Gå til innhold

Hva er det med folk??

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat skrev (16 minutter siden):

Det du beskriver er absolutt påfallende. Inkompetent sjekking, kanskje.

I Norge er de fleste sky i det offentlige rom, unngår blikkontakt og later i det hele tatt som alle de andre folkene ikke en gang er der. Det er vår form for høflighet. Står noen foran hylla i butikken der varmen du trenger er stirrer du dem taust i nakken til de flytter seg, mens du f.eks. i USA ville sagt unnskyld, smilt og møtt blikket. De som faktisk henvender seg til fremmede i Norge har ofte ikke skjønt de sosiale kodene og er sosialt påfallende også på andre måter. Derfor freaker også de fleste nordmenn ut med en gang en fremmed snakker til dem. Dette har gode og dårlige sider, men vi kunne godt vært litt mer avslappa og henvendte til fremmede i Norge.

Folk i Norge har forandret seg en del etter pandemiårene. Det er gjort undersøkelse på det, men jeg husker ikke hvor jeg leste det. Så du må jo ikke tro meg... Og så har det mye å si hvor du bor. 

Fortsetter under...

Drømmeautomat skrev (3 timer siden):

Det du beskriver er absolutt påfallende. Inkompetent sjekking, kanskje.

I Norge er de fleste sky i det offentlige rom, unngår blikkontakt og later i det hele tatt som alle de andre folkene ikke en gang er der. Det er vår form for høflighet.

Takk og pris for det!

Anonymkode: 2e376...473

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...