Gå til innhold

Hva legger dere i at noen er "flinke til å snakke for seg"?

Anbefalte innlegg

Trinity80 skrev (50 minutter siden):

Jeg oppleve det i stor grad. Også apati, som gjør at man ikke engasjerer seg like mye. 

Det kognitive sviktet også slik at min mentale kapasitet ble redusert betraktelig, der av taleevne. 

Det kommer kanskje an på diagnose? Ikke vet jeg. Da jeg var deprimert så var jeg ikke veldig god på å formulere meg, så mye kan spille inn. Men jeg kjenner på den andre siden folk som har av de alvorligste disgnosene og som er veldig gode på å uttrykke seg. Broren min var også det, og selv om han var veldig psyk, så hadde han aldri problemer med å snakke. Det var en av hans styrker uansett faktisk. 

Fortsetter under...

Kashmir skrev (59 minutter siden):

Det kommer kanskje an på diagnose? Ikke vet jeg. Da jeg var deprimert så var jeg ikke veldig god på å formulere meg, så mye kan spille inn. Men jeg kjenner på den andre siden folk som har av de alvorligste disgnosene og som er veldig gode på å uttrykke seg. Broren min var også det, og selv om han var veldig psyk, så hadde han aldri problemer med å snakke. Det var en av hans styrker uansett faktisk. 

Ja er nok ulikheter der. Men om man kan ordlegge seg, betyr ikke nødvendigvis at man kan snakke for seg. 

Ett eksempel er underrapportering og overrapportering av symptomer. Noen som er flink til å snakke for seg kan gjerne overrapportert, om man kan ordlegge seg kan man gjerne underrapportere. 

Men det var spørsmål om KAN her, viktig å huske at i blant ikke er alltid☺️ 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...