Gå til innhold

Hvem ville dere stolt mest på?

Anbefalte innlegg

Når det gjelder å bedømme en person? 

En FBI- agent eller en psykolog, hvis begge har 30 år lang karriere bak seg, og begge har godt renommé? 

La oss si at de var uenige om hvordan en person fremstår. Hvis noen gidder å svare, så begrunn gjerne. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476374-hvem-ville-dere-stolt-mest-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva skrev (1 minutt siden):

Hvorvidt jeg stoler på folk kommer stort sett ikke an på yrke. Det er mer en følelse jeg får når jeg omgås personen. 
Dette var nok ikke det svaret du var ute etter da.

Jeg tror jo andre også kan være gode på å se andre, men  at både en FBI- agent og en psykolog med 30 års praksis nok er noe bedre på det enn mange andre? 🙂

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Når det gjelder å bedømme en person? 

En FBI- agent eller en psykolog, hvis begge har 30 år lang karriere bak seg, og begge har godt renommé? 

La oss si at de var uenige om hvordan en person fremstår. Hvis noen gidder å svare, så begrunn gjerne. 

Det relevante er argumentene deres, ikke yrkene.

Anonymkode: 2a388...486

Annonse

Kashmir skrev (18 minutter siden):

Jeg trodde ikke at det skulle være så vanskelig å svare på. Men det er nok meg 🙂

Det er det, for det du baserer ditt valg på på er hovedsakelig egen forutinntatthet mht deres yrker.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det, for det du baserer ditt valg på på er hovedsakelig egen forutinntatthet mht deres yrker.

Det er fordi i begge yrkene er de nok spesialister i menneskers psyke og ofte fremtoning etter 30 års erfaring med godt renommé 🙃

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Det er fordi i begge yrkene er de nok spesialister i menneskers psyke og ofte fremtoning etter 30 års erfaring med godt renommé 🙃

Du baserer deg mao på hva du tror/antar/tenker/forestiller deg, slik jeg sa.

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du baserer deg mao på hva du tror/antar/tenker/forestiller deg, slik jeg sa.

Du er vel ganske ignorant hvis du ikke tar yrkene her i betrakning.. når det gjelder kunnskap om menneskers psyke og hvordan man fremstår? 

Annonse

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Du er vel ganske ignorant hvis du ikke tar yrkene her i betrakning.. når det gjelder kunnskap om menneskers psyke og hvordan man fremstår? 

Hva inneholder utdanningen til en fbi-agent? Hvilken retning innen fbi snakker vi om?

Grendel skrev (23 minutter siden):

Psykolog. Jeg regner med at de som har som spesialitet å forstå mennesker er flinkere enn de som har en annen jobb. Jeg tror FBI er litt oppskrytt i amerikanske filmer.

Jeg tror nok at de nok er noe oppskrytt i fimer ja. 

Folk med slike utdanninger og erfaringer er god på å lese folks adferd. 
Det kommer an på hva de ser etter og hva som er situasjonen. Nå har vel rettspsykiatere en annen måte å analysere mennesker på enn spesielpoliti. 
Politi kan ikke diagnostisere syke mennesker, derfor bruker de rettspsykiatere 

Anonymkode: e25f0...319

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...