Gå til innhold

Ukas trening, uke 32


påskelilje

Anbefalte innlegg

Hurra! Endelig fornøyd med ukas innsats!  Det er jo én fordel at hverdagen setter inn etter ferie; at de gode vanene kommer på plass igjen!

Mandag: 1 time styrketrening på treningssenteret,  hovedsakelig armer og bryst.

Lørdag: 1 time styrketrening på treningssenteret; mye bein og rygg, men også bryst.

Søndag: En lang joggetur i skogen! Har ikke løpt siden det løpet jeg var med på i midten av juni 😳🙃, og var innstilt på en kort prøvetur. Men det var så deilig å løpe igjen, så jeg tok den lange runden. Tror den er ca 7,5 km, hvor mesteparten er kronglete sti med mye steiner og mange røtter. Brukte 1 time og 10 min, så jeg holdt rolig fart. Gikk 2 steder i noen laaaaange oppforbakker, max 3 min til sammen,  tenker jeg. Har kjent litt i knærme i sommer etter det tunge løftet jeg tok første helga i juni, men kjente bare bittelitt når jeg løp i dag. Er spent på om knærne likte dette eller ikke.

Nå er jeg klar for sinn livsstil altså! Knip inn på kaloriholdig drikke og godteri. Ingen forbud, det nytter ikke, men kniping må det bli 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag: Styrketrening 

Onsdag: Styrketrening + tredemølle 

Torsdag: Styrketrening

Fredag: Jeg våknet med det jeg trodde var allergi. Dro til treningssenter, men etter litt oppvarming og et par sett med benkpress så skjønte jeg at jeg hadde blitt syk. Kroppen sa helt stopp så jeg måtte bare avbryte økten og dra hjem.

Har hatt feber hele helgen så jeg har holdt meg i ro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble heldigvis tatt med på tur i kveld så da kan jeg rapportere om to turer denne uken. Det ble med det. Både trening og mat er utfordrende for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har glemt tråden denne uka. Kanskje fordi den ble så elendig :)

Mandag : Trappetrening. 45 etasjer med trapper. Over halvparten tok jeg to trinn om gangen. 

Tirsdag : Gikk ut i gangen og tok trappene i lunsjen. ( Hjemmekontor ) 27 etasjer trapper. 2 trinn om gangen. Trening på Sats om kvelden. Tredemølle og styrke for hele kroppen. 

Resten av uka ble brukt til å være sammen med  de gamle i familien på begge sider ( hver sin tur ) , så da ble det rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (23 timer siden):

Jeg har glemt tråden denne uka. Kanskje fordi den ble så elendig :)

Mandag : Trappetrening. 45 etasjer med trapper. Over halvparten tok jeg to trinn om gangen. 

Tirsdag : Gikk ut i gangen og tok trappene i lunsjen. ( Hjemmekontor ) 27 etasjer trapper. 2 trinn om gangen. Trening på Sats om kvelden. Tredemølle og styrke for hele kroppen. 

Resten av uka ble brukt til å være sammen med  de gamle i familien på begge sider ( hver sin tur ) , så da ble det rolig. 

De trappene dine altså 😮😄! Kanskje jeg tar med treningstøy og joggesko på jobb en dag og løper her før jeg drar hjem...? Men .... nei... ufff... Er ordentlig imponert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (På 13.8.2023 den 21.06):

Jeg ble heldigvis tatt med på tur i kveld så da kan jeg rapportere om to turer denne uken. Det ble med det. Både trening og mat er utfordrende for tiden. 

Hva er vanskelig? Å gjøre det eller bestemme seg for å gjøre det? Trening altså?

For meg er det å bestemme tid for trening. Når jeg først har bestemt meg for tidspunkt, gleder jeg meg til økta 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (4 minutter siden):

De trappene dine altså 😮😄! Kanskje jeg tar med treningstøy og joggesko på jobb en dag og løper her før jeg drar hjem...? Men .... nei... ufff... Er ordentlig imponert! 

Jeg er imponert over deg som gleder deg til økta på treningsstudio. Jeg gleder meg aldri til økta. Jeg gjør det bare fordi jeg føler jeg må. Spesielt kjedelig å komme seg gjennom oppvarmingen på tredemølle. Jeg bruker en halvtime på det. Nei, jeg synes ikke det å trene på treningsstudio er morsomt, men likevel har jeg drevet med det i over 30 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (13 minutter siden):

Jeg er imponert over deg som gleder deg til økta på treningsstudio. Jeg gleder meg aldri til økta. Jeg gjør det bare fordi jeg føler jeg må. Spesielt kjedelig å komme seg gjennom oppvarmingen på tredemølle. Jeg bruker en halvtime på det. Nei, jeg synes ikke det å trene på treningsstudio er morsomt, men likevel har jeg drevet med det i over 30 år :)

Jeg må innrømme at jeg også synes oppvarming er kjedelig, og at jeg nå etter sommeren ( de fire gangene jeg har vært der) har kuttet oppvarming helt, og gått direkte på styrketrening. Varmer forsåvidt opp med lette vekter for hver  øvelse, før jeg øker da, men har ikke "giddet" å ha oppvarming for hele kroppen først.... Selve øvelsene er SÅ gøye, synes jeg. Tar meg helt ut på hver øvelse.

