Gå til innhold

Får beskjed om å «tenke» på meg selv


Angstlei

Anbefalte innlegg

Angstlei skrev (8 timer siden):

Fikk endelig kjøpt leilighet i dag 😀, håper nerver og angst roer seg litt nå. De siste 8 mnd’ene har verdt sinnsykt slitsomme. 

Gratulerer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angstlei skrev (12 timer siden):

Fikk endelig kjøpt leilighet i dag 😀, håper nerver og angst roer seg litt nå. De siste 8 mnd’ene har verdt sinnsykt slitsomme. 

Gratulerer så mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Angstlei skrev (12 timer siden):

Fikk endelig kjøpt leilighet i dag 😀, håper nerver og angst roer seg litt nå. De siste 8 mnd’ene har verdt sinnsykt slitsomme. 

Veldig godt å høre. Når du kommer deg i orden i den nye leiligheten, så håper jeg du finner mer ro og at du vil trives der. Gratulerer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (14 timer siden):

Fikk endelig kjøpt leilighet i dag 😀, håper nerver og angst roer seg litt nå. De siste 8 mnd’ene har verdt sinnsykt slitsomme. 

Gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (14 timer siden):

Fikk endelig kjøpt leilighet i dag 😀, håper nerver og angst roer seg litt nå. De siste 8 mnd’ene har verdt sinnsykt slitsomme. 

Gratulerer 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for alle hyggelige meldinger 🙂. Er ikke naiv så skjønte at alt ikke ville bli en dans på roser etter jeg fikk bolig, har vært skikkelig trist og deppa, sikkert en naturlig reaksjon. Kjenner også jeg savner bror mye. Har ikke sett han på over en mnd. Det er første gang i livet vi har vært så lenge fra hverandre. Heldigvis får han også en bedre bolig snart, men vil ta tid før han kan komme til Oslo. Håper jeg snart får «lande» litt og føle meg trygg, har ikke gjort det siden jeg var innlagt på dps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (16 minutter siden):

Takker for alle hyggelige meldinger 🙂. Er ikke naiv så skjønte at alt ikke ville bli en dans på roser etter jeg fikk bolig, har vært skikkelig trist og deppa, sikkert en naturlig reaksjon. Kjenner også jeg savner bror mye. Har ikke sett han på over en mnd. Det er første gang i livet vi har vært så lenge fra hverandre. Heldigvis får han også en bedre bolig snart, men vil ta tid før han kan komme til Oslo. Håper jeg snart får «lande» litt og føle meg trygg, har ikke gjort det siden jeg var innlagt på dps.

Det blir neppe en dans på roser, bare nye utfordringer. Man får glede seg når man kan:-) Gratulerer med boligkjøpet. Imponerende at du fikk det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble endring i planene så tømmer huset i morgen. Blir bare meg og en kamerat, gruer meg enormt både å dra opp dit samt alt arbeidet som må gjøres. Har hatt noe ekstra hjerteslag håper ikke det betyr at jeg er i risiko for hjerteinfarkt ?
Var hos psykolog i dag, hun mente heldigvis det ville gå bra. Ble rådet til å ta litt ekstra beroligende i dag for å stresse ned. 
Er også redd for å få korona eller noen annet som gjør at jeg ikke klarer morgendagen. Driver å krisemaksimerer noe enormt. Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk kjempebra med flyttingen, hadde ikke noe angst, glemte nesten å ta medisinene.
Hadde håpet ting skulle bli bedre, men nå er morgendepresjonen verre enn noensinne, skjønner ikke noe av det, gir ikke mening.
For første gang på over 2 år har jeg ikke noe å grue meg til hengende over meg allikevel er jeg så tungt deprimert om morgenen, betyr dette noe?
Kjente at savnet etter bror ble større, nå er jeg ferdig med den byen og han sitter «fanget» der, ville så gjerne hatt han i Oslo så jeg kunne besøke lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (2 timer siden):

Alt gikk kjempebra med flyttingen, hadde ikke noe angst, glemte nesten å ta medisinene.
Hadde håpet ting skulle bli bedre, men nå er morgendepresjonen verre enn noensinne, skjønner ikke noe av det, gir ikke mening.
For første gang på over 2 år har jeg ikke noe å grue meg til hengende over meg allikevel er jeg så tungt deprimert om morgenen, betyr dette noe?
Kjente at savnet etter bror ble større, nå er jeg ferdig med den byen og han sitter «fanget» der, ville så gjerne hatt han i Oslo så jeg kunne besøke lettere.

Høres veldig tungt ut. Men du har stått i mye lenge. Synes ikke det er så rart du får en depressiv reaksjon når ting har roet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei

I dag har bror blitt flyttet fra rusblokka til ett gamlehjem, riktignok egen leilighet, men så utrolig deprimerende.
Skjønner ikke hvordan han skal komme seg til Oslo?  Han virker friskere psykisk, men jeg får jo ikke innblikk i journalen. Han får ingen for for behandling i hvert fall. Rart det er sånn i Norge i 2024. Jeg blir også tyngre deprimert av å vite hvordan han har det.
Blir som den original emnetittelen ikke så lett «å tenke på seg selv»😢
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (46 minutter siden):

I dag har bror blitt flyttet fra rusblokka til ett gamlehjem, riktignok egen leilighet, men så utrolig deprimerende.
Skjønner ikke hvordan han skal komme seg til Oslo?  Han virker friskere psykisk, men jeg får jo ikke innblikk i journalen. Han får ingen for for behandling i hvert fall. Rart det er sånn i Norge i 2024. Jeg blir også tyngre deprimert av å vite hvordan han har det.
Blir som den original emnetittelen ikke så lett «å tenke på seg selv»😢
 

Skjønner det er tøft. Hele situasjonen deres er tøff, og dere har slitt lenge. Nå husker ikke jeg (hvis du har sagt det da) hvor gamle dere er, men det at broren din har blitt overflyttet til aldershjem i stedet trenger jo ikke å være verre enn den "rusblokka" han bodde i. Høres i alle fall mye koseligere ut på aldershjem. Og så får han forhåpentligvis all den hjelpen han trenger. Han slipper kanskje også å føle seg ensom. 

