Gå til innhold

Jeg har en hatfølelse mot mennesker og merker jeg går mer og mer mot den «mørke» siden.

Anbefalte innlegg

Jeg håper ikke tittelen blir tatt for bokstavelig for jeg har absolutt ikke hatfølelse generelt mot mennesker. De fleste er hyggelige. 
Men det skjer ting i jobben nå som trigger følelsene igjen. 
Som barn ble jeg hele tiden kritisert for måten jeg var. Jeg var ikke skoleflink nok og jeg måtte forandres på alle måter. Som ung voksen så slet jeg ikke like mye. Jeg har vært deprimert og måttet gå i behandling for dette. 
Men nå skjer det noe i ledelsen på jobb. Det skal plutselig kontrolleres alt vi gjør. Det er til og med ei som har skade i benet som har fått høre at hun ikke har lov sette seg i det hele tatt, vi skal ikke drikke eller spise noe og likevel skal vi være blide og fulle av energi hele tiden. 
Ledelsen kommer også og spionerer på oss i sivile klær og finner alltid noe å kritisere. En har hatt 0% stilling i over 1 år og det er visst fordi sjefen ikke liker henne. Jeg synes hun er veldig hyggelig og ser ikke hva som er problemet med henne. Har snakket en del med en annen kollega, og hun sier hun ikke liker sjefen fordi hun er dobbeltmoralsk. 

Ingenting har skjedd for min del. Så jeg skal holde meg nøytral. Men jeg begynner å fryse. Jeg føler på meg at jeg snart blir angrepet og noen ser etter noe å ta meg på. Jeg føler at dette ikke handler om hva du liksom gjør galt, men at ledelsen er egoister som kun er ute etter å tråkke på andre. 
Jeg sa til min kollega at jeg ikke har tenkt å bli psykisk syk igjen fordi ledelsen på jobb er giftig. Jeg merker jeg går litt i forsvarsmodus allerede. Jeg merker at kollegene mine har blitt stresset også. Jeg vet om noen som ble oppsagt fordi hun sa imot en i ledelsen. Skal det være sånn? 
Jeg kan fint gjøre en jobb, men jeg finner meg ikke i å bli tråkket på. 
Derfor merker jeg hatet mot mennesker trigges. Fordi de vil vise at de er bedre enn andre, og jeg likevel ikke ser noe spesielt beundringsverdig der. 
De skal bli pleaset, ha høyest lønn og bestemme hva vi skal ha i lønn. 
Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: a4211...dde

Fortsetter under...

Folk som kritiserer og gir tips man ikke har spurt om er narsissister. Man kan lett få et hat mot mennesker når man støter borti slike folk ofte. Noen mennesker er kun opptatt av seg og sitt og å være bedre enn andre og føle makt. Distanser deg fra slike personer som kritiserer og lev livet ditt slik du vil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...