Gå til innhold

Ukas trening, uke 37.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det ble litt slappe hverdager , men ei bra helg.

I hverdagene ble det bare en halvtimes gåtur hver dag,  tur/ retur jobb og toget. Noe jeg vanligvis ikke pleier å skrive opp. 

I går ble det 6 km gåtur og i dag søndag ble bra. Vi gikk så fort vi klarte i nordmarka i 13 km. Gikk om kapp hele veien og løp om kapp i enkelte av oppoverbakkene. Kjente jeg fikk skikkelig trening i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starten av uka ble bra, med treningssenteret både på mandag og tirsdag, men så hadde jeg fullt opp av avtaler resten av uka. Har også vært borte i hele helgen og fått ladet batteriene skikkelig. Gikk en liten tur på lørdag da (for meg lang nok og med krykker)

Mandag : Syklet 15min og litt lengre enn sist + 4 apparater hvor jeg økte fra 20 til 30 repetisjoner ×3.

Tirsdag : svømte 800m på samme tid som jeg svømte 700m sist.

Er fornøyd for jeg har en liten forbedring.  Greier også å gå bittelitt lengre uten krykker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - 20 min styrke/smidighet for ryggen

Tirsdag - 7,4 km gåtur

Onsdag - til og fra buss-jobb 3 km + 25 min styrke/smidighet

Torsdag - 7,25 km gåtur, geocaching

Fredag - 6 km gåtur, til og fra buss-jobb

Og så slo omsider luftveisinfeksjonen ut, har brygget på den og småhanglet i et par uker, så helgen har vært meget slapp og rolig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste uken har jeg fokusert ekstra på mobilitetstrening som jeg har gjort hver dag i tillegg til små turer, og så har jeg gjennomført to lette styrkeøkter med manualer og strikk. 

Jeg har blitt mye bedre mtp svimmelanfallene, men har fått beskjed om å være forsiktig med trening til jeg får mer informasjon av spesialist til uken. Sannsynligvis har jeg en relativt sjelden diagnose som vil prege meg  resten av livet på en uforutsigbart måte, noe som var en tung beskjed å få.. Skal iallfall gjøre alt jeg kan for at det ikke  går for mye utover treningen og livet generelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja....

Syklet til jobb 2 dager tror jeg.

En styrkeøkt fredag, 1 time.

2 timers gåtur i skogen med mann og datter i dag.

Ellers badet jeg (og svømte litt) i sjøen mandag, tirsdag og onsdag (både morgenbad og kveldsbad onsdag).

Er ikke helt fornøyd. Merker at jeg er litt slapp med treningen for tiden 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...