Gå til innhold

Medisterkaker, medisterpølse og ribbe....


emilie321

Anbefalte innlegg

Har vært på julebord og fikk en julemiddag som var brukbar, men litt stusselig.  Fikk en bitteliten medisterkake, en medisterpølse og to ribbebiter + potet. Alt dette lå oppå en liten seng av surkål og bittelitt brun saus til.  Etter å ha etterspurt tyttebær syltetøy, så kom det på bordet.  Jeg savnet bla svisker. Hva regner dere som vanlig å få servert på en sånn juletallerken?   Dette var på en restaurant.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vhanja skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde foretrukket rødkål foran surkål. Hadde likt svisker, men ikke forventet det. Tyttebærsyltetøy har jeg aldri hatt til.

Jeg hadde vel også foretrukket rødkål hvis jeg kunne velge. Er vant med å ha sennep, rødkål og surkål, svisker og tyttebær syltetøy der jeg har pleid å feire jul. Synes det ble litt stusselig med bare surkål og særlig når det var veldig lite. Det er sikkert bare jeg som er bortskjemt, men nå var dette på restaurant og jeg hadde nok litt for høye forventninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke vant til sennep eller tyttebær til ribbe, men gjerne svisker og rosenkål.

Min franske kollega synes det er skandaløst å ikke ha sennep til svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Jeg er ikke vant til sennep eller tyttebær til ribbe, men gjerne svisker og rosenkål.

Min franske kollega synes det er skandaløst å ikke ha sennep til svin.

Jo, sennep, gjerne grov type, synes jeg er godt til ribbe. Kan være enig med din franske kollega 🤭 Er vant med rosenkål også, men glemte helt å skrive det ista.

Men er du vant med tyttebær syltetøy til kjøttkaker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (4 minutter siden):

Jo, sennep, gjerne grov type, synes jeg er godt til ribbe. Kan være enig med din franske kollega 🤭 Er vant med rosenkål også, men glemte helt å skrive det ista.

Men er du vant med tyttebær syltetøy til kjøttkaker da?

Jeg anser det som helt nødvendig 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (6 timer siden):

tyttebær

Min mor vil ha tyttebærsyltetøy, men vi andre bruker portvinsgelé. Hun brukte å ha svisker og eple i formen også, men det har ikke vi. Som Grendel vil jeg ha rosenkål, og så må det jo komme sausnebb på bordet. Man må få så masse saus som man vil :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

Min mor vil ha tyttebærsyltetøy, men vi andre bruker portvinsgelé. Hun brukte å ha svisker og eple i formen også, men det har ikke vi. Som Grendel vil jeg ha rosenkål, og så må det jo komme sausnebb på bordet. Man må få så masse saus som man vil :) 

Ja, nok saus bør det være. Selv jeg som vanligvis spiser lite saus, syntes det var altfor lite på denne middagen.  Hadde kanskje for høye forventninger, men det var tross alt på en restaurant vi fikk dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (48 minutter siden):

Ja, nok saus bør det være. Selv jeg som vanligvis spiser lite saus, syntes det var altfor lite på denne middagen.  Hadde kanskje for høye forventninger, men det var tross alt på en restaurant vi fikk dette.

Synes det høres ut som en veldig stusselig juletallerken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

Synes det høres ut som en veldig stusselig juletallerken.

Ja, det var det jeg også syntes. Liker kjøtt jeg altså, men det ble litt for mye i forhold til resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...