Gå til innhold

Kunne du kjøpt en dunjakke til 7999-,?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er kult for deg da?

Anonymkode: 8aa2a...bc1

Geek-ting. Abonnement på et MMO, DLCs til spill, kule brettspill, bøker, tegneserier innbundet - også selvsagt min favorittkonfekt. Den er litt dyr så ønsker meg bare den til jul. Pleiser spise den på nyttårsaften med cava til. 🍾

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Geek-ting. Abonnement på et MMO, DLCs til spill, kule brettspill, bøker, tegneserier innbundet - også selvsagt min favorittkonfekt. Den er litt dyr så ønsker meg bare den til jul. Pleiser spise den på nyttårsaften med cava til. 🍾

Hva er kule brettspill som eks? Vet ikke hva mmo dlc s spill er men går ut fra det er tv spill? Samler du på tegneserier? Jeg har ikke lest tegneserie på mange år. Favorittkonfekt er sjokolade? 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva hadde eller har dere da? Julenisse er jo en del av gaveutdelingen?

Det er mange forskjellige tradisjoner rundt gaveutdelingen. Før eller senere kan det nok hende du feirer julaften med noen som leser opp kortene selv.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så uansett hvor mye datteren din hadde snakket med  deg om det hadde du ikke gitt deg? 

Vi hadde nok kommet fram til en løsning av den typen jeg beskrev tidligere i tråden - at hun fikk et betydelig tilskudd. Det er mange forskjellige tradisjoner rundt gaver og pris også. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan en sånn gave skal bli et problem når det er en jakke av kvalitet. Jeg vet ikke om jeg får den men når det er det eneste jeg ønsker meg så burde det blitt oppfylt.  Spesielt når det er både bursdag og julegave da kommer man jo «billig» unna.

Du må finne en løsning sammen med de du ønsker deg jakka av, ikke med oss DOL-mødre. Folk har ulik økonomi og ulike prioriteringer. Men det er ingen automatikk i det jeg uthevet ovenfor - at man alltid får det man ønsker seg mest. 

Hva er kule brettspill som eks? Vet ikke hva mmo dlc s spill er men går ut fra det er tv spill? Samler du på tegneserier? Jeg har ikke lest tegneserie på mange år. Favorittkonfekt er sjokolade? 

Liker brettspill som f.eks Dominion, Betrayal at Baldur's Gate, Harry Potter Hogwarts Battle osv.  Vi er en gjeng som møtes ca en gang i måneden og spiller slike brettspill. Vi skal møtes i oktober en hel lørdag for å spille et spill som tar ca åtte timer. :D

MMO står for Massive Multiplayer Online og er en type spill man spiller sammen med andre, f.eks World of Warcraft.  DLC er tilleggspakker til allerede utgitte spill.

Jeg samler på Pondus og Nemi, innbundet, samt et par andre ting. 

Min favorittkonfekt GuyLian Belgian Chocolate Seashells:

Guylian Seashells Chocolates Stock Photo - Alamy

laban skrev (3 minutter siden):

Det er mange forskjellige tradisjoner rundt gaveutdelingen. Før eller senere kan det nok hende du feirer julaften med noen som leser opp kortene selv.

Vi hadde nok kommet fram til en løsning av den typen jeg beskrev tidligere i tråden - at hun fikk et betydelig tilskudd. Det er mange forskjellige tradisjoner rundt gaver og pris også. 

Du må finne en løsning sammen med de du ønsker deg jakka av, ikke med oss DOL-mødre. Folk har ulik økonomi og ulike prioriteringer. Men det er ingen automatikk i det jeg uthevet ovenfor - at man alltid får det man ønsker seg mest. 

Jeg diskuterer det med deg fordi jeg regner med at jeg møter motstand og fordi du diskuterer det saklig. Som sagt så vet jeg at økonomi ikke er et problem med det ønsket. Det er heller viljen det går på. Akkurat som du argumenterer for. Jeg ser for meg at jeg må mase om dette til jul. Det går helt sikkert på prinsipp og det er dette jeg synes er irriterende. Jakken kan brukes over flere år så det er en lang investering. Vi har mange yngre i familien som også feirer jul med oss derfor har vi nisse som kommer med noen gaver, ikke i selve gaveåpningen til alle. Derav er alderen i vår familie fra 2 år mnd til 80 år. Så du mener jeg har et for dyrt ønske i år. 

