Gå til innhold

Trening uke 40


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg hadde noen dagers høstferie, så mandagen og tirsdagen så gjorde jeg en god del ganske tungt fysisk arbeid noen timer hver av de dagene. Ikke trening, men godt å kunne bruke kroppen litt 🙂

Torsdag gikk jeg tur med ei venninne etter jobb, ca to timer. Deilig å være ute i frisk høstluft ved sjøen! Seinere på kvelden trente jeg en time styrketrening (armer, skuldre, bryst) på treningssenteret.

I dag, søndag, gikk mannen og jeg tur i skogen i 2 timer. Også det var godt å komme ut og få rørt seg!

En grei uke 🙂 Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort øvelsene mine hver dag unntatt fredag, ellers har det vært litt:

tirsdag - gåjogg 5 km

Onsdag - 1 km oppvarming på mølla + 30 min styrke

Torsdag - 5 km gåtur, tok en omvei når jeg gikk til butikken

Søndag - gåtur 3,5 km før frokost

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag-onsdag : kort gåtur 3 km

torsdag: styrketrening på treningssenter 

fredag: gåtur 7 km. 

lørdag: styrketrening på treningssenter. 

Jeg har fått lov til å trene tungt igjen, men må begynne forsiktig og øke gradvis. På torsdag hadde jeg min første ordentlige treningsøkt på treningssenter på lenge. jeg merket godt at formen ikke er helt som den pleide, jeg blir fort sliten, men det er likevel utrolig godt å få trent. 

På lørdag var det meningen at jeg skulle på overnattingstur i marka, men jeg jeg følte meg rar og litt ustø så jeg turte ikke å ta sjansen på å være alene i skogen i et døgn. Valgte heller å dra til treningssenteret for da  er jeg iallfall nær andre mennesker, og det går raskere å komme meg hjem igjen hvis jeg skulle få forvarsel på anfall.

I dag har jeg vært skikkelig dårlig med svimmelhetsanfall (alt rotererer kraftig ) som satte meg ut av spill i mange timer og oppkast, så jeg er glad jeg valgte å ikke dra på overnattingsturen. Er bedre nå, så håper jeg er helt fin igjen i morgen for da har jeg en treningsavtale som jeg gleder meg til. 

Uansett har jeg hatt en skikkelig opptur psykisk fordi jeg har kommet ordentlig i gang med treningen igjen så  er fornøyd med uken, - selv om ikke alt har gått etter planen :) 

Endret av Martine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Mens forrige uke var veldig bra, ble denne uka heller dårlig. Jeg har hatt hyttekontor alene hele uka og jeg trodde jeg hadde all verdens tid til rådighet, men slik ble det ikke. Jeg jobbet til 18.00 hver dag.

Mandagen startet bra. Jeg dro rett ut etter jobb og tok meg en liten topptur. Det er ingen høy topp, men det er bratt og jeg gikk fort opp og ned igjen.  Jeg måtte skynde meg, slik at jeg rakk det før det ble mørkt  En bra treningstur.

Både tirsdag, onsdag og torsdag gikk med til å forberede besøk som kom på fredag. Bakte kaneloboller, vasket, ordnet i hagen, skrellet store mengder poteter til fårikålgryta osv. Alt jeg skulle gjøre tok så mye lenger tid enn jeg regnet med. Helga ble heller ikke bra , fordi vi hadde en 90- åring med på tur.

Men men, slik blir det noen ganger. Har hatt det hyggelig da og får prøve å få til en bedre uke denne uka :)

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...