Men denne uka er utfordringen logistikken og klare å putte inn økter. Jeg trente mandag. I går jobbet jeg til seine kvelden, i dag må jeg ut til min far etter jobb, og så skal jeg på et arrangement i kveld, i morgen har jeg fri og skal på bærtur, men det blir nok ikke så mye trim, og på fredag skal jeg på fest rett etter jobb... 😮 Da er det lørdag og søndag igjen, så må få trent noe da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (3 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg også synes oppvarming er kjedelig, og at jeg nå etter sommeren ( de fire gangene jeg har vært der) har kuttet oppvarming helt, og gått direkte på styrketrening. Varmer forsåvidt opp med lette vekter for hver  øvelse, før jeg øker da, men har ikke "giddet" å ha oppvarming for hele kroppen først.... Selve øvelsene er SÅ gøye, synes jeg. Tar meg helt ut på hver øvelse.

Men denne uka er utfordringen logistikken og klare å putte inn økter. Jeg trente mandag. I går jobbet jeg til seine kvelden, i dag må jeg ut til min far etter jobb, og så skal jeg på et arrangement i kveld, i morgen har jeg fri og skal på bærtur, men det blir nok ikke så mye trim, og på fredag skal jeg på fest rett etter jobb... 😮 Da er det lørdag og søndag igjen, så må få trent noe da. 

Jeg fikk trent i går, men pga en person som ikke dukket opp på jobb på mandag, måtte jeg jobbe overtid. Etter dette ble jeg stående å vente på toget som var forsinket, så kom sent hjem. Orket ikke noe trening da. 

Det har blitt mye hjemmekontor på meg nå. Er så lei av forsinkede eller innstilte tog. Jeg bruker en time til jobb og hvis det er forsinkelser bruker jeg enda lenger tid . Da blir hjemmekontor litt for fristende og det blir det lite bevegelse av. Derfor må jeg finne på noe. Det skal bli trappegåing i lunsjen i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Hva er vanskelig? Å gjøre det eller bestemme seg for å gjøre det? Trening altså?

For meg er det å bestemme tid for trening. Når jeg først har bestemt meg for tidspunkt, gleder jeg meg til økta 🙂 

For meg handler det om manglende motivasjon. Jeg har tid nok og har satt av faste tidspunkt, men når dagen kommer så gidder jeg ikke. Men nå har jeg bestemt meg for å teste ut å gjøre yogaprogram hver kveld klokken seks. Så får jeg se om det hjelper å bare ha en fast oppgave. Så får turene variere litt. Kjenner på økt motivasjon denne uken så håper det er til hjelp. Jeg har veldig lyst til at yoga blir noe som jeg føler behov for å gjøre. 

Jeg liker også treningssenter. Men liker ikke så godt frivekter. Det forrige senteret jeg gikk på hadde få apparater. Jeg liker dem best. Men akkurat nå vil jeg fokusere på yoga og tur så får treningssenter eventuelt komme senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (Akkurat nå):

For meg handler det om manglende motivasjon. Jeg har tid nok og har satt av faste tidspunkt, men når dagen kommer så gidder jeg ikke. Men nå har jeg bestemt meg for å teste ut å gjøre yogaprogram hver kveld klokken seks. Så får jeg se om det hjelper å bare ha en fast oppgave. Så får turene variere litt. Kjenner på økt motivasjon denne uken så håper det er til hjelp. Jeg har veldig lyst til at yoga blir noe som jeg føler behov for å gjøre. 

Jeg liker også treningssenter. Men liker ikke så godt frivekter. Det forrige senteret jeg gikk på hadde få apparater. Jeg liker dem best. Men akkurat nå vil jeg fokusere på yoga og tur så får treningssenter eventuelt komme senere. 

Ja, sikkert lurt å innarbeide én fast vane, og så kan du ta neste vane etter hvert. Ønsker deg en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Fru2020 skrev (1 time siden):

For meg handler det om manglende motivasjon. Jeg har tid nok og har satt av faste tidspunkt, men når dagen kommer så gidder jeg ikke. Men nå har jeg bestemt meg for å teste ut å gjøre yogaprogram hver kveld klokken seks. Så får jeg se om det hjelper å bare ha en fast oppgave. Så får turene variere litt. Kjenner på økt motivasjon denne uken så håper det er til hjelp. Jeg har veldig lyst til at yoga blir noe som jeg føler behov for å gjøre. 