Annonse

Vhanja skrev (14 minutter siden):

Liker brettspill som f.eks Dominion, Betrayal at Baldur's Gate, Harry Potter Hogwarts Battle osv.  Vi er en gjeng som møtes ca en gang i måneden og spiller slike brettspill. Vi skal møtes i oktober en hel lørdag for å spille et spill som tar ca åtte timer. :D

MMO står for Massive Multiplayer Online og er en type spill man spiller sammen med andre, f.eks World of Warcraft.  DLC er tilleggspakker til allerede utgitte spill.

Jeg samler på Pondus og Nemi, innbundet, samt et par andre ting. 

Min favorittkonfekt GuyLian Belgian Chocolate Seashells:

Guylian Seashells Chocolates Stock Photo - Alamy

Hvorfor sier du tegneserier innbundet? Mener du at de henger sammen? Så kjekt at dere møtes for å spille spill. Men åtte timer? Det var lenge. Spiser dere mat og da? Er ikke wold craft sånn voldelig spill? De sjokoladene har jeg aldri sett og aldri smakt. De var helt ukjent for meg. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sier du tegneserier innbundet? Mener du at de henger sammen? Så kjekt at dere møtes for å spille spill. Men åtte timer? Det var lenge. Spiser dere mat og da? Er ikke wold craft sånn voldelig spill? De sjokoladene har jeg aldri sett og aldri smakt. De var helt ukjent for meg. 

Fordi de er innbundet.

Ja, aldri spilt noe som varer så lenge før så gleder meg. 

"Sånn voldelig spill" er så teit at jeg klarer ikke helt å forholde meg til det. Ikke bare fra deg, men andre også ssom sier slikt.

Men, nei, når man snakker om "voldelige spill" så er det som regel ikke MMOs man snakker om. Da er det som regel andre typer spill hvor volden er mer grafisk og detaljert.

De er superdigg. :D

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi har mange yngre i familien som også feirer jul med oss derfor har vi nisse som kommer med noen gaver, ikke i selve gaveåpningen til alle.

Det er jo forståelig, og sikkert hyggelig for de minste.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som sagt så vet jeg at økonomi ikke er et problem med det ønsket. Det er heller viljen det går på. Akkurat som du argumenterer for. Jeg ser for meg at jeg må mase om dette til jul. Det går helt sikkert på prinsipp og det er dette jeg synes er irriterende. Jakken kan brukes over flere år så det er en lang investering. (...) Så du mener jeg har et for dyrt ønske i år. 

Det er normalt å behandle familiemedlemmer (omtrent) likt. Viljen / prinsippet kan handle om hvor mye penger som ble brukt på søsknene dine fikk da de var i samme alder / situasjon. 

Det skulle bare mangle at man ikke brukte et så dyrt plagg i årevis, Spørsmålet noen kan stille, er om det er et annet merke som er kulere om to år, og hva som skjer da. 

Jeg vet ikke om det er andre enn foreldrene dine som gir deg bursdags- og  julegave? I så fall kan det være en løsning at alle disse får vite at du ønsker deg penger til vinterjakke, eventuelt gavekort fra .....(butikken der den selges). 

Nå har jeg sikkert fått fram poenget mitt og begynner å gjenta meg selv, så jeg tror jeg setter strek her. 

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Fordi de er innbundet.

Ja, aldri spilt noe som varer så lenge før så gleder meg. 

"Sånn voldelig spill" er så teit at jeg klarer ikke helt å forholde meg til det. Ikke bare fra deg, men andre også ssom sier slikt.

Men, nei, når man snakker om "voldelige spill" så er det som regel ikke MMOs man snakker om. Da er det som regel andre typer spill hvor volden er mer grafisk og detaljert.

De er superdigg. :D

Ja men jeg vet ikke hva det er vhanja da jeg aldri har spillet det, det er bare hva jeg hørt om det. Unnskyld for det, jeg haf bare hørt det. Men hvordan er de innbundet? Er de i permer? Så du hadd blitt glad for tegneserier fra 70 tallet siden du er en samler? Men siden de er i en eske kan du ikke bare kjøpe de når du får lønn? Så dyre kan de vel ikke være? 

Ja men jeg vet ikke hva det er vhanja da jeg aldri har spillet det, det er bare hva jeg hørt om det. Unnskyld for det, jeg haf bare hørt det. Men hvordan er de innbundet? Er de i permer? Så du hadd blitt glad for tegneserier fra 70 tallet siden du er en samler? Men siden de er i en eske kan du ikke bare kjøpe de når du får lønn? Så dyre kan de vel ikke være? 

Det var da voldsomt med spørsmål.

Google det så ser du hvordan det ser ut når tegneserier er innbundet.

Nei, jeg samler ikke på tegneserier generelt, jeg samler på enkelte som f.eks Nemi og Pondus.

