Gå til innhold

Søvnforstyrrelser hver desemeber

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Hver desember blir søvnen min rar. 
Jeg er ikke trett gjennom dagen, men uansett hvor tidlig jeg har stått opp sliter jeg med å sovne. Klokka blir 3-4 før jeg får sovet. 
Forrige uke hadde jeg Insomnia. Sov 0-2 timer hver natt. Da kommer den brennende følelsen i hodet mens man er våken. Og har vært på jobb og da må man jo bruke hodet hele tiden. Det overlevde jeg.

I går fikk jeg sovet i 5 timer og følte meg klar i hodet siden jeg hadde fått mer søvn enn på lenge. 
MEN, i dag skjedde det sure…

Jeg våknet 14.30!! Jeg kan ikke huske å ha hørt alarmen en gang. Hadde fri i dag. Har jobbet over 100% de to siste ukene pga mye sykdom på jobb. Jeg er den eneste som har holdt meg frisk. 
Og når man våkner når det begynner å bli mørkt… så ja. 
Jeg må kjøpe noe melatonin i kveld, sånn at jeg får sovet før jobb i morgen. 
Har dere prøvd forskjellige merker, og er det forskjell på merkene? Noen er så himla mye billigere enn andre.

Hvorfor sliter jeg sånn med å sovne før langt ut på natt? Det er mørketid og det sies man skal bli trettere.

Jeg liker ikke helt at jeg våkner så sent på fridagen min. Er det noen andre her som erfarer det samme? Er det en grunn til at jeg sov så lenge? Er det tegn på å være sliten pga 100+++ % jobb? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476818-s%C3%B8vnforstyrrelser-hver-desemeber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva skrev (6 timer siden):

Hver desember blir søvnen min rar. 

Er det noen andre her som erfarer det samme? Er det en grunn til at jeg sov så lenge?

Ja ikke klart å få sovne før 3-4 tida denne vinteren, selv om jeg har prøvd å stå opp tidlig for å være sikker på å bli trøtt men funker ikke :P Har ikke noe tips/råd vet ikke hva som er greia (har asperger)

Anonymkode: 85c04...f0c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...