Gå til innhold

Ukas trening, uke 41


påskelilje

Anbefalte innlegg

Denne uka ble det to økter på treningssenteret med styrketrening (1 time bein og rygg og mage mandag og 50 min armer og skuldre onsdag).

I tillegg var jeg på fjelltur i Rondane i går! 3 timer var vi ute,  500 meter høydemeter, i litt høyere tempo enn jeg vanligvis går i 🤪🤩. Veldig fin tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag - tur 3,2 km

Tirsdag - tur 4,2 km

Torsdag - karatetrening

Ellers har jeg målt med app alle turene jeg har gått denne uka og har gått totalt 1,2 mil i rene turer. Fornøyd med uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ikke for tiden, men går 2-3 km hver dag. Det er det foten min tillater meg. Og har ikke tilgang til annen trening akkurat nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så mye å skryte av denne uka gitt - har gjort øvelsene mine 5 dager, gikk en langtur på 11 km på onsdag og en bitteliten tur ut mellom regnbygene nå i kveld for å spinne en pokestop.

Hoftene hadde blitt mye bedre, men så måtte jeg jo selvfølgelig overdrive på onsdag, hadde fri og det var helt nydelig høstvær med sol og greier så jeg gikk en lang tur. Bortsett fra første og siste km var alt på fine turveier med grus og mykt og fint, men det hjalp ikke. Høyre hofte har vært vond siden. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (50 minutter siden):

Ble ikke så mye å skryte av denne uka gitt - har gjort øvelsene mine 5 dager, gikk en langtur på 11 km på onsdag og en bitteliten tur ut mellom regnbygene nå i kveld for å spinne en pokestop.

Hoftene hadde blitt mye bedre, men så måtte jeg jo selvfølgelig overdrive på onsdag, hadde fri og det var helt nydelig høstvær med sol og greier så jeg gikk en lang tur. Bortsett fra første og siste km var alt på fine turveier med grus og mykt og fint, men det hjalp ikke. Høyre hofte har vært vond siden. :( 

Så kjedelig at du har disse smertene! Håper det blir bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Trening på Sats mandag og onsdag. Tredemølle og styrke for hele kroppen.

Lørdag : Fjelltur på 7,5 km. Det ble ikke så langt fordi jeg hadde hyttekontor først,  men fikk trent bra, da vi gikk raskt opp til en topp. 

Ellers bare en halvtimes gåing hver dag mellom jobb og hjem ( egentlig ikke trening)  Vi skulle egentlig på fjelltur i går også, men vi endte opp med en biltur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Lillemus skrev (På 15.10.2023 den 18.40):

Ble ikke så mye å skryte av denne uka gitt - har gjort øvelsene mine 5 dager, gikk en langtur på 11 km på onsdag og en bitteliten tur ut mellom regnbygene nå i kveld for å spinne en pokestop.

Hoftene hadde blitt mye bedre, men så måtte jeg jo selvfølgelig overdrive på onsdag, hadde fri og det var helt nydelig høstvær med sol og greier så jeg gikk en lang tur. Bortsett fra første og siste km var alt på fine turveier med grus og mykt og fint, men det hjalp ikke. Høyre hofte har vært vond siden. :( 

Har du prøvd å gå i kupert skogsterreng/ fjellterreng ? Jeg spør fordi det gjør veldig bra for mine hofter som også kan bli stive innimellom. Spesielt plaget var jeg under coranaen, når vi ble innestengt. Men det er kanskje ulike problemer vi har ? Hos meg er det hofteleddsbøyerne som er problemet. Skigåing er også veldig bra .

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (6 timer siden):

Har du prøvd å gå i kupert skogsterreng/ fjellterreng ? Jeg spør fordi det gjør veldig bra for mine hofter som også kan bli stive innimellom. Spesielt plaget var jeg under coranaen, når vi ble innestengt. Men det er kanskje ulike problemer vi har ? Hos meg er det hofteleddsbøyerne som er problemet. Skigåing er også veldig bra .

Hos meg er det irritasjon/betennelse i slimposene på utsiden øverst på hoftekammene som er problemet. Det varierer veldig med om det er så å si smertefritt eller om det plutselig er veldig vondt igjen. Begynner nesten å lure på om dette kan være noe hormonelt betinget også, men jeg går jo på både hormonplaster og hormonspiral så det skulle jo være rimelig stabilt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...