Fru2020 Skrevet 1. september 2023 Del Skrevet 1. september 2023 Worriesome Plenty 2 skrev (17 minutter siden): Tror du idylliserer hvordan dyr har det i naturen. Å holde fugl kan være bra for fuglen. Papegøyer forelsker seg ofte i eier. Men jeg mener a likevel at de ikke bør selges fritt som en gjenstand. Det er mange ulykkelige fugler som sitter i ett bur og ikke er tamm pga innfall om å skaffe dyr som egentlig trenger mye sosialt. Hunder har det nok generelt bra. De er avlet opp til å kunne trives hos mennesker i motsetning til feks en ara papegøye som trenger masse trening og oppmerksomhet og ofte ender som en vandrepokal som kan leve til den er 80. Og som har intelligensen til ett menneske på 4 år. Å holde store papegøyer er like krevende som å ha småbarn. Neida. Jeg idylliserer nok ikke hvordan det er å være dyr i naturen. Det er bare vi mennesker som er på topp uten noen som spiser oss. Alle andre blir jaktet. Jeg vet det. Men det er ikke riktig å avle opp dyr bare for å putte dem i et lite bur hele livet. Gjentar meg selv når jeg sier at disse dyrene er behandlet etter hva som er menneskets beste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474857-vondt-%C3%A5-se-p%C3%A5-at-katter-m%C3%A5-leve-som-innekatter-%C3%A5-aldri-f%C3%A5r-v%C3%A6re-ute-il%C3%B8pet-av-livet/page/2/#findComment-4201687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 1. september 2023 Del Skrevet 1. september 2023 Fru2020 skrev (18 minutter siden): Men det er ikke riktig å avle opp dyr bare for å putte dem i et lite bur hele livet. Gjentar meg selv når jeg sier at disse dyrene er behandlet etter hva som er menneskets beste. Jeg liker heller ikke at dyr bor i bur, det er jo helt forferdelig med den lille plassen de har. Står til pynt på en måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474857-vondt-%C3%A5-se-p%C3%A5-at-katter-m%C3%A5-leve-som-innekatter-%C3%A5-aldri-f%C3%A5r-v%C3%A6re-ute-il%C3%B8pet-av-livet/page/2/#findComment-4201694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.