Gå til innhold

Bruker dere samme mobilnummer nå som da dere var barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Lurer på om foreldrene mine da kan se det jeg gjør på mobilen, meldinger jeg skriver osv. Har mitt eget mobilabonnement, men samme nummer som da jeg var barn og de ordnet nummeret til meg.

Det må du spørre mobilleverandøren din om, og ikke oss.

Jeg har forøvrig samme nummer som i -98.

Annonse

Jeg var vel 30 år da jeg fikk min første mobil på slutten av 90-tallet. 😂 Har hatt to mobilnummer tror jeg, i begynnelsen måtte man jo bytte nummer om man byttet mobilselskap om jeg husker rett. Mitt nåværende nummer har jeg hatt i mange, mange år. :) 

Lillemus skrev (15 minutter siden):

Jeg var vel 30 år da jeg fikk min første mobil på slutten av 90-tallet. 😂 Har hatt to mobilnummer tror jeg, i begynnelsen måtte man jo bytte nummer om man byttet mobilselskap om jeg husker rett. Mitt nåværende nummer har jeg hatt i mange, mange år. :) 

Haha, ting har endret seg... Også når det gjelder hva en betaler for mtp. mobilbruk. I starten betalte vi pr. ringeminutt og pr. SMS. Og da jeg koblet opp telefonen til PC-en på slutten av 90-tallet kostet det nokså mye, så en sjekket som regel kun e-post og lastet ned og opp det en skulle... Jeg har hatt mitt nummer siden 2002, og jeg måtte da bytte pga. egen sikkerhet. Men min første telefon fikk jeg i 1997 eller var det 1998? Snedige telefoner på den tiden, sett i dagens lys, og jeg hadde i mange år ringetonen "Mellom bakkar og berg".

Men til TS: Har du grunn til å tro at foreldrene dine ser hva du gjør på telefonen? Da ville jeg i så fall ha reinstallert telefonen, for jeg regner med du har en smarttelefon. Det er mulig å installere overvåkningsprogram på telefonen. En annen vei er gjennom mobiloperatøren, som @psykedeliker nevner.

- Men om du leser dette på telefonen, kan det være at forelderen din nå vet hva du tenker på... 🤔 Det er i så fall helt greit, tenker jeg...

Lillemus skrev (15 timer siden):

. Har hatt to mobilnummer tror jeg, i begynnelsen måtte man jo bytte nummer om man byttet mobilselskap om jeg husker rett. Mitt nåværende nummer har jeg hatt i mange, mange år. :) 

Jeg har også hatt to nummer og grunnen til at jeg husker når jeg fikk nåværende nr er fordi jeg fikk det i forbindelse med ny jobb. :) Da kunne jeg ikke beholde mitt gamle nr når jeg skulle få bedriftsabonnement. 

Den nye jobben min hadde dessuten samsvar mellom fasttelefonen på kontorplassen og mobiltelefonnummeret. Hvis kontortelefonen var fx 22 22 12 34, så hadde du mobil fx 90 90 12 34. Og da også at alle ansatte hadde hhv fastbundet og mobilnummer som begynte på de samme 4 sifrene. 😅 

Men når reglene etter noen år ble endret slik at folk beholdt det samme nummeret også ved jobbytte, falt jo hele dette opplegget sammen. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...