Gå til innhold

Hvem er alle disse som ikke har råd til mat eller julegaver i jula?

Anbefalte innlegg

Når det kommer til mat så har jo staten en fastsatt sats som man skal ha til livsopphold etter at husleie er betalt. Så da skjønner jeg ikke hvordan de fortsatt ikke klarer kjøpe mat? 

For en enslig er livsopphold på 9700 eller 7900. Sto litt forskjellige så ble ikke helt klok på dette. Også er det jo mer for de som har barn. Tror det er 3000 man skal ha pr barn i tillegg. 

Dette skal da dekke mat, klær og strøm

At man ikke klarer seg på det skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: 754dc...4b1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når det kommer til mat så har jo staten en fastsatt sats som man skal ha til livsopphold etter at husleie er betalt. Så da skjønner jeg ikke hvordan de fortsatt ikke klarer kjøpe mat? 

For en enslig er livsopphold på 9700 eller 7900. Sto litt forskjellige så ble ikke helt klok på dette. Også er det jo mer for de som har barn. Tror det er 3000 man skal ha pr barn i tillegg. 

Man har jo gjerne litt andre utgifter også. Jeg betaler f.eks forsikring som er viktig å ha, det meste annet er skrapet bort og det går helt fint noen måneder. Så ryker  et kjøleskap eller frysa og du er regelrett fucked.

Anonymkode: 1a9ab...be6

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. Jeg skjønner det heller ikke. 

Anonymkode: 54b79...8f7

Worriesome Plenty 2

Jeg levde på sosialen ett år, det er lenge siden. Jeg sultet ikke, men var kronisk blakk. 

Tror dere som ikke skjønner dette nok har stålkontroll på økonomien. Når man går på minstesats er det ofte regninger man ikke får betalt, inkasso osv. Legg til at mange røyker så går jo 70% til det. 

Hvorfor kan de ikke slutte å røyke? Hvorfor kan de ikke betale regningen i tide, spør dere sikkert da. Vel Det er ikke folk med stålkontroll som havner på dette.

Worriesome Plenty 2 skrev (6 timer siden):

Jeg levde på sosialen ett år, det er lenge siden. Jeg sultet ikke, men var kronisk blakk. 

Tror dere som ikke skjønner dette nok har stålkontroll på økonomien. Når man går på minstesats er det ofte regninger man ikke får betalt, inkasso osv. Legg til at mange røyker så går jo 70% til det. 

Hvorfor kan de ikke slutte å røyke? Hvorfor kan de ikke betale regningen i tide, spør dere sikkert da. Vel Det er ikke folk med stålkontroll som havner på dette.

Det er helt villt at det går ann å skrive slike ting som det der uten at noen kommenterer hvor dømmende det er.

Jeg har hatt stålkontroll på økonomien i alle år, men har levd på sosialen i enkelte perioder. 

Anonymkode: 1a9ab...be6

Annonse

Jeg levde også på sosialen i en periode. Klarte meg akkurat og måtte ofte utsette regninger fordi jeg ikke hadde råd. Så skjønner godt at noen drar til matkø eller ikke har råd til julegaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...