Anonymkode: 9285f...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Angstlei skrev (52 minutter siden):

I dag har bror blitt flyttet fra rusblokka til ett gamlehjem, riktignok egen leilighet, men så utrolig deprimerende.
Skjønner ikke hvordan han skal komme seg til Oslo?  Han virker friskere psykisk, men jeg får jo ikke innblikk i journalen. Han får ingen for for behandling i hvert fall. Rart det er sånn i Norge i 2024. Jeg blir også tyngre deprimert av å vite hvordan han har det.
Blir som den original emnetittelen ikke så lett «å tenke på seg selv»😢
 

Vet du hvorfor broren din ikke får noe behandling? Er det fordi han ikke ønsker det selv eller? Leit å høre hvordan du har det forresten. Håper det løser seg for deg og broren din snart.

Anonymkode: a185f...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vet du hvorfor broren din ikke får noe behandling? Er det fordi han ikke ønsker det selv eller? Leit å høre hvordan du har det forresten. Håper det løser seg for deg og broren din snart.

Anonymkode: a185f...628

Nei, aner ikke. Tror han ønsker det, han har daglig kontakt med en fra en eller annen form for psykisk helse team, men der går det mest i praktiske ting som å handle mat etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (8 minutter siden):

Nei, aner ikke. Tror han ønsker det, han har daglig kontakt med en fra en eller annen form for psykisk helse team, men der går det mest i praktiske ting som å handle mat etc. 

Åja. Det kan jo være at de anser at han er såpass syk nå at det å bare få hjelp til praktiske ting og ikke behandling er det beste for han akkurat nå? Så kanskje mer behandling senere? Det er jo ikke så lett å si, men det var min første tanke i alle fall. Det er jo bra at han har oppfølging fra psykisk helse i alle fall da.

Anonymkode: a185f...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei
AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 0.40):

Åja. Det kan jo være at de anser at han er såpass syk nå at det å bare få hjelp til praktiske ting og ikke behandling er det beste for han akkurat nå? Så kanskje mer behandling senere? Det er jo ikke så lett å si, men det var min første tanke i alle fall. Det er jo bra at han har oppfølging fra psykisk helse i alle fall da.

Anonymkode: a185f...628

Ja, mulig det. Nå har jeg selv blitt mer og mer deprimert, hadde også angstanfall som varte i timevis i går så er redd for hvordan jeg skal holde ut. Flytter ikke inn i leiligheten før i juli, kan ikke bli sykere nå. 
Skal til psykolog i dag, skal ta opp om hun mener jeg bør prøve antideppresiva(er ikke psykiater, men kan sine saker). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei

Jeg har følt meg veldig dårlig de siste dagene, tror hele tiden jeg skjønner litt hva som er årsaken, men føler jeg bommer.
Har i flere uker gruet meg til ett digitalt møte med banken angående boliglånet og har fryktet at det var noe feil. 
Nå er det gjort, og var ingenting å grue seg til, verdens hyggeligste og alt var bare formalitet. 
Trodde nervene skulle lette, men gjorde ikke det. Føler også at bror sin problematikk er en «catch 22» blir dårlig av kontant og dårlig ved å ikke ha det, vanskelig. 
Sliter også med sesong depresjon som nå i penværet er brutalt tungt.
Håper jeg holder ut og at det blir bedre. Selv med venner så føler jeg meg så ensom og alene, har alltid hatt mor eller bror i samme bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Angstlei

Har hatt mange gode dager i det siste, vært mye ute og brutt mange dårlige rutiner jeg har hatt hele livet med isolering.
Nå nærmer det seg snart at jeg skal flytte inn i leiligheten jeg kjøpte, både gleder og gruer meg, har bodd hele livet innen 500m på Frogner, bortsett fra den grusomme opplevelsen i Kongsvinger.
Er i disse dager ufattelig heldig som enslig og kunne kjøpe i Oslo overhodet, men lurer på hvordan det blir å flytte til Torshov.
Så på masse leiligheter før jeg kjøpte og på Frogner fikk man kun bittesmå leiligheter med kjøkken i stue etc.
På Torshov fikk jeg skikkelig leilighet på over 50m2 med god plass.
Var i området i dag og syntes det var litt trist, men objektivt sett var det jo fint, så er vel bare hodet som spiller meg ett puss.
Er vel også sunt å ikke flytte tilbake til de samme gatene man har gått hele livet? Skal sette mer pris på byen nå, skammer meg over hvor lite jeg har verdt rundt i Oslo selv om jeg har bodd der hele livet. Har sett mer av byen etter jeg flyttet tilbake enn jeg har gjort hele livet, rart med det, man vet ikke hva man har før det blir borte.
En lite søndagsrant, håper jeg kommer til å trives der.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Angstlei skrev (8 timer siden):

Var i området i dag og syntes det var litt trist, men objektivt sett var det jo fint, så er vel bare hodet som spiller meg ett puss.

Torshov er variert og fint, sentralt uten at det er for mye støy, kort vei til hyggelige parker etc. Det er riktignok noen byggeplasser i strøket for tiden, men sånn er det i Oslo. Eneste minus er parkeringsproblemer, men jeg har forstått det som at du ikke har bil, så det faller bort. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...