Gå til innhold

Kunne du kjøpt en dunjakke til 7999-,?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvordan planlegger man det da når man vet at noen har bursdag? Regninger må jo gå utenom jul og bursdag? 

Anonymkode: 8aa2a...bc1

I desember får man lavere skatt.

Resten av året løser jeg det ved ikke å gi så dyre gaver, 

Altså, jeg har sparepenger. Men de er verken til klær eller gaver,

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis man går sammen to og to ville det kun blitt 4000 på hver. Det er litt smålig når man har full jobb

De kunne fått 4000,- i gave, men jeg hadde ikke kjøpt et så dyrt plagg in spleis med noen uansett. Man får gode, varme og fine jakker til langt under den prisen. Om de hadde fått penger og lagt sammen til en slik jakke så hadde jeg ikke lagt meg borti det.

Og jo, selvfølgelig kan man gå ut om det er -30. Jeg oppholder meg ikke ute lenge av gangen selvfølgelig, men ut må man jo når man skal på jobb, butikken o.l.

laban skrev (4 minutter siden):

I desember får man lavere skatt.

Resten av året løser jeg det ved ikke å gi så dyre gaver, 

Altså, jeg har sparepenger. Men de er verken til klær eller gaver,

Så du hadde aldri oppfylt noen i din familie sitt høyeste ønske som du visste de ønsket selv om du faktisk kan? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du hadde aldri oppfylt noen i din familie sitt høyeste ønske som du visste de ønsket selv om du faktisk kan? 

Hvis en slik jakke er ditt høyeste ønske så kan du jo begynne med å jobbe selv og spare - da skal du se at du synes det er enda mer stas å få oppfylt ditt høyeste ønske når du faktisk har jobbet for det selv. :) 

Lillemus skrev (2 minutter siden):

De kunne fått 4000,- i gave, men jeg hadde ikke kjøpt et så dyrt plagg in spleis med noen uansett. Man får gode, varme og fine jakker til langt under den prisen. Om de hadde fått penger og lagt sammen til en slik jakke så hadde jeg ikke lagt meg borti det.

Og jo, selvfølgelig kan man gå ut om det er -30. Jeg oppholder meg ikke ute lenge av gangen selvfølgelig, men ut må man jo når man skal på jobb, butikken o.l.

Men hvis det blir så kaldt at hår fryser til is så bør man hvertfall ha det beste vinterplagget som finnes i butikk ellers så er man vel syk hele året da? Får de med astma fri når det er så kaldt? Ligger gjennomsnitt tempen på minst 30? 

Annonse

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Hvis en slik jakke er ditt høyeste ønske så kan du jo begynne med å jobbe selv og spare - da skal du se at du synes det er enda mer stas å få oppfylt ditt høyeste ønske når du faktisk har jobbet for det selv. :) 

Det er det for vintersesongen. Vet du hvor lang tid det tar meg å spare det opp? Jeg kan ikke spare. Det ligger ikke for meg. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis det blir så kaldt at hår fryser til is så bør man hvertfall ha det beste vinterplagget som finnes i butikk ellers så er man vel syk hele året da? Får de med astma fri når det er så kaldt? Ligger gjennomsnitt tempen på minst 30? 

Om gjennomsnittstemperaturen hadde vært -30 så hadde det, enkelt sagt, vært -10 store deler av vinteren og -50 store deler av vinteren, så nei, -30 er det kun i ekstreme tilfeller heldigvis. Ungene mine går ikke rundt og fryser selv om de ikke har vinterjakker til 8000,-. Det finnes mange gode og varme jakker til en mye lavere pris.

Det er det for vintersesongen. Vet du hvor lang tid det tar meg å spare det opp? Jeg kan ikke spare. Det ligger ikke for meg. 

Dakar deg da som ikke evner å spare. Det burde du lære deg, du skal se at det er ganske tilfredsstillende faktisk.

Du drar i gang igjen, skjønner jeg. At du aldri blir lei av å tulle slik med oss 🤣

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Om gjennomsnittstemperaturen hadde vært -30 så hadde det, enkelt sagt, vært -10 store deler av vinteren og -50 store deler av vinteren, så nei, -30 er det kun i ekstreme tilfeller heldigvis. Ungene mine går ikke rundt og fryser selv om de ikke har vinterjakker til 8000,-. Det finnes mange gode og varme jakker til en mye lavere pris.

Nei men så er dette en spesiell jakke da det er ikke en som kan kjøpes andre steder dessuten så har du garantert dett den ute blant folk for den er veldig populær. 

Lady HM skrev (Akkurat nå):

Du drar i gang igjen, skjønner jeg. At du aldri blir lei av å tulle slik med oss 🤣

Jeg tuller ikke. Jeg klarer ikke spare til en jakke når jeg sparer til et annet prosjekt. Det hR jeg faktisk begynt med nå og det holder! 

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Dakar deg da som ikke evner å spare. Det burde du lære deg, du skal se at det er ganske tilfredsstillende faktisk.

Ja jeg er enig i det. Men jeg kan ikke spare til to ting samtidig. 

Annonse

Jeg tuller ikke. Jeg klarer ikke spare til en jakke når jeg sparer til et annet prosjekt. Det hR jeg faktisk begynt med nå og det holder! 

Da må du vente med jakke da.

Nei men så er dette en spesiell jakke da det er ikke en som kan kjøpes andre steder dessuten så har du garantert dett den ute blant folk for den er veldig populær. 

Jeg bryr meg fint lite om merker, har hørt om Parajumpers ja, men jeg har egentlig ikke hørt annet enn at dette er et populært merke hos snobbeungdommen på Oslo Vest og Blærum.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du bør få deg verge. Voksenlivet er åpenbart for vanskelig og komplekst for deg.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis noen jeg pleier å gi bursdagsgave til, ønsket seg ny vinterjakke, kunne jeg gitt 2000 - 2500 til formålet. Så kunne de selv funnet ut om de ville spare opp til en svindyr jakke eller kjøpt seg en rimeligere.

Det er lurt å kjøpe sesongplagg når sesongen går mot slutten, ikke når den nærmer seg. 

Sparepengene mine er ikke til merkeklær, men til f.eks. oppussing eller "krisesituasjoner" av typen "bilen må ha nye bremser". 

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...