hjelp 

Mandag: Fjelltur. Husker ikke hvor lang eller hvor lenge, men den var bratt😂

Tirsdag: Stavgang intervall

Onsdag: Stasjonstrening og tur 45 min

Torsdag; Tur 45 min

Fredag: Tur 45 min

Lørdag: Yoga

Søndag: Tur 45 min

 

Jeg har laget meg et litt høyt treningsmål for tiden fremover. Jeg kjenner jeg trenger å øke aktivitetsnivået mitt, ikke spesielt trening, men generelt slik at jeg kan øke kapasiteten min. Jeg skal på treningsfeltet fokusere på turer og mediyoga. Jeg håper også at jeg klarer å få inn en styrkeøkt i uken. 

Moro å se at du har økt aktivitetsnivået ditt såpass! Veldig stor forskjell ift tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (59 minutter siden):

Moro å se at du har økt aktivitetsnivået ditt såpass! Veldig stor forskjell ift tidligere!

Dette er fordi denne uken var siste uke på rehabiliteringen. Jeg kommer nok ikke til å ligge på det nivået videre tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...