Gå til innhold

Rengjøring av stekeovn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstra skrev (8 timer siden):

Vi kjøpte stekeovn med pyrolyse da kjøkkenet ble pusset opp for 3 år siden, blant annet pga anbefaling her inne. :) Men vi kjøpte også en sånn liten ovn med innebygd micro, og den viste seg ikke har pyrolyse 😅 Mulig det ikke fantes på den typen. Jeg var iallfall ikke oppmerksom nok på det. Og ettersom vi bruker den mest (liten og nett og blir raskt varm), så må den rengjøres på gammelmåten ;) 

Så til @påskelilje - kjøp sånn ovnstemperaturer/skum, som skal sprayes på og stå og virke. Bruk ev svamp med skureside i tillegg til kluter/papir. Gjenta om nødvendig! 

Ekstra skrev (12 timer siden):

Eh... det er visst ganske jevnlig jeg spør om dette 🙃😄😳 Men vi kjøpte altså IKKE pyrolyseovn. Hm. Fikk jo noen gode råd i den tråden 😁 Greit å lese igjen!

Men i løpet av dagen i dag kom jeg på at jeg kjøpte jo noe som funket i alle fall delvis. Må finne den sprayboksen. Den var gul.

Du får vise meg den tråden også neste gang jeg spør om dette 😄😄😄

morsan skrev (3 timer siden):

Vi kjøpte stekeovn med pyrolyse da kjøkkenet ble pusset opp for 3 år siden, blant annet pga anbefaling her inne. :) Men vi kjøpte også en sånn liten ovn med innebygd micro, og den viste seg ikke har pyrolyse 😅 Mulig det ikke fantes på den typen. Jeg var iallfall ikke oppmerksom nok på det. Og ettersom vi bruker den mest (liten og nett og blir raskt varm), så må den rengjøres på gammelmåten ;) 

Så til @påskelilje - kjøp sånn ovnstemperaturer/skum, som skal sprayes på og stå og virke. Bruk ev svamp med skureside i tillegg til kluter/papir. Gjenta om nødvendig! 

Vi har en stor stekeovn som vi nesten aldri bruker. Og så en liten kombiovn som vi bruker omtrent daglig. Ingen av dem med pyrolyse. Ja, kom på at jeg kjøpte noe skum. Skal se om jeg finner den i kveld,  så kan den stå med skum i natt! Hadde glemt det 😅

Annonse

Heyheyhey! Jeg fant en sprayboks (Sterling) med ovnsrens, som jeg sprayet på i går kveld (skum). Lot det stå i 10-12 timer. Ovnen ble veldig fin. Ikke helt som ny , men 95% ren 🤩

*litt flaut at jeg spurte dere her når jeg hadde det i hus* 😁😁😁

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...