Gå til innhold

Ukas trening - uke 34


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka er jeg fornøyd:

Mandag - 20 min rockering

Tirsdag - 20 min rockering + 12 km sykkeltur

Onsdag - 20 min rockering + 10 min oppvarming på mølle og 30 min styrke og smidighet for ryggen

Torsdag - 20 min rockering + 5 km stavgang

Fredag - 15 min rockering

Lørdag - 20 min rockering + 5 km gåtur + 3 km stavgang

Søndag - 30 min rockering + 6,6 km stavgang

Kjøpte meg nye gåstaver på lørdag, derfor ble det to turer den dagen, måtte jo ut og teste de nye stavene. :) Kjører en runde med rockering for å se om jeg får løst opp litt i denne stive, vonde korsryggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra uke!

Jeg er også fornøyd:

Mandag: syklet til og fra jobb 

Tirsdag: styrketrening på treningssenteret,  1 time

Fredag: styrketrening på treningssenteret,  1 time

Lørdag: løpetur i skogen,  35 min

Søndag: tur i skogen, ca 2 timer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre falt helt ut av treningen siste uken. 

Har hatt problemer med kraftig svimmelhet som kommer anfallsvis flere ganger om dagen. Alt går rundt og rundt og jeg klarer ikke å gå uten støtte, og det kan vare i mange timer på det verste. Ofte har det endt med at jeg har kastet opp. . I går var det slik nonstop fra jeg stod opp til kvelden. Pga det så har jeg ikke turt å gå ut av leiligheten alene i frykt for å bli svimmel og falle, og derfor har jeg ikke kommet meg til treningssenteret. 

Jeg tror det er relatert til nakken min (nakkesvimmelhet?) så har fått time hos fysioterapeut senere denne uken. Er veldig fortvilet over at jeg ikke får trent slik jeg vil, og så lengter jeg etter å komme meg ut på overnattingstur marka, så håper jeg blir bra igjen snart. 

Er imponert over hva dere andre har fått til da :) 

 

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (21 minutter siden):

Jeg har dessverre falt helt ut av treningen siste uken. 

Har hatt problemer med kraftig svimmelhet som kommer anfallsvis flere ganger om dagen. Alt går rundt og rundt og jeg klarer ikke å gå uten støtte, og det kan vare i mange timer på det verste. Ofte har det endt med at jeg har kastet opp. . I går var det slik nonstop fra jeg stod opp til kvelden. Pga det så har jeg ikke turt å gå ut av leiligheten alene i frykt for å bli svimmel og falle, og derfor har jeg ikke kommet meg til treningssenteret. 

Jeg tror det er relatert til nakken min (nakkesvimmelhet?) så har fått time hos fysioterapeut senere denne uken. Er veldig fortvilet over at jeg ikke får trent slik jeg vil, og så lengter jeg etter å komme meg ut på overnattingstur marka, så håper jeg blir bra igjen snart. 

Er imponert over hva dere andre har fått til da :) 

 

Oj - håper fysioterapeuten kan hjelpe deg! Det er ikke krystallsyke da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt meg en enkel sykkeltur på 7 km. Jeg har ikke akkurat kondisen jeg pleier. Kunne syklet lenger, men det var det jeg klarte å motivere meg til. 

Ellers har det bare vært å gå til og fra butikken hver dag som er 1,4 km. Samt noen sykkelturer til butikken i tillegg, samme distansen. 

Kommer nok sterkere tilbake etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (27 minutter siden):

Oj - håper fysioterapeuten kan hjelpe deg! Det er ikke krystallsyke da?

Har vært innom tanken, men jeg tror ikke det. Er ikke de anfallene veldig korte (max 1 min) om gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (1 minutt siden):

Har vært innom tanken, men jeg tror ikke det. Er ikke de anfallene veldig korte (max 1 min) om gangen?

Det ser ut til at du har rett i det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Det ser ut til at du har rett i det ja.

Jeg er generelt mer stiv i nakke-området. I tillegg har jeg lagt merke til brå bevegelse med hodet eller massasje bak nakken, osv kan trigge svimmelheten. Derfor mistenker jeg at det er noe med nakken. 

Jeg hadde besøk av en venninne fra fredag til søndag forrige helg som jeg tror kan ha gjort meg mer anspent enn vanlig. Hun har ADHD, og selv om jeg synes det var skikkelig koselig å få besøk av henne så ble det veldig intens. Jeg er ikke vant til å ha overnattingsgjester heller. Svimmelheten begynte å komme den søndagen hun dro. Tror du det kan ha en sammenheng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (6 minutter siden):

Jeg er generelt mer stiv i nakke-området. I tillegg har jeg lagt merke til brå bevegelse med hodet eller massasje bak nakken, osv kan trigge svimmelheten. Derfor mistenker jeg at det er noe med nakken. 

Jeg hadde besøk av en venninne fra fredag til søndag forrige helg som jeg tror kan ha gjort meg mer anspent enn vanlig. Hun har ADHD, og selv om jeg synes det var skikkelig koselig å få besøk av henne så ble det veldig intens. Jeg er ikke vant til å ha overnattingsgjester heller. Svimmelheten begynte å komme den søndagen hun dro. Tror du det kan ha en sammenheng? 

Jeg har ingen helsefaglig bakgrunn, men at nakke-stivhet kan ha med svimmelhet å gjøre er jeg helt sikker på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...