Gå til innhold

Hva er det aller meste man kan ligge i kaloriunderskudd uten at det blir usunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si jeg er 160 cm, veier 70 kg, jobber ikke, er stort sett hjemme sengeliggende, kan jeg da trygt ligge på 1000 kalorier om dagen?

Anonymkode: d0967...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ligger på 1000 kaloriene dagen så er det ihvertfall ikke rart at du stort sett er sengeliggende. 

Øk heller til det dobbelte og du får energi nok til å faktisk leve også og ikke bare eksistere. 

Anonymkode: ce5be...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

La oss si jeg er 160 cm, veier 70 kg, jobber ikke, er stort sett hjemme sengeliggende, kan jeg da trygt ligge på 1000 kalorier om dagen?

Anonymkode: d0967...279

Så du som normalvektig vil ligge under det dr. Nowzardan i TLC serien farlig fedme, setter sine 300 kg pasienter på av kalorier?

 

Hvor lenge har du vært spiseforstyrret?

Endret av Worriesome Plenty 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis du ligger på 1000 kaloriene dagen så er det ihvertfall ikke rart at du stort sett er sengeliggende. 

Øk heller til det dobbelte og du får energi nok til å faktisk leve også og ikke bare eksistere. 

Anonymkode: ce5be...b11

Jeg er sengeliggende grunnet depresjon, ikke kaloriene jeg spiser. Øker jeg til det dobbelte går jeg vel ikke ned i vekt?

Anonymkode: d0967...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (12 timer siden):

Så du som normalvektig vil ligge under det dr. Nowzardan i TLC serien farlig fedme, setter sine 300 kg pasienter på av kalorier?

 

Hvor lenge har du vært spiseforstyrret?

Hva får deg til å tenke jeg er spiseforstyrret? Bare basert på kaloriunderskuddet?

Anonymkode: d0967...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (13 timer siden):

Så du som normalvektig vil ligge under det dr. Nowzardan i TLC serien farlig fedme, setter sine 300 kg pasienter på av kalorier?

Du kan ikke sammenlignet en på 70 kg og på 300 kg på den måten. En på 70 kg vil jo ha et kaloriunderskudd på 500-1000 kcal om vedkommende spiser rundt 1000 kcal, mens en på 300 kg antagelig spiser kanskje minst dobbelt så mye og dermed vil ha et kaloriunderskudd på det som er normalt kaloriinntak for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

La oss si jeg er 160 cm, veier 70 kg, jobber ikke, er stort sett hjemme sengeliggende, kan jeg da trygt ligge på 1000 kalorier om dagen?

Anonymkode: d0967...279

Her må det også være med en varighetsfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Lillemus skrev (10 timer siden):

Du kan ikke sammenlignet en på 70 kg og på 300 kg på den måten. En på 70 kg vil jo ha et kaloriunderskudd på 500-1000 kcal om vedkommende spiser rundt 1000 kcal, mens en på 300 kg antagelig spiser kanskje minst dobbelt så mye og dermed vil ha et kaloriunderskudd på det som er normalt kaloriinntak for andre.

Okei da tok jeg vel feil, men 1000 kal høres jo veldig lite ut.

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva får deg til å tenke jeg er spiseforstyrret? Bare basert på kaloriunderskuddet?

Anonymkode: d0967...279

jeg tok feil sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 18.50):

3 måneders tid?

Anonymkode: d0967...279

-1000 kcal er et godt utgangspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ganske mye mat du må spise ila en dag for å få dekket 2000 kalorier som er anbefalt. Man må jo spise hele dagen. 

Jeg er ikke trådstarter.

Anonymkode: 7f980...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er ganske mye mat du må spise ila en dag for å få dekket 2000 kalorier som er anbefalt. Man må jo spise hele dagen. 

Jeg er ikke trådstarter.

Anonymkode: 7f980...b15

Det kommer helt an på hva du spiser. :) Du trenger på ingen måte spise "hele dagen" for å få i deg 2000 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Det kommer helt an på hva du spiser. :) Du trenger på ingen måte spise "hele dagen" for å få i deg 2000 kcal.

Tips?

Anonymkode: 7f980...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tips?

Anonymkode: 7f980...b15

Spis ordentlig mat, ikke lettprodukter og tullemat. Bruk smør (meierismør eller bremykt) på brødskiva eller knekkebrødene, bruk helfete oster og om du drikker melk så drikk så fet melk som du liker. Bruk godt med saus på middagen, om du spiser salater så bruk masse avokado i den f.eks. Brød gir adskillig mer kalorier enn knekkebrød. Et tykt lag leverpostei eller godt med makrell i tomat på skiva, om du liker majones kan du slenge på det også.

Om du velger å gå veien om det usunne så er det jo null problemer å få i seg kalorier ved å spise kjeks, potetgull, godis og brus... Men det er ikke å anbefale på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...