Jeg kan kjøpe dem når jeg får lønn, de er ikke spesielt dyre. Men jeg velger å la være og heller ønske meg det til jul. 

laban skrev (2 minutter siden):

Det er jo forståelig, og sikkert hyggelig for de minste.

Det er normalt å behandle familiemedlemmer (omtrent) likt. Viljen / prinsippet kan handle om hvor mye penger som ble brukt på søsknene dine fikk da de var i samme alder / situasjon. 

Det skulle bare mangle at man ikke brukte et så dyrt plagg i årevis, Spørsmålet noen kan stille, er om det er et annet merke som er kulere om to år, og hva som skjer da. 

Jeg vet ikke om det er andre enn foreldrene dine som gir deg bursdags- og  julegave? I så fall kan det være en løsning at alle disse får vite at du ønsker deg penger til vinterjakke, eventuelt gavekort fra .....(butikken der den selges). 

Nå har jeg sikkert fått fram poenget mitt og begynner å gjenta meg selv, så jeg tror jeg setter strek her. 

Jo selvsagt får jeg av alle i familien tanter onkler søsken besteforeldre ja hele bøtteballetten men det er kun av de jeg kan ønske meg gaver i høy prisklasse. Kanskje besteforeldre kunne gitt 3000-, nei ikke gå fra tråden.. synes du jeg er vanskelig? Jeg tror ikke jeg er så lett alltid selv. Før var 4000-, verdt like mye som 8000 -, nå. Tiden forandrer seg. 

Jo selvsagt får jeg av alle i familien tanter onkler søsken besteforeldre ja hele bøtteballetten men det er kun av de jeg kan ønske meg gaver i høy prisklasse. Kanskje besteforeldre kunne gitt 3000-, nei ikke gå fra tråden.. synes du jeg er vanskelig? Jeg tror ikke jeg er så lett alltid selv. Før var 4000-, verdt like mye som 8000 -, nå. Tiden forandrer seg. 

Har du pleid å få gaver til en verdi av 3000,- av besteforeldre?

Annonse

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Det var da voldsomt med spørsmål.

Google det så ser du hvordan det ser ut når tegneserier er innbundet.

Nei, jeg samler ikke på tegneserier generelt, jeg samler på enkelte som f.eks Nemi og Pondus.

Jeg kan kjøpe dem når jeg får lønn, de er ikke spesielt dyre. Men jeg velger å la være og heller ønske meg det til jul. 

https://www.norli.no/boker/humor-og-tegneserier/tegneserier/22-mil-igjen?gclid=EAIaIQobChMI9orP1e-NgQMVZJ1oCR1pxQfyEAQYAiABEgJib_D_BwE her har du du julegaven din? Pondus boken kommer ut i ny utgave hvert år. Men du ønsker deg altså ikke klær eller andre nyttige ting? 

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Har du pleid å få gaver til en verdi av 3000,- av besteforeldre?

Ja jeg har fått det før hvis jeg har hatt et stort ønske. Jeg fikk det som innskud til leilighet i fjor. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo selvsagt får jeg av alle i familien tanter onkler søsken besteforeldre ja hele bøtteballetten men det er kun av de jeg kan ønske meg gaver i høy prisklasse. Kanskje besteforeldre kunne gitt 3000-,

Men da kan du jo formidle at du ønsker deg penger til ny vinterjakke til bursdag og jul, så blir det kanskje 8000 totalt. 

https://www.norli.no/boker/humor-og-tegneserier/tegneserier/22-mil-igjen?gclid=EAIaIQobChMI9orP1e-NgQMVZJ1oCR1pxQfyEAQYAiABEgJib_D_BwE her har du du julegaven din? Pondus boken kommer ut i ny utgave hvert år. Men du ønsker deg altså ikke klær eller andre nyttige ting? 

Nyttige ting ønsker jeg meg av min familie og de kjekke gavene ønsker jeg meg fra samboer. Han gjør det samme.

Hva gjør du forresten oppe nå? Laget ikke du masse bråk når foreldrene dine ville du skulle være våken på denne tiden fordi du pleier sove til kl 13?

Vhanja skrev (Akkurat nå):

Nyttige ting ønsker jeg meg av min familie og de kjekke gavene ønsker jeg meg fra samboer. Han gjør det samme.

Hva gjør du forresten oppe nå? Laget ikke du masse bråk når foreldrene dine ville du skulle være våken på denne tiden fordi du pleier sove til kl 13?

Jo men jeg prøver å snu døgnet og så fikk jeg ikke sove mer. Var ikke det bra da? 

Vhanja skrev (3 minutter siden):

Hva er nyttige ting da sett i dine øyne?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...