Gå til innhold

Trening i jula


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise bort i omlag en uke, og har lyst til å avtale noen treningsøkter med meg selv (og dere) 😳😁 Ser for meg følgende:

1 dag på slalåm (hvis det er vær til det)

1 kveldstur på ca 1 time i bratt terreng (mye bakker der vi skal bo)

1-2 økter med styrketrening hjemme. Har ikke noe utstyr. Hvilke øvelser er gode og nyttige?

* utfall

*knebøy

* div mageøvelser

*statisk "warrior" yogaøvelse

*legghev

*pushups (liker ikke det, så vil gjerne ha noen alternativer for bryst/armer)

Vi skal ikke ha med langrennski. Kom gjerne med forslag til flere øvelser 😊

Hva skal dere andre gjøre av treningsaktiviteter i jula?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (14 minutter siden):

Hva skal dere andre gjøre av treningsaktiviteter i jula?

😂 Akkurat det er definitivt ikke noe som planlegges i forkant! Blir forhåpentligvis noen fine gåturer om ikke vær og føre blir for ille.

Kjøp deg et treningsstrikk, det kan du bruke til utrolig mye og særlig til øvelser for armer og bryst. :) Koster nesten ingenting heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 minutter siden):

😂 Akkurat det er definitivt ikke noe som planlegges i forkant! Blir forhåpentligvis noen fine gåturer om ikke vær og føre blir for ille.

Kjøp deg et treningsstrikk, det kan du bruke til utrolig mye og særlig til øvelser for armer og bryst. :) Koster nesten ingenting heller.

Det var lurt! Hadde det før, men det gikk i stykker/sleit etter noen år. Det kunne jeg jo faktisk ønske meg til jul

Kjenner jeg oss selv rett, blir det nok et par dager med vedjobbing også, så da er det jo mye løfting og bøying, så det blir jo også trening!

😍

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Planen er langrennsturer. Helst hver dag. 

Jeg har kjøpt meg nye ( gamle) slalomski og har lyst til å stå slalom i jula også, men jeg tror bilen blir så stappa full at vi ikke får dem med oss. Får frakte dem opp i januar i steden. 

Hvor lange skiturene blir kommer an på føret. Det har vært så fint på fjellet en stund nå, men så kom mildværet og ødela idyllen. Har sett bilder på facebook at det stikker opp kvister og gress i skisporet 😪

Men YR sier at det skal komme ny snø de siste dagene før jul, så det er fortsatt håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok bare gåturer, men det er en liten topptur jeg går hvor pulsen kommer opp i over 170. :) Bratt med andre ord. 

Jeg gidder ikke å trene fordi foreldrene mine er her hele tiden. Er ikke komfortabel med å trene med de i stua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig på litt skiføre i romjulen.! Blir nok ellers noen turer på bena. Skal også forsøke å få til litt mild hjemmetrening og strekking, men annen trening blir det nok ikke noe av før over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jaja, jeg gikk høyt ut her, ser jeg... 🙃 Opp som en hjort - ned som en lort, er det ikke det det heter 😁?

Av alt jeg listet opp har jeg gjort dette:

Tirsdag: rant slalåm fra 10 til 15

Onsdag: en times gåtur med dattera. Bratt, men vi gikk seint

Ellers bare litt rolig bevegelse nå og da 🤪😜🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Jaja, jeg gikk høyt ut her, ser jeg... 🙃 Opp som en hjort - ned som en lort, er det ikke det det heter 😁?

Av alt jeg listet opp har jeg gjort dette:

Tirsdag: rant slalåm fra 10 til 15

Onsdag: en times gåtur med dattera. Bratt, men vi gikk seint

Ellers bare litt rolig bevegelse nå og da 🤪😜🥳

Det er langt bedre enn her... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (13 minutter siden):

Det er langt bedre enn her... 

Jaja... Har du noen konkrete treningsplaner for kommende uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Jaja... Har du noen konkrete treningsplaner for kommende uke?

Egentlig ikke. Er ikke helt iform og skal legges inn på sykehus uti januar, så tar det med ro til da. Håper inderlig på å komme sterkere tilbake etter den innleggelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (8 timer siden):

Egentlig ikke. Er ikke helt iform og skal legges inn på sykehus uti januar, så tar det med ro til da. Håper inderlig på å komme sterkere tilbake etter den innleggelsen. 

Skal du på sykehus? Uff, men da er ikke trening det du skal hige etter. Stell godt med deg selv frem til innleggelsen, så håper jeg at de får gjort det de skal med deg sånn at du får det bedre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Skal du på sykehus? Uff, men da er ikke trening det du skal hige etter. Stell godt med deg selv frem til innleggelsen, så håper jeg at de får gjort det de skal med deg sånn at du får det bedre ❤️

Takk❤️   Ja, håper jeg blir i bedre form etter å ha vært på Ahus. Nå får jeg høy puls (156) bare av å feie snø av bilen og er mye trøtt og sliten av ingenting. Gruer meg til selve inngrepet, men gleder meg til å ha det overstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...