Jeg liker også treningssenter. Men liker ikke så godt frivekter. Det forrige senteret jeg gikk på hadde få apparater. Jeg liker dem best. Men akkurat nå vil jeg fokusere på yoga og tur så får treningssenter eventuelt komme senere. 

For meg er det resultatene av det jeg gjør som gir motivasjon. Jeg synes det er deilig å være i god form. Jeg ser unge mennesker på jobben min som konsekvent tar heisen, bare de skal opp 2 etasjer. Jeg ser unge mennesker som nærmest må ta sats for å komme seg opp ei trapp. Det er trist å se på. Man får jo så mye mer energi av å trene også. 

Du trenger ikke å trene frivekter. Jeg holder meg kun til apparatene og tenker det får være bra nok. Mindre sjanse for skader også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Ja, sikkert lurt å innarbeide én fast vane, og så kan du ta neste vane etter hvert. Ønsker deg en god uke!

Takk for det. I like måte 🌞

Nicklusheletida skrev (28 minutter siden):

For meg er det resultatene av det jeg gjør som gir motivasjon. Jeg synes det er deilig å være i god form. Jeg ser unge mennesker på jobben min som konsekvent tar heisen, bare de skal opp 2 etasjer. Jeg ser unge mennesker som nærmest må ta sats for å komme seg opp ei trapp. Det er trist å se på. Man får jo så mye mer energi av å trene også. 

Du trenger ikke å trene frivekter. Jeg holder meg kun til apparatene og tenker det får være bra nok. Mindre sjanse for skader også. 

Jeg har hatt motivasjon det første halve året. Enig med deg i at det var godt å se fremgang. Men i starten gikk det jo veldig fort fremover. Nå går det litt saktere. 

Apparater på treningsstudio er gøy, men nå er det viktigere for meg å jobbe med kondisjon og det å være ute i løpet av dagen. Da er det å gå tur et veldig godt alternativ. Jeg er redd for at om jeg begynner p treningsstudio så forsvinner turene. Jeg tror ikke jeg hadde fått til begge delene i tillegg til yoga .  Den formen yoga jeg driver med (mediyoga) er ikke så fysisk krevende så den erstatter ikke styrketrening, så jeg er i minus på styrke, men tenker at det får komme etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (På 16.8.2023 den 12.08):

For meg er det resultatene av det jeg gjør som gir motivasjon. Jeg synes det er deilig å være i god form. Jeg ser unge mennesker på jobben min som konsekvent tar heisen, bare de skal opp 2 etasjer. Jeg ser unge mennesker som nærmest må ta sats for å komme seg opp ei trapp. Det er trist å se på. Man får jo så mye mer energi av å trene også. 

Du trenger ikke å trene frivekter. Jeg holder meg kun til apparatene og tenker det får være bra nok. Mindre sjanse for skader også. 

Er så fornøyd og stolt over meg selv i dag 😄 Har jo hatt en travel uke, og hadde bare fått trent ordentlig mandag. Og så ble vi bedt med på hyttetur i helga. Dermed bestemte jeg meg for å trene i dag tidlig, for å få 2 ganger på treningssenteret i løpet av uka. SÅ - jeg var på plass på benken med benkpress klokken 07.00! Er jo absolutt ikke noen morgenfugl når det gjelder trening, men det funket jo det!

Så nå kan jeg være med på sommerfesten med jobben i kveld med god samvittighet, og reise etter de andre på hyttetur i morgen. Forhåpentligvis blir det en fjelltur søndag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (2 timer siden):

Er så fornøyd og stolt over meg selv i dag 😄 Har jo hatt en travel uke, og hadde bare fått trent ordentlig mandag. Og så ble vi bedt med på hyttetur i helga. Dermed bestemte jeg meg for å trene i dag tidlig, for å få 2 ganger på treningssenteret i løpet av uka. SÅ - jeg var på plass på benken med benkpress klokken 07.00! Er jo absolutt ikke noen morgenfugl når det gjelder trening, men det funket jo det!

Så nå kan jeg være med på sommerfesten med jobben i kveld med god samvittighet, og reise etter de andre på hyttetur i morgen. Forhåpentligvis blir det en fjelltur søndag 🙂

Det er utrolig bra gjort å stå opp så tidlig for å trene :)  Jeg må stå opp 6.15 og være ute av huset rett før 7.00 for å rekke jobben til 8.00. 

Jeg tror min uke blir så som så. Jeg skal også på sommerfest med jobben i dag og jeg skal jobbe i morgen også. Litt slitsomme de ukene jeg jobber 6 dager. 

Jeg trente tirsdag og onsdag og skulle egentlig trene i går også. Men det endte med at samboer og jeg dro på uterestaurant og spiste og koste oss i sola. 

Jeg får se hva det blir til etter jobb på lørdag. På søndag skal det i hvert fall bli trening eller tur.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...