Gå til innhold

Hvordan takle at familien er blitt splitta?

Anbefalte innlegg

En person i  nærmeste familie ønsker ikke å være i nærheten av et par familiemedlemmer, derfor må alle splitte seg. Synes det er utrolig vondt, spesielt for min mor som ikke har noe med konflikten å gjøre men blir ekstremt preget av det. Det har vært slik i 2 år nå, og det kommer nok ikke til å ordne seg. 

Hvordan takle denne sorgen?

Anonymkode: 2fa5c...1d5

Fortsetter under...

Takle? 

Jeg syns så utrolig mye på dette forumet handler om å takle, forbedre, hvordan leve med og løse ting. 

Og det er jo greit å være løsningsorientert og i litt kampmodus. Det er fint det, MEN 

Noen ganger må vi jo rett og slett forsone oss med tingenes tilstand. Noen kamper er ingen vits i å ta der og da. Noe må legges på is. 

La ting bero litt? 

Anonymkode: 92c85...34a

Jeg forstår deg godt. Vi er i liknende situasjon. Jeg har vært helt på felgen, spesielt de siste ukene. Nå har jeg akseptert situasjonen for denne jula, og har falt til ro i den. For vår del var det mulighet for enda en oppsplitting,  så i et par uker så jeg for meg en enda verre situasjon.  Så slik det er nå, er ikke worst case.

Mitt råd til deg er at du aksepterer situasjonen og erkjenner at jula ikke blir slik du håpet, men at noe kan bli fint likevel.

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En person i  nærmeste familie ønsker ikke å være i nærheten av et par familiemedlemmer, derfor må alle splitte seg. Synes det er utrolig vondt, spesielt for min mor som ikke har noe med konflikten å gjøre men blir ekstremt preget av det. Det har vært slik i 2 år nå, og det kommer nok ikke til å ordne seg. 

Hvordan takle denne sorgen?

Det er vanskelig å si hva man kan gjøre uten å kjenne saken. Jeg tror jeg ville forsøkt å megle og sagt noe om at livet er fort kort til å brukes på familiekrangler og spesielt bedt dem tenke på din eldre mor. 

Hva er det eldre folk ønsker seg aller mest på slutten av livet ? For egen del, tror jeg at det vil være at mine etterkommere er gode venner og tar vare på hverandre. 

Endret av Nicklusheletida
.
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Det er vanskelig å si hva man kan gjøre uten å kjenne saken. Jeg tror jeg ville forsøkt å megle og sagt noe om at livet er fort kort til å brukes på familiekrangler og spesielt bedt dem tenke på din eldre mor. 

Hva er det eldre folk ønsker seg aller mest på slutten av livet ? For egen del, tror jeg at det vil være at mine etterkommere er gode venner og tar vare på hverandre. 

Helt enig, og det vet jeg at min mor ønsker mer enn annet. Personen det gjelder blir fryktelig sint når vi prøver og megle. 

Annonse

påskelilje skrev (2 timer siden):

Jeg forstår deg godt. Vi er i liknende situasjon. Jeg har vært helt på felgen, spesielt de siste ukene. Nå har jeg akseptert situasjonen for denne jula, og har falt til ro i den. For vår del var det mulighet for enda en oppsplitting,  så i et par uker så jeg for meg en enda verre situasjon.  Så slik det er nå, er ikke worst case.

Mitt råd til deg er at du aksepterer situasjonen og erkjenner at jula ikke blir slik du håpet, men at noe kan bli fint likevel.

Så trist at du har hatt det sånn. Godt at det endte bedre enn det kunne gjort. 

Jeg skal prøve å akseptere det , så godt jeg kan men det er vanskelig . Takk for forståelsen 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt enig, og det vet jeg at min mor ønsker mer enn annet. Personen det gjelder blir fryktelig sint når vi prøver og megle. 

Det er jo vanskelig å svare på når vi ikke vet noe om hva som ligger til grunn for vedkommendes sinne, det kan jo være at det er grunner andre ikke vet noe om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...