Gå til innhold

Kupton

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har jeg gjort galt når mine to tenåringer ikke kommer seg på skolen hver dag fordi de nekter å stå opp? Hva skal jeg gjøre når de skjeller meg ut eller spenner til meg om jeg står og maser , river vekk dyner og slikt??? De går på vgs

Anonymkode: 71d1e...c81

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Si at de ikke får julegaver eller lommepenger om de ikke går på skolen. Og faktisk gjør det! 

Skrevet

Hvorfor spør du kupton om dette? Hvorfor kommer de seg ikke på skolen og nekter å stå opp? Har du spurt dem hvorfor? Snakk med lærere og helsesøster og spør om de vil snakke med psykolog.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
Everybody skrev (7 minutter siden):

Hvorfor spør du kupton om dette? Hvorfor kommer de seg ikke på skolen og nekter å stå opp? Har du spurt dem hvorfor? Snakk med lærere og helsesøster og spør om de vil snakke med psykolog.

Dulle med dem altså? Jeg tror nok heller de trenger noen krav det har konsekvenser av å brytes.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Dulle med dem altså? Jeg tror nok heller de trenger noen krav det har konsekvenser av å brytes.

Konsekvenser blir det på skolen. De får fravær og blir kastet ut hvis de er borte mye.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
Everybody skrev (8 minutter siden):

Konsekvenser blir det på skolen. De får fravær og blir kastet ut hvis de er borte mye.

Så du mener det er bedre det blir konsekvenser på skolen, enn hjemme?

UtakknemligDiva
Skrevet

Du får gjøre som moren til bestevenninna mi gjorde mot henne da hun gikk på skolen. Tømme en bøtte kaldt vann over de om de ikke står opp. Men stemninga blir neppe god.

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (Akkurat nå):

Tømme en bøtte kaldt vann over de om de ikke står opp.

Leser du tankene mine eller? Du har ikke lov til det med AS diagnose, det står i manus!

UtakknemligDiva
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Leser du tankene mine eller? Du har ikke lov til det med AS diagnose, det står i manus!

Da har du et utdatert manus. Jeg har Asperger tankelesende type.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Si at de ikke får julegaver eller lommepenger om de ikke går på skolen. Og faktisk gjør det! 

Jeg er enig at det må være konsekvent om man skal skal få respekt. Men lommepenger er greit, men julegaver vil jeg ikke straffe med. 

Skrevet
Everybody skrev (7 timer siden):

Vi har vært innom alt, men det går ikke inn på dem. En dag fikk vi melding av en nabo om at rektoren ved skolen sto på døra vår, men det nyttet heller ikke.  De bare vil bestemme alt, samme hva. Jeg må ha gjort forferdelige.feil i denne oppdragelsen.

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (41 minutter siden):

Du får gjøre som moren til bestevenninna mi gjorde mot henne da hun gikk på skolen. Tømme en bøtte kaldt vann over de om de ikke står opp. Men stemninga blir neppe god.

Da hadde jeg fått juling. Og den stemnings påvirke meg til å bli deprimert 

Skrevet
psykedeliker skrev (41 minutter siden):

?

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (38 minutter siden):

Da har du et utdatert manus. Jeg har Asperger tankelesende type.

?

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

?

!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

?

Ikke spør meg, det er divaen som sier at manuset mitt er utdatert. Kanskje det er problemet hos dere også?

Endret av psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi har vært innom alt, men det går ikke inn på dem. En dag fikk vi melding av en nabo om at rektoren ved skolen sto på døra vår, men det nyttet heller ikke.  De bare vil bestemme alt, samme hva. Jeg må ha gjort forferdelige.feil i denne oppdragelsen.

Problemene har ikke begynt nå plutselig? 

Anonymkode: b4e28...372

Skrevet

Det du har gjort feil, er vel at du har latt dem forhandle om alt helt siden de var små. Du har ikke brukt din foreldre/vokensautoritet som du skulle brukt fra de var små.

Skrevet
kupton skrev (1 time siden):

Det du har gjort feil, er vel at du har latt dem forhandle om alt helt siden de var små. Du har ikke brukt din foreldre/vokensautoritet som du skulle brukt fra de var små.

Jeg tror du har rett. Takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...