Gå til innhold

Jeg spør kanskje dumt nå, men er det mulig å spise for lite karbohydrater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør kanskje dumt nå, men er det mulig å spise for lite karbohydrater? Grunnen til at jeg spør er at jeg holder på å slanke meg og forsøker holde meg unna det. Men spiser jo en del grønnsaker likevel så klart der blir litt karbohydrater. Bruker lifesum og der står jeg skal spise 1300 kcal for å gå ned i vekt og at jeg skal spise 197g karbohydrater, 82g protein og 22g fett. Jeg ligger på stort sett 50g karbohydrater.

Anonymkode: 23ee9...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg spør kanskje dumt nå, men er det mulig å spise for lite karbohydrater? Grunnen til at jeg spør er at jeg holder på å slanke meg og forsøker holde meg unna det. Men spiser jo en del grønnsaker likevel så klart der blir litt karbohydrater. Bruker lifesum og der står jeg skal spise 1300 kcal for å gå ned i vekt og at jeg skal spise 197g karbohydrater, 82g protein og 22g fett. Jeg ligger på stort sett 50g karbohydrater.

Anonymkode: 23ee9...612

50 g kh/dag er fint det, dersom de kommer fra grønnsaker og frø. :) Men da må du passe på å få i deg nok av fett og proteiner. Om du skal spise såpass karbo-redusert så kan du ikke gå ut fra en app som er tilrettelagt for kaloritelling, lite fett og mye kh, det blir helt feil. Men jeg lurer på om du ikke kan velge lavkarbo i den appen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

50 g kh/dag er fint det, dersom de kommer fra grønnsaker og frø. :) Men da må du passe på å få i deg nok av fett og proteiner. Om du skal spise såpass karbo-redusert så kan du ikke gå ut fra en app som er tilrettelagt for kaloritelling, lite fett og mye kh, det blir helt feil. Men jeg lurer på om du ikke kan velge lavkarbo i den appen?

Supert. Ja, man kan velge men bare om man betaler. Har ikke råd akkurat nå for tiden.

Anonymkode: 23ee9...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Supert. Ja, man kan velge men bare om man betaler. Har ikke råd akkurat nå for tiden.

Anonymkode: 23ee9...612

Du trenger ikke telle kalorier om du spiser såpass kh-redusert som 50 g om dagen. :) Spis når du er sulten og stans når du er passe mett. Du vil kunne oppleve at du er mer sulten i begynnelsen, men dette vil rette seg til etterhvert som kroppen venner seg på å forbrenne fett fra seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke telle kalorier om du spiser såpass kh-redusert som 50 g om dagen. :) Spis når du er sulten og stans når du er passe mett. Du vil kunne oppleve at du er mer sulten i begynnelsen, men dette vil rette seg til etterhvert som kroppen venner seg på å forbrenne fett fra seg selv.

Åja. Men jeg har virkelig forsøkt gå ned i vekt siste året+ og jeg klarer ikke gå ned hvis ikke jeg teller kcal har jeg funnet ut (jeg sliter med å vite hvor store porsjoner jeg skal ta og når jeg burde slutte å spise).

Anonymkode: 23ee9...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åja. Men jeg har virkelig forsøkt gå ned i vekt siste året+ og jeg klarer ikke gå ned hvis ikke jeg teller kcal har jeg funnet ut (jeg sliter med å vite hvor store porsjoner jeg skal ta og når jeg burde slutte å spise).

Anonymkode: 23ee9...612

Fall i alle fall IKKE for fristelsen til å kutte enda mer ned på kaloriene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Fall i alle fall IKKE for fristelsen til å kutte enda mer ned på kaloriene!

Neida, har ikke planer om det 🙂

Anonymkode: 23ee9...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...