Gå til innhold

Periodisk faste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg å forsøke periodisk faste for å gå ned i vekt (det i tillegg til å ligge i kcal underskudd) så jeg forsøker nå finne ut når det ville være best for meg å faste. Jeg tenkte kanskje første måltid kl 13-14 også middag kl 19-20? Høres det greit ut?

Anonymkode: 52042...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne tenke meg å forsøke periodisk faste for å gå ned i vekt (det i tillegg til å ligge i kcal underskudd) så jeg forsøker nå finne ut når det ville være best for meg å faste. Jeg tenkte kanskje første måltid kl 13-14 også middag kl 19-20? Høres det greit ut?

Anonymkode: 52042...a55

Time-messig, altså faste 16/7 er jo helt greit, men for meg ville det nok blitt litt sent på dagen. Eller - det stemmer ikke helt, på dager hvor jeg har seinvakt har jeg lunsj kl. 14 og middag kl. 20 og det funker greit det. Ellers er det lunsj ca. 12 og middag ca. 17-18.

Om jeg har gått ned i vekt av det? Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Time-messig, altså faste 16/7 er jo helt greit, men for meg ville det nok blitt litt sent på dagen. Eller - det stemmer ikke helt, på dager hvor jeg har seinvakt har jeg lunsj kl. 14 og middag kl. 20 og det funker greit det. Ellers er det lunsj ca. 12 og middag ca. 17-18.

Om jeg har gått ned i vekt av det? Nei. 

Er middag siste måltidet ditt? 

Hm. Kjedelig da, hvorfor tror du det er slik? 

Anonymkode: 52042...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er middag siste måltidet ditt? 

Hm. Kjedelig da, hvorfor tror du det er slik? 

Anonymkode: 52042...a55

Middag er vanligvis det siste måltidet ja, men om jeg er veldig sulten så hender det jeg tar et knekkebrød med makrell i tomat f.eks. til kvelds.

Neeei... Jeg ligger vel ikke nok i underskudd da, det er ulempen med å være knøttliten. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Middag er vanligvis det siste måltidet ja, men om jeg er veldig sulten så hender det jeg tar et knekkebrød med makrell i tomat f.eks. til kvelds.

Neeei... Jeg ligger vel ikke nok i underskudd da, det er ulempen med å være knøttliten. :( 

Oki. Jeg tenkte også gjøre det slik. 

Jeg er også ganske liten. Eller, det vil si, jeg er lav. Har en god del kilo å ta av, men etterhvert som jeg går ned i vekt vil jo kaloriforbruket synke (ble det rett?), så da kan jeg jo bare spise mindre og mindre...

Anonymkode: 52042...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oki. Jeg tenkte også gjøre det slik. 

Jeg er også ganske liten. Eller, det vil si, jeg er lav. Har en god del kilo å ta av, men etterhvert som jeg går ned i vekt vil jo kaloriforbruket synke (ble det rett?), så da kan jeg jo bare spise mindre og mindre...

Anonymkode: 52042...a55

Jeg har ikke så mange kilo som jeg gjerne vil bli kvitt, men -5 kg hadde ikke gjort noe. :) Har en bmi på ca. 25.5 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke så mange kilo som jeg gjerne vil bli kvitt, men -5 kg hadde ikke gjort noe. :) Har en bmi på ca. 25.5 nå.

Litt verre med meg, 20 kg å gå ned her 😅🙂 Men har allerede gått ned 19 kg da, så har jo fått til litt... Har bare stått helt bom stille de siste 2 årene ca.

Anonymkode: 52042...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Litt verre med meg, 20 kg å gå ned her 😅🙂 Men har allerede gått ned 19 kg da, så har jo fått til litt... Har bare stått helt bom stille de siste 2 årene ca.

Anonymkode: 52042...a55

Gi det et forsøk, jeg drikker mye vann og også en del te før kl. 15-16, om jeg drikker svart te etter det kan jeg få problemer med å sove om natten. :) Ellers trives jeg godt med å spise 2 måltider om dagen egentlig. Starter dagen med en liten shot, en blanding av kombucha og ingefær-shot og et par dråper stevia, gjør godt for tarmbakteriene. :) Og en kopp svart te. :) 

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...