Gå til innhold

FU: Hvis du måtte ha vært en hund?

Anbefalte innlegg

Dorthe skrev (Akkurat nå):

Forum undersøkelse 😀

Ah, takk! Ikke sett den forkortelsen før. :) 

For å svare på spørsmålet i tråden: Tror jeg ville vært en husky. God fysisk form, lite sykdommer og enkle gleder som å løpe i skogen og spise mat. 😅

Fortsetter under...

cathlin skrev (2 timer siden):

Ojojoj, polithund! Tøft. Springer spaniel, er det de som bare spurter av gårde i skogen og vil ikke ha kos?

Neida de er veldig kosen! Men de liker også å springe litt. De er veldig smarte og har en av de beste nesene i hundeverden. 😊

Glitter skrev (Akkurat nå):

Neida de er veldig kosen!

Selvfølgelig koser de med deg! Lurer på hvorfor...

Men fra løk til halvor: hvorfor lager ikke dyrevernerne stor sak av måten hunder blir misbrukt som et politisk styringsverktøy? Det er jo en kjent sak at de fleste som blir snust på av politiets hunder er folk med et annet tankesett enn flertallet.

psykedeliker skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig koser de med deg! Lurer på hvorfor...

Men fra løk til halvor: hvorfor lager ikke dyrevernerne stor sak av måten hunder blir misbrukt som et politisk styringsverktøy? Det er jo en kjent sak at de fleste som blir snust på av politiets hunder er folk med et annet tankesett enn flertallet.

Politihunder har det nå jevnt over bra da. De bryr seg nok ikke hva deres "mål" tenker for noe. 

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (15 timer siden):

Jeg får ikke bestemt meg for om jeg ville vært shæfer eller Husky. Begge har både gode kvaliteter jeg liker, og også noe ved gemyttet jeg syns er minus. Jeg tror jeg faller på shæfer siden Husky er mer avhengig av en flokk og hyler om den føler seg utilpass og vil samle flokken. Men jeg liker styrken og utholdenheten da. 

Schæfere har veldig lett for å få hofteproblemer da. Men dette problemet blir vel mer og mer utryddet. Kjenner flere schæfere som ikke har det der.

Annonse

@UtakknemligDiva Kom til å tenke på en ting. Du som har tilgang til det oppdaterte manuset, hva slags hunderase er det som gjelder nå?

(Før skulle det være labrador eller golden retriever. Vidar Theisen hadde ihvertfall en retriever som var med på platen hans.)

påskelilje skrev (15 minutter siden):

Jeg ville vært en borzoi! Men måtte da bodd hos en familie med god plass, både ute og inne, og som tok meg med på laaaaange turer! Jeg kjenner flere borzoier, og de er SÅ flotte!

Ja de er kule. Det hadde jeg lyst på før! Men jeg kan ikke gi den det den trenger. Mynder generelt er jo så kule. :)

Glitter skrev (3 minutter siden):

Ja de er kule. Det hadde jeg lyst på før! Men jeg kan ikke gi den det den trenger. Mynder generelt er jo så kule. :)

Ja, de krever mye. Men veldig snille og kjærlige (de jeg kjenner). Og det som er aller best er at jeg, som er allergisk mot alle andre hunder, tåler disse!

• 2 uker senere...
påskelilje skrev (På 14.12.2023 den 12.58):

Jeg ville vært en borzoi! Men måtte da bodd hos en familie med god plass, både ute og inne, og som tok meg med på laaaaange turer! Jeg kjenner flere borzoier, og de er SÅ flotte!

Aldri hørt om, aldri sett eller aldri møtt. Den så spesielt fin ut. 

påskelilje skrev (På 14.12.2023 den 13.18):

Ja, de krever mye. Men veldig snille og kjærlige (de jeg kjenner). Og det som er aller best er at jeg, som er allergisk mot alle andre hunder, tåler disse!

Jeg er også allergisk mot hund. Er du også allergisk mot puddel? Interessant at du ikke er allergisk mot den der brozoien. 

Annonse

Vendi skrev (På 13.12.2023 den 19.56):

En liten røytefri hund (ala bichon frisé) hos voksne mennesker hvor jeg var eneste "barnet". Fått masse oppmerksomhet og kjærlighet fra mine eiere. Blitt med på fine turer og fått ligge i sofaen hjemme, og hatt min egen seng på soverommet deres om natta. 

Voff eller raff? Hva med søte små viff eller boff? 😄

Jeg tenker som deg :) Ville vært en aprikosefarget liten puddel :) 

Grendel skrev (7 timer siden):

Korthåret vorster tror jeg. Entusiastisk og godlynt. Ikke for mye lang pels å holde styr på.

De forbinder jeg med løping. 

Herregud så mange nye hunderasenavn jeg lærte i denne tråden.

Grendel skrev (7 timer siden):

Korthåret vorster tror jeg. Entusiastisk og godlynt. Ikke for mye lang pels å holde styr på.

Ps etter et par minutter : det var ingen ekstrem forskjell på de to rasene faktisk ( men tvert i mot mye felles 😀 )  Jeg vet lite om jakthunder, så måtte sjekke 🙂

Endret av Kashmir
cathlin skrev (43 minutter siden):

De forbinder jeg med løping. 

Herregud så mange nye hunderasenavn jeg lærte i denne tråden.

Jeg så noe interessant med  brukere her  😀 jeg har ganske god greie på hunder, men ikke jakthunder annet enn rød engelsk setter. De er vakre. Eller var det irsk kanskje? 😅

Jeg vet hvordan mange ser ut, men gemytt kan være mer ukjent da! 

Endret av Kashmir
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Jeg så noe intetessant med  brukere her  😀 jeg har ganske god greie på hunder, men ikke jakthunder annet enn rød engelsk setter. De er vakre. Eller var det irsk kanskje? 😅

Jeg vet hvordan mange ser ut, men gemytt kan være mer ukjent da! 

Jeg syns det er rart at ingen ville være Irsk ulvehund, den vakreste og snilleste av alle. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...