Gå til innhold

Når mener du at man er for syk til dra på jobb?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Mener jobber der man må møte fysisk. 
Jeg synes det er vanskelig å vurdere. 
Jeg er absolutt ikke frisk, men jeg klarer å gå. Jeg vet egentlig ikke om jeg for syk før jeg enten besvimer eller ikke klarer å gjøre noe, da mener jeg oppkastsyken.

Hvor går grensa deres?

Fortsetter under...

Jeg syns at dersom man fungerer på fritiden så klarer man å jobbe også. 

Jeg syns det er veldig rart med venner som er sykemeldte som er mer aktiv enn meg selv på fritiden der de trener ukentlig, farter rundt og reiser og er med venner flere ganger i uken

Anonymkode: 95450...539

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg syns det er veldig rart med venner som er sykemeldte som er mer aktiv enn meg selv på fritiden der de trener ukentlig, farter rundt og reiser og er med venner flere ganger i uken

Anonymkode: 95450...539

Hvis de går på trening, reiser og farter rundt skjønner jeg. 
Men hva mener du ellers med å fungere? Det er forskjell på å sitte på en kafe, surre rundt og å være på jobb.

UtakknemligDiva skrev (46 minutter siden):

Jeg vet egentlig ikke om jeg for syk før jeg enten besvimer eller ikke klarer å gjøre noe, da mener jeg oppkastsyken.

Jeg vet ikke om jeg forstår helt hva du mener, men hvis det er omgangssyke du har akkurat nå, skal du ikke gå på jobb hvis du er i tvil. Det er ekstremt smittsomt, og kollegene dine synes ikke det er det minste positivt at du gir dem det i førjulsgave. 

UtakknemligDiva
laban skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg forstår helt hva du mener, men hvis det er omgangssyke du har akkurat nå, skal du ikke gå på jobb hvis du er i tvil. Det er ekstremt smittsomt, og kollegene dine synes ikke det er det minste positivt at du gir dem det i førjulsgave. 

Det er ikke den jeg har. Ja jeg vet den er ekstremt smittsom. Nok å være i samme rom som vedkommende. 
Men ingen grunn til bekymring, for har jeg den klarer jeg kanskje ikke engang å ta opp tlf og melde meg syk😜 

Det er en forkjølelse av noe slag jeg har nå. Jeg klarer å gå ut, men jeg er mer sliten enn vanlig og har litt vondt i kroppen. Var verre i går. Men mine forkjølelser er litt rare, siden jeg kan bli frisk samme dag som jeg våkner med feber🤔. Den kan kjennes som den forsvinner, men så kommer den for fult, så jeg vet ikke om jeg er bedre eller verre i morgen. Den tid den sorg 🙃

Endret av UtakknemligDiva

Annonse

UtakknemligDiva skrev (36 minutter siden):

Det er ikke den jeg har. Ja jeg vet den er ekstremt smittsom. Nok å være i samme rom som vedkommende. 
Men ingen grunn til bekymring, for har jeg den klarer jeg kanskje ikke engang å ta opp tlf og melde meg syk😜 

Det er en forkjølelse av noe slag jeg har nå. Jeg klarer å gå ut, men jeg er mer sliten enn vanlig og har litt vondt i kroppen. Var verre i går. Men mine forkjølelser er litt rare, siden jeg kan bli frisk samme dag som jeg våkner med feber🤔. Den kan kjennes som den forsvinner, men så kommer den for fult, så jeg vet ikke om jeg er bedre eller verre i morgen. Den tid den sorg 🙃

Ta en covid test.

Anonymkode: 08f4a...21b

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da regner jeg med at dine fritidsaktiviteter innebærer daglig bruk av f.eks. spikerpistol og stor vinkelsliper?

UtakknemligDiva skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta en covid test.

UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Nei. Hvorfor det?

Du skal teste deg pga det du sier i det øverste innlegget du skrev.

Ikke ta en covidtest men en kombinasjonstest (influensa a+b og covid 19) før du tenker å gå på jobb når du føler deg redusert. Det er straks jul, og de fleste ser nå fram til julefri med sine små og store (eldre) kjære. Før dette skal folk gjerne handle gaver og mat og mange skal bake og lage diverste matretter til julekosen. Det er kjipt å smittes av noe nå, det forringer innspurt og forkludrer mulige treff med de man har rundt seg. Det minste folk som ikke føler seg tipp topp kan gjøre er å ta ansvar for å unngå å spre smitte denne siste uken.

Kayia skrev (2 minutter siden):

Du skal teste deg pga det du sier i det øverste innlegget du skrev.

Ikke ta en covidtest men en kombinasjonstest (influensa a+b og covid 19) før du tenker å gå på jobb når du føler deg redusert. Det er straks jul, og de fleste ser nå fram til julefri med sine små og store (eldre) kjære. Før dette skal folk gjerne handle gaver og mat og mange skal bake og lage diverste matretter til julekosen. Det er kjipt å smittes av noe nå, det forringer innspurt og forkludrer mulige treff med de man har rundt seg. Det minste folk som ikke føler seg tipp topp kan gjøre er å ta ansvar for å unngå å spre smitte denne siste uken.

Det er ikke nødvendig med covid test nå lenger, sier FHI. 

Anonymkode: 57bad...c26

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke det åpenbart?

Det er ikke lenger krav om test.  Det er folk på jobb som har møtt opp syke. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke nødvendig med covid test nå lenger, sier FHI. 

Anonymkode: 57bad...c26

FHI sier også at man skal holde seg hjemme ved enhver form for luftveisinfeksjon. På bakgrunn av at man faktisk gjør det, har det ingen betydning om man har covid eller noe annet. 

Hvis man tenker å gi faen og fortsatt gå ut, bør man SELVFØLGELIG teste seg. 

UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

Det er ikke lenger krav om test.  Det er folk på jobb som har møtt opp syke. 

Hvorfor startet du tråden? Det virker som det prelle av hva FHI og andre her på dol mener man skal gjøre når man føler seg syk? 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Og derfor behøver vel ikke du gjøre det? Makan...

Hvorfor skal jeg gjøre det? Det er folk som kommer syke på jobb. Dette er også smittsomt. Arb.giver synes ikke vi skal være hjemme bare fordi vi føler oss litt dårlige. 

UtakknemligDiva
Kayia skrev (54 minutter siden):

Hvorfor startet du tråden? Det virker som det prelle av hva FHI og andre her på dol mener man skal gjøre når man føler seg syk? 

Spørsmålet var hovedsaklig når man er for syk til å jobbe. 
Og jeg har vært smittsom før det slo ut.

UtakknemligDiva

Jeg blir en smule irritert når jeg tenker over hvordan det her har blitt. 
Da jeg vokste opp skulle vi være nesten døde før vi fikk være hjemme fra skolen. 
Hvorfor? Dette beviser at ingen vet noe som helst, så det er egentlig bortkastet å slavisk følge sånne regler.

Jeg kjeder meg ekstremt. Dagene er så korte, det blir mørkt med en gang, og jeg ligger her alene…. Syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...