Gå til innhold

Hvilke tre bøker har betydd mest for deg og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Da jeg begynte på vgs i Norge, så hadde vi Hamsuns Sult som pensum. Den boka satt meg helt ut på grunn av både språket og handlingen. Det var rart at språket fascinerte meg så veldig, men det gjorde det, og jeg har fredmeles den som topp på lista mi. 

Så leste jeg "The Camel Club", en politisk thriller som hadde en spennende historie, men grunnen til at den er på solid 2.plass er fordi det var en av hovedkarakterene som hadde OCD, og det var en veldig sterk opplevelse å lese om det siden jeg aldri hadde hørt eller lest om det tidligere. 

Til slutt og på 3. plass er Hotel New Hampshire. Jeg leste den i en veldig utfordrende periode hvor jeg måtte stå i ekstremt mye mens jeg hadde mye ansvar og studier å tenke på. Jeg leste boken på kvelden og den vekket alle følelser i meg. Jeg lo og gråt og elsket hver side i den boka, som ga meg et veldig godt avbrekk fra tilværelsen der og da. 

Leste flere bøker før, imellom og etter som har gjort sterke inntrykk, men disse har betydd mest for meg. 

Hva med dere andre her? 

Anonymkode: 4976a...c21

Fortsetter under...

Forumet tillater meg ikke å skrive navnet på forfatteren av den ene. Men boken heter "Hemmelige språk og tegn".

De to andre er Bertram D. Brochmanns "Mentalitet og livsskjebne" og Hans Skjervheims "Objektivismen og studiet av mennesket".

Skjønnlitteratur er ikke helt min greie. Jeg må ha det intellektuelt krevende og faktaorientert.

Endret av psykedeliker
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Forumet tillater meg ikke å skrive navnet på forfatteren av den ene. Men boken heter "Hemmelige språk og tegn".

De to andre er Bertram D. Brochmanns "Mentalitet og livsskjebne" og Hans Skjervheims "Objektivismen og studiet av mennesket".

Skjønnlitteratur er ikke helt min greie. Jeg må ha det intellektuelt krevende og faktaorientert.

Ikke overraskende 🙂 må sjekke opp disse. 

Anonymkode: 4976a...c21

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...