laban Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei du gikk tilbake på det fordi Kayia var uenig med deg og du heller vil være enig med henne enn og stå for det du skrev. Anonymkode: 50256...aa1 Det har ikke noe med Kayia å gjøre, jeg svarte litt på siden av problemstillingen din. Det å forlange kompensasjon for gaver andre har fått til spesielle anledninger, er ganske fjernt fra min tankegang. Jeg er enig i at det så utydelig ut. Men altså: Hvis giveren ønsker å behandle dere likt, kan det knyttes til en annen spesiell anledning enn bryllup. Og det er slett ikke uvanlig at man gifter seg i godt voksen alder, selv om man ser det som utenkelig som ung. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det først skal være 40 hvorfor sier du ikke 50 60 70 eller 80? Hvor kan det ikke være 20 ell 30? Rundt er rundt uansett. Dette var skikkelig a4 svar. Anonymkode: 50256...aa1 Det har jeg svart på allerede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): men hvordan mener du at min tråd kan bli rettferdig når jeg ikke skal gifte meg noen gang? Mener du at jeg skal straffes fordi jeg ikke gifter meg og gå glipp av så mange penger? Eller burde jeg fått de nå? Anonymkode: 50256...aa1 Hvis du bare skal få disse pengene uten noen anledning, så blir jo der veldig urettferdig ovenfor søsken som faktisk har giftet seg. Da vil jo de egentlig ikke ha fått noe gave da. For siden du har fått disse pengene uten noen grunn, så måtte jo søsknene også få uten noe grunn. Det er vanlig å gi barn (og forsåvidt andre) gaver ved bryllup o.l. Dette er et valg som barna tar, om de skal gifte seg eller ikke. Du velger og ikke gifte deg og da velger du også bort det å få gave. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar laban skrev (3 timer siden): Det har ikke noe med Kayia å gjøre, jeg svarte litt på siden av problemstillingen din. Det å forlange kompensasjon for gaver andre har fått til spesielle anledninger, er ganske fjernt fra min tankegang. Jeg er enig i at det så utydelig ut. Men altså: Hvis giveren ønsker å behandle dere likt, kan det knyttes til en annen spesiell anledning enn bryllup. Og det er slett ikke uvanlig at man gifter seg i godt voksen alder, selv om man ser det som utenkelig som ung. Men det er lov å svare på siden så du kan godt få lov til å mene at du forstår meg med du tidligere skrev. Det synes jeg var veldig fint gjort av deg, jeg fikk en følelse av og bli forstått og bli validerer, som er viktig egenskap. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar emilie321 skrev (2 timer siden): Hvis du bare skal få disse pengene uten noen anledning, så blir jo der veldig urettferdig ovenfor søsken som faktisk har giftet seg. Da vil jo de egentlig ikke ha fått noe gave da. For siden du har fått disse pengene uten noen grunn, så måtte jo søsknene også få uten noe grunn. Det er vanlig å gi barn (og forsåvidt andre) gaver ved bryllup o.l. Dette er et valg som barna tar, om de skal gifte seg eller ikke. Du velger og ikke gifte deg og da velger du også bort det å få gave. Det er ikke rettferdig, synes jeg. Jeg har fått minst av alle jeg skal si deg. Denne kampen tar jeg. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): jeg fikk en følelse av og bli forstått og bli validerer Voksne og selvstendige mennesker trenger ikke ekstern validering. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar psykedeliker skrev (Akkurat nå): Voksne og selvstendige mennesker trenger ikke ekstern validering. Kilder til påstanden din? For det er så feil det kan bli. Du skylder meg fortsatt forklaring for kritisk tenkning. Jeg har ventet og ventet. Kommer det før 2060? Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skylder meg fortsatt forklaring for kritisk tenkning. Nei, jeg skylder deg ingen verdens ting. Du finner det forresten i læreplanen for grunnskolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vhanja Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er ikke rettferdig, synes jeg. Jeg har fått minst av alle jeg skal si deg. Denne kampen tar jeg. Anonymkode: 50256...aa1 Har du summert opp hvor mye du har fått, måned til måned? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar psykedeliker skrev (25 minutter siden): Nei, jeg skylder deg ingen verdens ting. Du finner det forresten i læreplanen for grunnskolen. Jo du skylder meg forklaring med egne ord når du kommer med en sånn påstand. Faktisk skal man ikke bruke ord som man ikke kan eller vet hva betyr, det er punkt 1a) i læreplanen. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar Vhanja skrev (22 minutter siden): Har du summert opp hvor mye du har fått, måned til måned? Nei det er sånn man bare vet hvis man er våken og følger med. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei det er sånn man bare vet hvis man er våken og følger med. Anonymkode: 50256...aa1 Ok, så siden du er våken og følger med - hvor mye har du fått? Anonymkode: c7108...0c4 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ok, så siden du er våken og følger med - hvor mye har du fått? Anonymkode: c7108...0c4 Hvor viktig info er det? Det som er viktig er hva jeg ikke har fått. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor viktig info er det? Det som er viktig er hva jeg ikke har fått. Anonymkode: 50256...aa1 Nei. Det som er viktig er hva du har fått. Du har et søsken som har fått 10 000,-. Hvor mye har du fått? Anonymkode: c7108...0c4 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Det som er viktig er hva du har fått. Du har et søsken som har fått 10 000,-. Hvor mye har du fått? Anonymkode: c7108...0c4 Det vil jeg ikke si. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det vil jeg ikke si. Anonymkode: 50256...aa1 Det vil si: 10 000,- eller mer. Så det er ikke rettferdig. Antagelig er det urettferdig mot ditt søsken, sånn egentlig. Anonymkode: c7108...0c4 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det vil si: 10 000,- eller mer. Så det er ikke rettferdig. Antagelig er det urettferdig mot ditt søsken, sånn egentlig. Anonymkode: c7108...0c4 Nei sånn egentlig er jeg veldig på minussiden. Korrekt skal være korrekt.. Anonymkode: 50256...aa1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Man får bryllupsgave når man gifter seg. Det er ei bryulluosgave. Ikke noe forskudd på arv. Man kan ikke forvente å få samme sum om man ikke gifter seg. Vi fikk penger av våre foreldre da vi giftet oss, mine søsken fikk ikke det. Men om mine foreldre gir penger til mine søsken fordi de trenger noe så er ikke det min business. Jeg er jo voksen og har egen inntekt selv Anonymkode: c0584...9af 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.